STYCZEŃ | LUTY |MARZEC - 2011

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
Saudi Arabian Airlines dołączy do Sky Team.
Flagowy przewoźnik z Arabii Saudyjskiej, Saudi Arabian Airlines dołączy do sojuszu Sky Team w 2012 r. Linia będzie pierwszym członkiem pochodzącym z Bliskiego Wschodu. Przewoźnik zwiększy siatkę połączeń sojuszu o 35 nowych kierunków.Saudi Arabian Airlines przechodzą czteroletni program restrukturyzacji, który ma zostać zakończony w 2013r.
Najbardziej istotne elementy tego planu obejmują modernizację infrastruktury, restrukturyzację siatki połączeń krajowych i międzynarodowych oraz modernizację floty.

Middle East Airlines (MEA) dołączy do Sky Team.
Flagowy przewoźnik z Libanu Middle East Airlines dołączy do sojuszu Sky Team w 2012 r.Linia będzie drugim członkiem sojuszu pochodzącym z Bliskiego Wschodu.W dniu 28 lutego zostanie podpisane oficjalne porozumienie o przystąpieniu do sojuszu.
Middle East Airlines lata do 30 międzynarodowych portów lotniczych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Zachodniej.

SkyTeam aktywnie działa na rzecz wzmocnienia swojej obecności na Bliskim Wschodzie, jeden z najważniejszych na świecie regionów gospodarczych. MEA i Saudi Arabian będą cennym dodatkiem do siatki sojuszu oferując klientom większy dostęp do połączeń na Półwyspie Arabskim, subkontynencie indyjskim oraz w Afryce Północnej i Zachodniej.


Obrazek
JAL
JL
Callsign:Japanair



"Nowe" logo i malowanie.

Czerwony żuraw z rozpostartymi w pełnym biegu skrzydłami będzie symbolizować nowy początek dla japońskich linii nieskazitelną jakość i niezawodność .
Pierwszy samolotem z nowym logo będzie Boeing 767-300 ER .

Logo przedstawiające żurawia z rozpostartymi skrzydłami , po raz pierwszy zarejestrowano jako znak towarowy przez JAL w 1959 roku ,było używane przez przewoźnika ponad 40 lat po raz pierwszy pojawiło się w roku 1960 wraz z przybyciem pierwszych samolotów odrzutowych (DC-8),był to okres budowania międzynarodowej siatki połączeń.

TSURU- żuraw japoński zwany także, czerwono–koronny w Japonii uważany za skarb narodowy od wieków-pojawia się w literaturze i sztuce , jest najpopularniejszym wzorcem w Origami ,symbol szczęścia ,długowieczności i lojalności .

Rok temu przewoźnik ogłosił bankructwo, co było skutkiem braku realnych możliwości spłaty długu na kwotę przekraczającą 25 mld dolarów. Jednak dzięki państwowej dotacji udało się nie dopuścić do upadku linii i przewoźnik kontynuuje swoją działalność.
Obecnie realizowany jest trzyletni plan naprawczy.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 stycznia 2011, 16:40 przez marecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
AEW
VV
Callsign:Aerosvit

Aerosvit -pierwszym użytkownikiem Boeingów 737-900ER w Europie Wschodniej.

Ukraińskie linie lotnicze Aerosvit Airlines i Boeing sfinalizowały umowę dotyczącą leasingu operacyjnego 4 samolotów Boeing 737-900ER . Umowa zapewnia wsparcie techniczne ,szkolenia i wsparcie marketingowe podczas wprowadzania nowego typu do floty przewoźnika w latach 2013-14 . Cztery 737-900ER uzupełnią flotę siedmiu B737-800 które zostały zamówione w 2007 roku, pozwoli to ukraińskiemu przewoźnikowi zabezpieczyć oferowanie -(liczba dostępnych miejsc)podczas wymiany floty średniego zasięgu .Pierwsze dwie maszyny typu 737-800 trafią do przewoźnika wiosną 2012 w marcu i kwietniu.


Obrazek
TUI
X3
Callsign:Tuijet


Nowy logojet.
Niemieckie nisko-kosztowe i czarterowe linie lotnicze zaprezentowały nowe malowanie promujące niemieckie koleje ,pierwsze malowanie będzie promować pociągi Inter City , a drugie pociągi regionalne Regio.Samolot noszący malowanie Inter to :B737-800 mający rejestrację D-ATUE ,natomiast Regio to :B737-800 o rejestracji D-ATUC.
Obrazek
Z dniem 1 października ubiegłego roku linia otrzymała nowy kod ICAO -TUI ,poprzedni kod przewoźnika to HLX,a także nowy kod wywoławczy Tui Jet, poprzedni to Yellow Cabs.



Obrazek
EDW
WK
Callsign:Edelweiss

Pierwszy lot Airbusa A330-300 dla Edelweiss Air.

W poniedziałek 17stycznia br. swój pierwszy lot wykonał Airbus A330-343X o rejestracji HB-JHQ dla szwajcarskiego czarterowego przewoźnika Edelweiss .Samolot jest w konfiguracji 2-klasowej ,36-miejsc w klasie biznes i 291 miejsc w klasie ekonomicznej ,napędzany jest dwoma silnikami Rolls-Royce Trent 772B-60 maszyna ,będzie leasingowana od Swiss International Air Lines do eksploatacji wejdzie z końcem lutego br. i będzie obsługiwała destynacje afrykańskie ,azjatyckie(Phuket) oraz Amerykę Środkową (Punta Cana ,Puerto Plata,Varadero ,Cancun).
Obrazek
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Obrazek
CLX
CV
Callsign:Cargolux


Zmiany we flocie.
Zaintrygowany wczorajszym przelotem, o którym wspominał Gryni w SB - UPS9171 B744F N583UP - postanowiłem sprawdzić co to za maszyna i jaki lot. Okazuje się, że to do niedawna był LX-ICV sprzedany UPS, leciał z Luksemburga także najprawdopodobniej był to jeszcze któryś z lotów dla CLX. W związku z poprawą sytuacji na rynku lotniczych przewozów towarowych, do floty Cargoluxa trafią jeszcze dwa B744F:

- N794BA jako LX-ACV - samolot ten ostatnio należał do Boeinga i służył do przeprowadzania testów w związku z programem B748F, niedługo trafi do CLX i obecnie jest w ciekawym hybrydowym malowaniu

- czekający na pustyni w Victorville, na konwersje z wersji pasażerskiej na cargo VH-OJK jako LX-DCV

Z racji dalszych opóźnień w produkcji B748F, przewoźnik z Luksemburga wyleasingował dwa samoloty B747-400BDSF należące do World Airways. Pierwszy z nich N743WA (po konwersji) już trafił do CLX ale niestety praktycznie nie posiada żadnego malowania (tak jak LX -PCV i -ZCV ).



źródła:
http://ww.airliners.net/aviation-forums ... _aviation/
http://luxspotting.darkbb.com/
http://www.aviation-photography.lu/
Pozdrawiam DŚ
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
SGG
DN


Nowy narodowy przewoźnik Senegalu rozpoczyna loty.
Linie lotnicze Senegal Airlines przygotowują się do uruchomienia regularnych przewozów pasażerskich w dniu 25 stycznia jako nowy flagowy przewoźnik Senegalu. W maju 2009 r. po likwidacji narodowego przewoźnika Air Senegal International z inicjatywy prezydenta Republiki Senegalu Abdoulaye Wade podjęto decyzję o utworzeniu nowych linii lotniczych. Przedsięwzięcie to, jest realizowane przez państwo wspólnie z inwestorami prywatnymi z Senegalu pod przewodnictwem pana Karim Wada- Ministra Transportu Lotniczego . Flota przewoźnika to, dwa Airbusy A320-200 w konfiguracji 2-klasowej ,16-miejsc w klasie biznes i 120 w klasie ekonomicznej ,napędzane silnikami CFM56-5B4 .Samoloty o rejestracji 6V-AIH (leasingowany przez CIT-Aerospace) i
6V-AII (leasingowany przez GECAS) dostarczono 19 stycznia z francuskiego Perpignan do Dakaru. Senegal Airlines będzie początkowo obsługiwać połączenia z Dakaru do Abidżanu, Bamako, Bandżulu, Konakry, Nawakszut i Wagadugu.

Obrazek




Obrazek
CHH
HU
Callsign:Hainan


Hainan Airlines wystąpią do Boeinga o odszkodowanie.
Hainan Airlines będą ubiegać się o odszkodowanie od Boeinga za kolejne opóźnienie w dostawie Boeinga 787.
"Nasz plan rozwoju poważnie ucierpiał w wyniku ciągłych opóźnień 787,termin dostarczenia samolotu zmieniał się pięć razy. Mam nadzieję, że Boeing dostarczy samoloty jak najszybciej" - powiedział Chen Feng prezes Hainan Airlines.
Zamówienie Hainan Airlines przewiduje dostawę ośmiu samolotów typu 787. Przewoźnik spodziewa się otrzymać pierwszy z nich w grudniu br.lub w pierwszym kwartale 2012,następnie pięć maszyn w 2012 r.,kolejne w 2013r.Maszyny zamówione przez przewoźnika ,będą posiadały silniki GE GEnx-1B.
Obrazek






Obrazek
QTR
QR
Callsign:Qatari

Qatar Airways kontynuuje ekspansję.

W dniu 18 stycznia flagowy przewoźnik z Kataru uruchomił połączenie do Budapesztu i Bukaresztu. Z dniem 31 stycznia zostanie uruchomione połączenie z Brukselą ,a od 6marca ze Stuttgartem.
Przewoźnik zapowiedział także zwiększenie częstotliwości lotów do wybranych portów w swojej siatce połączeń z dniem 1 marca 2011 r.:
Kuala Lumpur -dwa loty dziennie począwszy od 27 marca.
Dar Es Salaam - dwa loty dziennie począwszy od 27 marca.
Paryż (CDG )- 16 lotów tygodniowo począwszy od 27 marca.
Genewa - codzienne od 2 maja.
Barcelona -upgrade do samolotu Airbus A330 począwszy od 27 marca.
Kopenhaga - codzienne od 27 marca.
Muscat- 24 loty tygodniowo począwszy od 27 marca.
Bengaluru-upgrade do samolotu Airbus A330 począwszy od 1 marca.
W 2010 roku Qatar Airways otworzył 10 nowych połączeń oraz wcielił do floty 19 nowych samolotów.

Według doniesień arabskiej prasy w najbliższym czasie przewoźnik planuje złożyć duże zamówienie na samoloty Airbus A380 (do tej pory zamówiono 5 samolotów tego typu) jednak nie uzyskano potwierdzenia tej informacji w siedzibie linii.
Możliwe, że zamówienie zostanie ogłoszone podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Lotniczego Le Bourget .
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
EXS
LS
Callsign:Channex

Pierwszy B737-800 we flocie.

W dniu 8 stycznia br. w locie dostawczym z Amsterdamu do Leeds w Wielkiej Brytanii został dostarczony pierwszy Boeing 737-800 dla brytyjskiej linii nisko-kosztowej i czarterowej Jet2.Samolot został zbudowany w roku 1998 i dostarczony holenderskim liniom Transavia ,które były również właścicielem samolotu (rejestracja PH-HZC) dla której latał do grudnia ubiegłego roku.
Konfiguracja maszyny to , 186 miejsc pasażerskich w klasie ekonomicznej ,napęd zapewniają dwa silniki CFM56-7B27 w barwach nowego użytkownika (Jet2)samolot nosi rejestrację G-GDFC i nazwę Jet2 Cyprus.
Obrazek

Historia linii sięga roku 1978 kiedy rozpoczęto loty z brytyjskiego Bournemouth na Wyspy Normandzkie pod nazwą Channel Express Air Services, początkowo oferowano przewóz ładunków .W roku 1983 linia podpisała kontrakt z Brytyjską Pocztą Królewską (Royal Mail).Od roku 2001 zaczęto oferować usługi przewozów pasażerskich w 2003 roku założono markę Jet2 jednocześnie zaczęto likwidować markę Channel Express ,którą ostatecznie zlikwidowano w roku 2006. W tym samym roku firma przeniosła się Bournemouth do Leeds i przyjęła nazwę Jet2 Limited.Obecnie przewoźnik obsługuje 50 tras latając z ośmiu baz (Leeds Bradford, Manchester, Newcastle, Blackpool, Edinburgh, Belfast, East Midlands,Glasgow od kwietnia 2011).Flota składa się z 36 samolotów (dosyć wiekowych) 26 Boeingów 737 oraz 10 757.Linia posiada licencję na przewóz pasażerów ,ładunków i poczty. Jeden z Boeingów 737 G-CELW jest w wersji transportowej ,7 samolotów jest w wersji pasażersko-transportowej (po wymontowaniu foteli mogą przewozić fracht) jeden z samolotów
o rejestracji G-CELP ,oprócz przewozów towarów ,ma możliwość zmiany konfiguracji kabiny pasażerskiej z 148 miejsc w klasie ekonomicznej na 78-miejsc w klasie biznes i 30 w klasie ekonomicznej.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
ELL
OV
Callsign:Estonian

Pierwszy CRJ900NG dostarczony.

W dniu dzisiejszym z kanadyjskiego Mirabel do Tallinna przyleciał pierwszy z trzech zamówionych przez przewoźnika samolotów Bombardier Regional Jet CRJ-900NG o rejestracji ES-ACB, konfiguracja maszyny to, 88-miejsc w klasie ekonomicznej .Samolot wyposażony jest w dwa silniki General Electric CF34-8C5.Pierwszy komercyjny lot maszyna wykona 27 stycznia na trasie Tallinn-Sztokholm.Następne dwa egzemplarze samolotu zostaną dostarczone :
jeden w pierwszym kwartale br.,a drugi w 2012r .Nowe samoloty mają latać głownie na krótkich trasach o wysokim popycie (Sztokholm ,Moskwa,Bruksela),równolegle z nowym typem samolotu we flocie przewoźnika nadal będą eksploatowane samolotu typu Boeing 737 linia posiada trzy samoloty w wersji 737-500 i dwa 737-300.

Według Andrusa Aljasa prezesa i dyrektora generalnego linii samolot bardzo dobrze dopasowany jest do potrzeb rynku estońskiego i nowej strategii przewoźnika "Nowy samolot pozwoli nam zwiększyć udziały w rynku,zapewni większą konkurencyjność poprzez mniejsze zużycie paliwa i koszty eksploatacji ,a także mniejszy wpływ na środowisko naturalne".

Obrazek
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
AIC
AI
Callsign:Air India

Air India planuje wyleasingować 40 samolotów.

Indyjski narodowy przewoźnik Air India planuje wyleasingować łącznie 40 samolotów, 20sztuk CRJ-700 od kanadyjskiego Bombardiera i 20 od Airbusa 10 sztuk modelu A320 i 10 sztuk modelu A330 , aby zaspokoić rosnący popyt na rynku krajowym. Linia lotnicza zwróciła się do obydwu producentów o przedstawienie warunków finansowych zamówienia.
Air India zdecydowała się wyleasingować 20 samolotów Bombardier CRJ-700 na pięć lat z możliwością przedłużenia o kolejne dwa lata.

Obecnie flota składa się ze 135 samolotów z czego 27 jest leasingowanych.
W ramach długoterminowego planu rozwoju i restrukturyzacji linie Air India planują powiększyć swoją flotę do 288 samolotów w roku 2020 oraz powiększyć siatkę połączeń zarówno na rynku krajowym jak i międzynarodowym, a także zwiększyć częstotliwość lotów na oferowanych obecnie kierunkach .

Linia ma problemy finansowe w grudniu ubiegłego roku otrzymała od rządu indyjskiego zastrzyk kapitału w wysokości 12mld rupi (około 262mln dolarów) ,oprócz tego stara się o dodatkowe 20mld rupi (440mln dolarów) na spłatę zadłużenia i rozwój.


Krajowy rynek przewozów pasażerskich w Indiach ,rośnie w bardzo szybkim tempie w wyniku dużego wzrostu gospodarczego, blisko 10% rocznie. W wyniku stale rosnącego popytu wielu indyjskich przewoźników złożyło duże zamówienia u producentów samolotów.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

ObrazekObrazek

Komisja Europejska zablokowała plan połączenia Aegean Airlines z Olympic Air.
Plan połączenia linii został ogłoszony w lutym 2010 r., ale został zablokowany przez Komisję Europejską która oświadczyła ,że planowane połączenie obydwu przewoźników doprowadziło by do utworzenia monopolu na greckim rynku transportu lotniczego, spadku jakości usług oraz wzrostu cen dla czterech z sześciu milionów greckich i europejskich konsumentów podróżujących do i z Aten każdego roku .

Według unijnych danych, oba towarzystwa wspólnie kontrolowałyby ponad 90% krajowego rynku transportu lotniczego w związku z tym, budzi to poważne obawy o zachowanie zasad wolnego rynku i konkurencji.
Komisja stwierdziła, że koncentracja stworzyłaby "swego rodzaju monopol" na połączeniach z Aten i Salonik, a,także między Atenami i ośmioma lotniskami znajdującymi się na greckich wyspach (Heraklion i Chania na Krecie , Rodos, Santorini, Mytilini, Chios, Kos i Samos) .
Linie złożyły propozycję oddania części swoich slotów na greckich lotniskach w celu ułatwienia wejścia na rynek potencjalnemu konkurentowi, jednak w opinii KE to za mało ,gdyż greckie lotniska nie są przepełnione jak inne lotniska w Europie i nie ma problemu z wydaniem nowych slotów,jak to miało miejsce w przypadku fuzji innych europejskich przewoźników. .

Aby uzyskać zgodę na połączenie linie musiałyby sprzedać część swojej floty potencjalnemu konkurentowi lub pozwolić na używanie marki jednego z nich na rynku greckim.
Andreas Vgenopoulos przewodniczący Marfin Investment Group właściciela Olympic Airlines powiedział:"Będzie to miało negatywne skutki zarówno dla konsumentów jak i gospodarki naszego kraju , badamy jednocześnie wszystkie prawne możliwości odwołania się od decyzji podjętej przez KE "

Nowy przewoźnik, który pozostałby przy nazwie Olympic Air zatrudniałby 5850 pracowników i posiadał flotę liczącą 64 samoloty.





Obrazek
BZH
DB
Callsign:Britair

Brit Air odebrały pierwsze trzy samoloty Bombardier Regional Jet CRJ-1000.

W dniu 7,13,15 stycznia do francuskiego Morlaix zostały dostarczone pierwsze trzy sztuki samolotu Bombardier Regional Jet CRJ-1000 z 14 zamówionych przez przewoźnika .Samoloty leciały na trasie YMX-YYR-KEF-MXN.Konfiguracja maszyn to: 100-miejsc w klasie ekonomicznej ,napęd zapewniają dwa silniki General Electric CF34-8C5A2.Znaki rejestracyjne maszyn to:F-HMLC ,F-HMLD, F-HMLA .
Obrazek

Projekt budowy największego z rodziny CRJ samolotu został oficjalnie uruchomiony w lutym 2007 roku, w odpowiedzi na oczekiwania linii lotniczych na samolot komunikacji regionalnej o niskich kosztach eksploatacji. Program badań w locie został przeprowadzony w Bombardier Flight Test Centre w Wichita w Kansas i objął 470 lotów w trakcie których wylatano 1400 godzin. Prototyp maszyny CRJ1000 NextGen z numerem seryjnym 19991 wykonał swój inauguracyjny lot z fabryki Bombardiera w Mirabel w dniu 3 sierpnia 2008.

CRJ1000 NextGen jest największym z rodziny samolotów CRJ, w skład której wchodzą :50-miejscowy CRJ 100/200, 70-miejscowy CRJ700, 75-miejscowy CRJ705 i 88-miejscowy CRJ900. Wszystkie modele mają ten sam Type Rating (pilot przeszkolony na jednym modelu może latać na pozostałych), mają także wspólny program szkoleniowy, obsługę naziemną i wyposażenie naziemne.
Jak dotąd Bombardier otrzymał 49 zamówień na maszyny CRJ1000NextGen w tym 35 od Air Nostrum z Hiszpanii i 14 od Brit Air z Francji.

Długość kadłuba CRJ1000 wynosi 39,13m i jest on o 2,95 m dłuższy od kadłuba CRJ 900. Posiada też wzmocnione w stosunku do poprzedniego modelu podwozie oraz powiększoną powierzchnię skrzydeł , o 7,5%, powiększone winglety i krawędzie spływu skrzydeł. CRJ1000 NextGen jest napędzany dwoma silnikami General Electric CF34-8C5A1(A2,A3) o ciągu 60,63 kN z możliwością zwiększenia do 64,54 kN w trybie Automatic Power Reserve. Maszyny CRJ1000 dostępne są w wersji Basic (max.masa startowa 40 824 kg) oraz ER (Extended Range – wersja o zwiększonym zasięgu–max. masa startowa wynosi 41 640 kg).
Prędkość maksymalna samolotu wynosi 0,82 Ma ,prędkość przelotowa 0,78Ma ,a zasięg 2491 km dla wersji
ER 2843 km .
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
CRL
SS
Callsign:Corsair


Dwa nowe Airbusy A330-300 dla Corsairfly.

Największy w Europie operator turystyczny TUI Travel zamówił dwa Airbusy A330-300.
Samoloty będą używane przez francuską spółkę zależną Tui Corsairfly ,zamówione samoloty będą miały konfigurację 2-klasową ,łączna ilość miejsc pasażerskich będzie wynosiła 362 miejsca.Samoloty będą wykorzystywane na trasach z Paryża do portów lotniczych leżących w Ameryce Północnej i na Karaibach ,a także w rejonie Oceanu Indyjskiego.
W chwili obecnej przewoźnik eksploatuje osiem samolotów, sześć Boeingów 747-400 w konfiguracji 582-miejscowej i dwa Airbusy A330-200 w konfiguracji 323-miejscowej.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
WZZ
W6
Callsign:Wizzair

Wizz Air rozpocznie loty z Macedonii.

Wizz Air ogłosił wejście na macedoński rynek i uruchomienie z dniem 20 czerwca 2011 r. lotów na trasie Skopje – Londyn Luton. Połączenie będzie początkowo obsługiwane 3 razy w tygodniu.

József Váradi, Prezes Wizz Air powiedział: “Wizz Air jest pierwszą nisko-kosztową linią lotniczą w Macedonii. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy zaoferować nasze usługi macedońskim pasażerom, którzy będą mogli korzystać z lotów w naprawdę korzystnych cenach. Wejście Wizz Air na ten rynek zwiększy ruch pasażerski, przyczyni się do rozwoju lokalnego biznesu i stworzy nowe miejsca pracy”.

Murat Örnekol, Główny Dyrektor Operacyjny TAV Airports dodał: “Jesteśmy bardzo zadowoleni z wejścia Wizz Air, największej nisko-kosztowej linii lotniczej w Europie Środkowo-Wschodniej na macedoński rynek i rozpoczęcia współpracy z lotniskiem Aleksandra Wielkiego w Skopje, obsługiwanego przez globalną firmę TAV. Nasi pasażerowie będą mogli kupić bilety w naprawdę atrakcyjnych cenach i cieszyć
się z wysokiego komfortu podróży. Z niecierpliwością czekamy na wzrost liczby pasażerów podróżujących z Macedonii”.



Obrazek
EZY
U2
Callsign:Easy

EasyJet testuje nanotechnologię.

Linie easyJet są pierwszym komercyjnym przewoźnikiem, który testuje powłokę nanotechnologiczną na swoich samolotach.Ma ona redukować opór powietrza i zwiększać wydajność wykorzystania paliwa.
Niezwykle cienka powłoka, wykorzystywana już w amerykańskich samolotach wojskowych, to usieciowany polimer, który wiąże się z farbą na powierzchni samolotu, a jego nałożenie zwiększa masę maszyny o zaledwie 4 uncje (około 113 g). Powłoka redukuje osadzanie się odpadów na skrzydłach samolotu, krawędziach natarcia i innych powierzchniach, redukując w ten sposób opór powietrza. Producenci powłoki oceniają, że może ona zmniejszyć zużycie paliwa o 1 - 2%. Przewoźnik postanowił nałożyć powłokę na osiem samolotów i porównać zużycie paliwa w stosunku do reszty floty podczas 12-miesięcznego okresu próbnego.

Linia easyJet jest bardzo zadowolona z faktu prowadzenia testów z użyciem specjalnych powłok na samolotach. Wydajność jest dla nas bardzo ważna. Jeśli zdołamy znaleźć nowe sposoby zmniejszania ilości zużywanego paliwa, wynikające z tego korzyści będziemy mogli przenieść na naszych pasażerów, oferując im niższe ceny i zapewniając mniejszy ślad węglowy”-skomentowała Carolyn McCall, dyrektor generalny easyJet.


Nano powłoka: „Nanotechnologiczna” powłoka jest polimerem, który umożliwia wysoką wydajność działania i sieciowania z materiałami, na których jest stosowana. Zawiera twarde, wytrzymałe elementy z akrylu i tworzy idealnie gładką powierzchnię, wypełniając „pory” powierzchni unikalną żywicą. Dzięki temu powstaje niewidzialna bariera, która ma zapobiegać przenikaniu zanieczyszczeń.

Nakładanie powłoki: Podczas przygotowań stosowana jest polaryzująca dodatnio kąpiel z wykorzystaniem roztworu kwasu dikarboksylowego, mająca na celu oczyszczenie porów powierzchni, które mają być powlekane, oraz naładowanie powierzchni dodatnio. Pory zostają oczyszczone, naładowane, po czym powierzchnia jest gotowa na przyjęcie ujemnie naładowanych molekuł emulsji. Molekuły te są magnetycznie wciągane do wnętrza porów i zatrzymywane wewnątrz, podczas gdy wszelkie ochronne środki chemiczne zostają usieciowane, związane i utrwalone, co pozwala związać powłokę z farbą – zapobiega to migracji, blaknięciu i uszkodzeniom farby aż do momentu kolejnego malowania.

Po nałożeniu powłoka ma mniej niż mikron grubości. Mikron, czyli w skrócie mikrometr, to jednostka miary równa jednej milionowej części metra.

Specjalna powłoka jest nakładana i dystrybuowana w Wielkiej Brytanii przez organizację TripleO.


źródło :http://corporate.easyjet.com/media/late ... 11-en.aspx
http://dlapilota.pl/wiadomosci/internet ... echnologie


Obrazek




Obrazek

GMI
ST
Callsign:Germania

Pierwszy A319 we flocie.

W dniu dzisiejszym do floty przewoźnika dołączył pierwszy Airbus A319 o rejestracji D-AHIL .
Maszyna została dostarczona z Pragi na berlińskie lotnisko Tegel. W Pradze w hangarach CSA Technics maszyna przeszła przegląd .
Samolot jest w konfiguracji jednoklasowej i posiada 150 miejsc w klasie ekonomicznej ,napęd zapewniają dwa silniki CFM56-5B6/3 , poprzednim użytkownikiem maszyny były linie lotnicze Hamburg International.
Na przełomie 1 i 2 kwartału do floty dołączą kolejne 2 Airbusy A319 pierwszy ,będzie miał rejestrację D-AHIM (ex Hamburg International) oraz drugi prosto z fabryki Airbusa o rejestracji D-ASTA (D-AVYF rejestracja testowa) do którego dołączą kolejne nowe egzemplarze.

Obrazek
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
Awatar użytkownika
Gryni
Posty: 1110
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała EPBA

Linie lotnicze Emirates sprzedają Jednego ze swoich Airbusów A380. Maszyna o numerze seryjnym 016 (A6-EDC)trafi do funduszu Doric Nimrod Air One.
ZRT460/457M
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
DLH
LH
Callsign:Lufthansa


Pierwszy B747-8I będzie miał 386-miejsc pasżerskich.
Pierwszy z dwudziestu zamówionych przez niemieckiego przewoźnika samolotów Boeing 748-8I będzię posiadał łącznie 386 -miejsc pasażerskich w trzech klasach.
Podział kabiny wygląda następująco : 8-miejsc w klasie pierwszej, 80-miejsc w klasie biznes i 298 w klasie ekonomicznej.
Pierwszy egzemplarz będzie miał rejestrację:D-ABYE i według planów ma dołączyć do floty w 2012 roku.

Boeing 747-8I według przewoźnika, doskonale wpisuje się w strukturę jego floty dalekodystansowej i stanowi dogodne uzupełnienie pomiędzy dwoma modelami ,które ma na wyposażeniu : 306 -miejscowego A340-600 i 526-miejscowego A380-800.

Obrazek





Obrazek
EIN
EI
Callsign:Shamrock

Nowy A320 w barwach retro.

W kwietniu br. Aer Lingus kończy 75-lat .Z tej okazji irlandzkie linie lotnicze przemalują jeden ze swoich samolotów, przywracając mu barwy w jakich przewoźnik latał na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych (1965-1974).Samolotem noszącym barwy retro będzie nowy Airbus A320-214 o rejestracji EI-DVM,który zostanie odebrany na przełomie marca/kwietnia br. z fabryki Airbusa i będzie 32-egzemplarzem tego typu znajdującym się we flocie przewoźnika.

Maszyna jest w konfiguracji 150-miejscowej i napędzana jest dwoma silnikami CFM56-5B4/3.
Obrazek
Malowanie które będzie miał samolot to: 3- od góry.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
ODPOWIEDZ