PAŹDZIERNIK | LISTOPAD | GRUDZIEŃ - 2010

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
Awatar użytkownika
vader
Administrator
Posty: 2854
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
Obserwuję: niebo :)
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Zapraszam do głosowania na najlepszą koncepcję dla terminalu Air Baltic w RIX:

http://blog.airbaltic.com/2010/10/18/vo ... l-concept/
N 10" 'Simon II' + SCT 5", EOS 70D, 12x50, 8.5x32, 2x53
Uniden UBC125XLT, PlanePlotter: mo i vo
Obrazek
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek

MAS
MH
Callsign:Malaysian

Nowe malowanie.

Pierwszy samolot w nowym malowaniu malezyjskiego przewoźnika to: Boeing 737-8H6 z nowym wnętrzem Sky Interior o rejestracji 9M-MXA.Jest to ,również pierwszy 737-800 we flocie.
Obrazek
http://www.airliners.net/photo/Malaysia ... 06aaa00a9e
Obrazek


Obrazek
CSN
CZ
Callsign:China Southern

China Southern Airlines kupi 36 Airbusów.

Przewoźnik mający swoją siedzibę w chińskim Guangzhou zakupi 6-sztuk A330 i 30-sztuk A320.Airbusy A330 zostaną dostarczone między 2013-2014 ,natomiast A320 zostaną dostarczone między 2012-2015.
Przewoźnik nie ujawnił kwoty transakcji.Zakup samolotów zostanie sfinansowany z własnego kapitału i pożyczek bankowych.Wartość transakcji według cen katalogowych to około 3,80mld dolarów.

W sezonie zimowym wzrośnie częstotliwość lotów do Amsterdamu do 17 na tydzień :
daily B777 AMS-PEK-CAN pasażerskie

day 1457 B777F AMS-CAN
day 146 B777F AMS-PVG
day 357 B747F AMS-PVG

źródło:http://www.investors.com/NewsAndAnalysi ... lanes.aspx
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... &start=120
Ostatnio zmieniony 19 listopada 2010, 15:04 przez marecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
mick
Posty: 601
Rejestracja: 07 lutego 2007, 01:24
Lokalizacja: Bolesławiec

Skymark Airlines
Tanie linie Skymark Airlines to pierwszy japoński przewoźnik, który zamówił Airbusa A380.
8 listopada 2010 podpisano list intencyjny, a kilka dni później potwierdzono zamówienie 4 sztuk i 2 opcji na A380.
Planowane dostawy to 2szt w 2014 roku, po 1 w 2015 i 2016, 2 w 2017r. Po 2018r. przewoźnik planuje zakup kolejnych 9 A380tek.

Maszyny te mają obsługiwać nowe międzynarodowe trasy z Tokio (NRT).
W roku 2014 linia planuje otworzyć połączenia do Londynu, Frankfurtu i Nowego Jorku.
Po roku 2014: Paryż, Rzym, Los Angeles, Honolulu, Vancouver, Singapur, Bangkok, Melbourne.

Airbus A380 będzie w konfiguracji 2klasowej - 114 miejsc w biznesie, 280 w klasie ekonomicznej.
Czyżby przepis na finansową katastrofę ? Zobaczymy.
UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek

700-egzemplarz samolotu z rodziny E-Jet dostarczony.
Jubileuszowa maszyna to: ERJ-190 ,a odbiorcą jest BA CityFlyer samolot jest w konfiguracji 1klasowej 98- miejsc w klasie ekonomicznej.
Flota przewoźnika liczyła do tej pory 10 samolotów z rodzinny E-Jets ,5-sztuk ERJ-170 i 5sztuk ERJ-190.
W ubiegłym miesiącu BA CityFlyer potwierdziło wykorzystanie dwóch opcji zakupu dla modelu ERJ-190,maszyny zostaną dostarczone w drugim kwartale przyszłego roku.
Rejestracja maszyny to:G-LCYN
Obrazek
http://www.airliners.net/photo/British- ... c26d984e6d
Samolot został dostarczony 9-10listopada, lot dostawczy odbył się na trasie SJK-REC-TFS-EXT (Sao Jose Dos Campos-Recife-Tenerife South-Exeter).
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
A380

16 listopada br. w locie dostawczym LH9875 z Hamburga do Frankfurtu został dostarczony czwarty -"wieloryb" dla niemieckiego przewoźnika Lufthansa o rejestracji D-AIMD i nazwie "Tokio". A380 dla Lufthansy są w konfiguracji 3 klasowej 8-miejsc w klasie pierwszej, 98-miejsc w klasie biznes i 420 w klasie ekonomicznej.Samolot wyposażony jest w cztery silniki Rolls-Royce Trent 970.Pierwszy komercyjny lot samolot odbył z 18 na 19listopada w locie LH710/711 na trasie FRA-NRT-FRA.
Obrazek

Również 16 listopada br. w swoim pierwszym locie AIB035A z Tuluzy do Hamburga przyleciał A380 ,który zostanie dostarczony w maju 2011roku, koreańskim liniom lotniczym Korean Air. Maszyna w Hamburgu przejdzie dalszy etap procesu produkcyjnego (wyposażenie wnętrza kabiny pasażerskiej,malowanie,testy).Samolot ma być w konfiguracji 3 klasowej 12-miejsc w klasie pierwszej ,94 w klasie biznes i od 294 do 334 w klasie ekonomicznej.Napęd będą zapewniały silniki Engine Aliance GP7270.Rejestrację jaką będzie nosił samolot to HL8213,następnie HL7611.

Kilka danych z pierwszego lotu:
Flight Number : AIB035A
Registration: F-WWAT
Company : Airbus Test
ICAO Hex Code : 38099A
Last Message : 12:59:13 UTC
Latitude : 43.93358
Longitude : 1.20948
Altitude : 4282 m - 14049 ft
Ground Speed : 625 km/h - 388 mph - 337 knots
Vertical Speed : 1268 m/min - 4160 ft/min (CLIMB)
Obrazek
Obrazek

Aktualna lista A380 ,które znajdują się w Hamburgu:
Obrazek
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
AEW
VV
Callsign:Aerosvit

Powiększenie floty dalekodystansowej.

Z początkiem grudnia 2010 do ukraińskiego przewoźnika trafi pierwszy z sześciu "nowych" egzemplarzy B767-300ER,kolejne egzemplarze będą dostarczone w pierwszym kwartale przyszłego roku.Samoloty zostały wyprodukowane w latach 1992-93 i zostały pozyskane z linii lotniczych Royal Brunei ,są w konfiguracji 2 klasowej ,24- miejsca w klasie biznes i 183 w klasie ekonomicznej, wyposażone są w silniki Pratt & Whitney PW4056.

Pierwszy egzemplarz ,który zostanie dostarczony w grudniu będzie miał rejestrację UR-VVV i zmienioną konfigurację na 18-miejsc w biznes klasie i 231-miejsc w klasie ekonomicznej, pozostałe maszyny prawdopodobnie będą posiadać taką samą ilość miejsc pasażerskich.
Powiększenie floty związane jest z planem ekspansji linii (Tokio,Nowosybirsk,Kair,Taszkient -nowe kierunki i prawdopodobnie większa ilość lotów na obecnych kierunkach).
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek

Od jutra ,tj.23.listopada obowiązuje zakaz lotów w europejskiej przestrzeni powietrznej dla przewoźników zarejestrowanych w Afganistanie.
Powodem tej decyzji jest niepowołanie do tej pory przez rząd Afganistanu cywilnych władz nadzoru lotniczego,które działałyby według międzynarodowych standardów .
W wyniku zakazu, afgański przewoźnik Safi Airways szuka możliwości uzyskania europejskiej rejestracji w celu obejścia zakazu .Aby, kontynuować działalność w Europie linia jest zmuszona wziąć w leasing samolot od niezależnej spółki,kosztem 500-tys.dolarów miesięcznie.

CEO Safi Airways Werner Borchert powiedział:"Jest niedobrze, zbyt późno dowiedzieliśmy się o możliwym sposobie obejścia bana . Niemiecki Urząd Lotnictwa Cywilnego kontrolował wielokrotnie samoloty Safi od czasu uruchomienia połączenia Kabul -Frankfurt. Kontrole te przyczyniły się do optymalizacji naszych norm bezpieczeństwa i nigdy nie doprowadziliśmy do sytuacji ,by wydano zakaz wykonywania przewozów , co sprawia, że zakaz wydany przez Komisję Europejską jest szczególnie trudny do przyjęcia dla nas po ,tym jak KE wielokrotnie potwierdzała, że nie widzi zagrożenia dla bezpieczeństwa w operacjach wykonywanych przez Safi Airways."
Samoloty Safi Airways są serwisowane w Lufthansa Technik ,linia zatrudnia głownie europejskich pilotów ,menadżerów i personel techniczny .
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek

Linia lotnicza Garuda Indonesia w sojuszu Sky Team.
Flagowy przewoźnik Indonezji, podpisał dziś porozumienie o przystąpienia do aliansu lotniczego SkyTeam w 2012 roku.
Garuda zwiększy obecność sojuszu SkyTeam w Azji Południowo-Wschodniej, poprzez dodanie 30 nowych połączeń do sieci sojuszu. Oferta wzbogaci się o ,dużą ilość połączeń regionalnych w archipelagu Indonejzyjskim jak, również hub Surabaja na Jawie wschodniej, Medan na Sumatrze ,Makassar oraz połączenie z Perth w Australii.
Obecnie siatka sojuszu obejmuje 898 destynacji w 169 krajach świata.
Przystąpienie do Sky Team jest długoterminową strategią rozwoju linii Garuda mającą na celu modernizację oferty , zwiększanie rentowności i atrakcyjności na rynku międzynarodowym tak,aby stać się jednym z najważniejszych graczy w regionie.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
ORB
R2
Callsign:Orenburg

Powiększenie floty.

Od przyszłego roku flota rosyjskiego przewoźnika powiększy się o dwa samoloty Boeing 737-800.
Pierwszy z nich pozyskany zostanie z niemieckiego TUI Fly (ex Happag Lloyd) rejestracja maszyny to :D-AFHQ (12-egzemplarz ,który został dostarczony w kwietniu 2000 roku) ,konfiguracja to 189 miejsc w klasie ekonomicznej.Drugi egzemplarz zostanie pozyskany od firmy leasingowej GECAS rejestracja maszyny to :N117MN(poprzednio, był leasingowany liniom Virgin Blue reg.VH-VOH )konfiguracja 180 miejsc w klasie ekonomicznej .
Rejestracje które ,będą nosić maszyny w barwach Orenair to :VQ-BJC i VQ-BFY .

W br. przewoźnik przewiezie około 2,4 mln pasażerów w rejsach regularnych i czarterowych na trasach wewnętrznych Federacji Rosyjskiej i Wspólnoty Niepodległych Państw oraz zagranicznych.Długoterminowe plany spółki ,to przede wszystkim odnowienie poradzieckiej floty -Tu-134,AN-24,Tu154 i zastąpienie ich Boeingami 737-800.Oprócz przewozów pasażerskich spółka zajmuje się również:obsługą pasażerów i lotnisk w Orenburgu i Orsku ,oferuje wynajem śmigłowców do obsługi gazociągów ,ropociągów,linii energetycznych ,misji poszukiwawczo -ratowniczych i medycznych w obwodzie orenburskim.

Obrazek




Obrazek
NAX
DY
Callsign:Nor Shuttle


Pierwszy 737-800 z nowym wnętrzem Sky Interior dołączył do floty.
Samolot został dostarczony 10 grudnia br. w locie NAX8D BFI-OSL rejestracja maszyny to :LN-DYF konfiguracja maszyny to 180 miejsc w klasie ekonomicznej.
Jest to 55 Boeing we flocie i dwudziesty dziewiąty 738 .
Obrazek
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
VLG
VY
Callsign:Vueling

Otwarcie bazy operacynej w Amsterdamie .

Hiszpańskie tanie linie lotnicze Vueling planują otwarcie nowej bazy operacyjnej na lotnisku Schipol w Amsterdamie z końcem kwietnia 2011roku.Będzie to druga baza tego przewoźnika zlokalizowana poza Hiszpanią od czasu połączenia się z Clickair Uruchomienie nowej bazy jest częścią planu rozwoju Vueling
,który przewiduje zwiększenie oferowania z lotniska Schipol o 35%, w okresie letnim 2011 r.
do 636 tysięcy miejsc pasażerskich.
W ten sposób siatka połączeń z Amsterdamu powiększy się o trzy nowe destynacje (Alicante, Palma de Majorca oraz Zurich) i będzie liczyła dziesięć połączeń.

Obrazek

Aerolineas Argentinas dołączy do sojuszu SkyTeam.
Flagowy argentyński przewoźnik Aerolineas Argentinas podpisał porozumienie o przystąpieniu do aliansu Sky Team w 2012 roku.W ten sposób przewoźnik będzie pierwszym południowo-amerykańskim członkiem sojuszu.
Przystąpienie Aerolineas Argentinas do aliansu rozszerzy siatkę połączeń Sky Team o 38 nowych połączeń.

Obrazek

Dniproavia dołączyła do Ukrainian Aviation Group Strategic Alliance.
Ukraiński Komitet Antymonopolowy zatwierdził przystąpienie ukraińskich linii lotniczych Dniproavia do ukraińskiego aliansu Ukrainian Aviation Group Strategic Alliance, w skład którego wchodzą: AeroSvit i Donbassaero.W wyniku budowy wspólnej siatki połączeń oraz konsolidacji floty, członkowie aliansu będą mogli poprawić ofertę dla pasażerów ,zwiększyć wielkość przewozów i konkurencyjność oraz zmniejszyć koszty operacyjne.

W pierwszym kwartale przyszłego roku Donbassaero powiększy swoja flotę o trzy samoloty typu Airbus A321-200 (exG-TTIC,G-TTID,G-TTIE) konfiguracja maszyn ,to 210- miejsc w klasie ekonomicznej. Airbusy A321 mają trafić za pośrednictwem Wind Rose Aviation.


Obrazek
AFR
AF
Callsign:Air France

200 Boeing dostarczony do Air France.

8 grudnia br. odbyła się uroczystość związana z dostarczeniem 200-egzemplarza samolotu firmy Boeing dla linii Air France.
Jubileuszowa maszyna to: Boeing 777-300ER o rejestracji F-GZNH jest ,to 58 egzemplarz z rodzinny 777 latający w barwach linii. Samolot jest w konfiguracji dwu -klasowe 43 -miejsca w nowej klasie biznes i 340-miejsc w klasie ekonomicznej wyposażony jest w silniki General-Electric GE-90 maszyna będzie operować na trasie Paryż-Ho Chi Minh City-Paryż od stycznia 2011roku .
W sezonie letnim Air France będzie dysponował flotą 61 maszyn typu 777 do 2015 r., Boeing dostarczy kolejne 11sztuk B777-300ER.
Pierwszym Boeingiem dostarczonym do Air France był model 707dostawa miała miejsce w 1959 roku.

Obrazek
Prezentacja wnętrza samolotu:
Obrazek


Obrazek
DLH
LH
Callsign:Lufthansa

Lufthansa kupuje osiem dodatkowych samolotów Embraer 195.

Embraer i Lufthansa AG podpisały umowę na dostawę kolejnych ośmiu odrzutowców Embraer 195. Nowe samoloty zasilą szeregi regionalnej floty przewoźnika, obsługującej porty krajowe i europejskie. Wartość transakcji według cen katalogowych wynosi 338 mln dolarów.Dostawy dodatkowych ośmiu samolotów mają nastąpić w pierwszej połowie 2012 roku.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
mick
Posty: 601
Rejestracja: 07 lutego 2007, 01:24
Lokalizacja: Bolesławiec

Aeorflot
Rosyjski przewoźnik podpisał list intencyjny na zakup 16tu Boeingów 777 - 8szt B772ER i 8szt B773ER.
Linia chciałaby je otrzymać przez Zimową Olimpiadą w Soczi w 2014r.
Irina Dannenberg - rzeczniczka Aeroflotu potwierdza także zainteresowanie zakupem 4 Boeingów 787.
Szacowana wartość rosyjskiego zamówienia to 5 mld dolarów.

http://www.bloomberg.com/news/2010-12-1 ... llion.html
UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
TSO
UN
Callsign:Transaero

Modernizacja i rozbudowa floty dalekodystansowej.

W ciągu najbliższych dwóch lat, Transaero planuje pozyskać w oparciu o umowy leasingowe, jedenaście samolotów typu Boeing 747-400 w konfiguracji wielko-pojemnościowej .W ramach tego programu 20 grudnia br. do floty przewoźnika dołączyła nowa maszyna o rejestracji VQ-BHX ,która została pozyskana z linii South African Airways(ZS-SBS) .Samolot jest w konfiguracji 2-klasowej , 12-miejsc w klasie biznes i 509 -miejsc w klasie ekonomicznej.Kolejny samolot dołączy do floty na początku przyszłego roku i będzie to egzemplarz użytkowany wcześniej przez Japan Airlines (JA8914).Kolejne maszyny prawdopodobnie ,także będą pochodzić z JAL, który z końcem lutego przyszłego roku wycofuje z eksploatacji wszystkie maszyny typu B747.
W przyszłym roku rosyjski przewoźnik oprócz "nowych" Jumbojetów będzie miał ,również 5 maszyn typu B777-300 pozyskanych z linii Singapore Airlines (9V-SYA,9V-SYB,9V-SYC,9V-SYD,9V-SYE).



Obrazek
ANZ
NZ
Callsign:New Zealand


Pierwszy z pięciu Boeingów 777-300ER dostarczony.
Linie Lotnicze Air New Zealand odebrały pierwszego Boeinga 777-300ER o rejestracji ZK-OKM . Samolot, jako pierwszy wyposażony został w miejsca do spania dla pasażerów w klasie ekonomicznej w pierwszych dziesięciu zewnętrznych rzędach klasy o nazwie Skycouch składającego się ze standartowego zestawu trzech miejsc, dzięki podnoszonym podnóżkom i przesuwanym fotelom można uzyskać płaską przestrzeń podobną do domowej sofy mogącej pomieścić dwie dorosłe osoby lub dwoje dzieci i dorosłego pasażera .

Samolot jest w konfiguracji 3-klasowej ,46-miejsc w klasie biznes ,50-miejsc w klasie economy+,244-miejsca w klasie ekonomicznej ,napęd zapewniają dwa silniki General Electric GE90-115Bs.Pierwsze trzy maszyny ,które trafią do przewoźnika w przyszłym roku przeznaczone będą do obsługi tras Auckland -Los Angeles i Auckland-Londyn (od kwietnia 2011).
Obrazek


ObrazekPolska Agencja Żeglugi Powietrznej

Nowy system ILS w Warszawie.
W przyszłym roku, ze względu na mijający przyjęty przez PAŻP okres eksploatacji urządzeń nawigacyjnych wynoszący 15 lat, DS1 zostanie wyposażona w nowy system ILS. Urządzenie spełnia warunki techniczne dla kategorii III tzn. posiada bardziej rozbudowany system monitorowania emitowanego sygnału.
Termin oddania do użytku nowej instalacji upływa 30 listopada 2011 i zbiega się z zakończeniem prac związanych z remontem drogi startowej DS1.
W 2013 na drugiej drodze startowej tj. DS3 rozpoczną się prace związane z wymianą drugiego systemu ILS, którego przyjęty okres eksploatacji również dobiega końca. Również ten system spełniać będzie wymogi techniczne kategorii III.
Certyfikowanie operacji podejść do lądowania w kategorii wyższej niż I nie zależy wyłącznie od samego urządzenia ILS, ale również od infrastruktury lotniskowej m.in. odpowiednich świateł na drogach startowych oraz kołowania, czy zapewnienia przez zarządzającego portem odpowiednich służb zgodnie z międzynarodowymi przepisanymi.
Na podstawie danych z ostatnich lat, można powiedzieć, że na warszawskim lotnisku jedynie przez średnio 60 godzin mamy do czynienia z warunkami ograniczonej widzialności, które wymagały wprowadzenia wyższej kategorii niż pierwsza.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
ODPOWIEDZ