LUTY 2010

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
Boeing 747-8 Freighter pomyślnie zakończył swój pierwszy lot.
Pierwszy lot trwał 3 godziny i 39 minut.
W kokpicie samolotu usiedli, szef Pilotów 747 Mark Feuerstein i kapitan Tom Imrich.
Najnowszy członek rodziny 747 wystartował o godzinie 12:39 czasu lokalnego (21:39 czasu polskiego) z lotniska Paine Field w Everett i wylądował również na lotnisku Paine Field o godzinie 16:18 (1:18 w nocy czasu polskiego).
Były to pierwsze z ponad 1600 godzin lotu, które ma przed sobą program testowy 747-8 . Samolot udał się w trasę nad zachodni Waszyngton, gdzie przeszedł testy sterowania i funkcjonowania silników. Podczas lotu samolot osiągnął wysokość 17000 stóp -5181m i osiągnął prędkość 230 węzłów,264 mil czyli ok. 426 km/h.Boeing 747-8 Freighter, zasilany jest czterema silnikami General Electric GEnx-2B. Program testowy kontynuowany będzie w Moses Lake w Waszyngtonie i Palmdale w Kalifornii, gdzie pozostałe dwa testowe samoloty dołączą w najbliższych miesiącach.

Jest to rzeczywiście wielki dzień dla Boeinga i programu 747 oraz
kulminacja ciężkiej pracy naszych pracowników, dostawców i klientów. Jest jeszcze dużo do zrobienia, ale jestem niezwykle szczęśliwy z rozpoczęcia programu lotów testowych, które pokażą zdolności tego samolotu-powiedział Mo Yahyavi menedżer Generalny programu 747 i wiceprezes Boeing Commercial Airplanes.

Samolot ma długość 76,3 m – o 5,6 m więcej niż w 747-400 Freighter. Wydłużenie samolotu zapewni klientom o 16% większą pojemność ładunkową w porównaniu z jego poprzednikiem. Oznacza to dodatkowe cztery palety na głównym pokładzie i trzy palety na dolnym pokładzie.Boeing po raz pierwszy zaprezentował ten samolot 14 listopada 2005 roku. Pierwsze zamówienie opiewało na 18 maszyn (10Cargolux,pozostałe 8 Nippon Cargo Airlines). Obecnie Boeing posiada 108 zamówień na 747-8, z których 76 przypada na 747-8 Freighter. Zamówienia na 747-8 Freighter złożyły Cargolux, Nippon Cargo Airlines, AirBridgeCargo Airlines, Atlas Air, Cathay Pacific, Dubai Aerospace Enterprise, Emirates SkyCargo, Guggenheim i Korean Air.
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek
źródło:
http://boeing.mediaroom.com/
http://www.mycockpit.org/forums/showthr ... kpit-Photo
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
NAX
DY
2009 najlepszy roczny wynik w historii Norwegian.

Zysk netto po opodatkowaniu wyniósł 446 mln koron norweskich (NOK). Ostatni kwartał 2009 roku, był również najlepszym czwartym kwartałem Norwegian.
W 2009roku linia przewiozła 10,8mln pasażerów notując 18procentowy wzrost w stosunku do roku 2008.
Jestem bardzo zadowolony z osiągniętych pozytywnych wyników w sytuacji, gdy cała branża lotnicza zmaga się z kryzysem.
Cieszę się zwłaszcza z redukcji kosztów oraz naszej rosnącej konkurencyjności. Koszty jednostkowe obniżyły się w 2009 roku o 13 procent w porównaniu z 2008 - powiedział Bjørn Kjos, Dyrektor Generalny Norwegian.
W 2009 roku Norwegian otworzył 63 nowe trasy, z czego najwięcej, bo 30 w Danii,18 w Szwecji i 15 w Norwegii.
Ogłoszono także, otwarcie nowych połączeń z Oslo-Gardemoen i Sztokholm-Arlanda do Helsinek połączenia te ,otwierają nowy etap ekspansji linii w Skandynawii i rozpoczną się od 29 kwietnia.

Obrazek
WZZ
W6

Z Warszawy do Madrytu, z Gdańska do Barcelony! Nowe trasy z Polski do Hiszpanii w siatce połączeń Wizz Air.
Od 24 kwietnia 2010 r. w siatce połączeń Wizz Air znajdą się trasy z Warszawy do Madrytu oraz z Gdańska do Barcelony. Na obu nowych połączeniach linia będzie operować dwa razy w tygodniu.
Nowe połączenia zostaną otwarte w miejsce dwóch tras, które nie cieszyły się dużą popularnością wśród polskich pasażerów: Katowice- Memmimgen i Gdańsk- Goteborg – mówi Natasa Kazmer, Dyrektor ds. Komunikacji i Public Affairs w Wizz Air – Poprzez wprowadzenie tej zmiany w naszej siatce połączeń odpowiadamy na rzeczywiste potrzeby naszych pasażerów. Ogromny odzew ze strony społeczeństwa i branży jest dowodem na to, że popularność Hiszpanii ciągle rośnie. Jesteśmy przekonani, ze teraz jest właściwy moment na uruchomienie tras do tego kraju.
Wizz Air oferuje już teraz loty do Barcelony z Katowic, a od 29 marca 2010 r. trasa do stolicy Katalonii będzie również obsługiwana z Warszawy. Na koniec marca przewoźnik zaplanował również uruchomienie lotów z Katowic do Madrytu.
źródło:
http://www.norwegian.com/pl/o-nas/press/
http://book.wizzair.com/about_us/news/#wizpl03
Ostatnio zmieniony 13 lutego 2010, 10:25 przez marecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
Awatar użytkownika
Rasog
Posty: 807
Rejestracja: 06 lutego 2007, 03:59
Lokalizacja: Dębica

Emirates zaplanowały w tym roku inaugurację jednego ze swoich nowych trzech połączeń do Europy Środkowej.
Mając do wyboru Budapeszt, Pragę i Warszawę, Arabowie zdecydowali się na Pragę.

Główny powód niekorzystnej dla Warszawy decyzji władz linii, to horendalnie wysokie ceny na warszawskim lotnisku, zwłaszcza za paliwo sprzedawane przez spółkę Petrolot.
Airbusy A330 będą latać na trasie Dubaj-Praga codziennie.
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
AFR
AF
Drugi "Super Jumbo" we flocie francuskiego przewoźnika
.
Samolot został dostarczony 10lutego br.z lotniska Hamburg Finkenwerder do Paryża na lotnisko Charles de Gaulle w locie AFR381V.
Maszyna jest w konfiguracji trzy -klasowej i posiada 9miejsc w klasie pierwszej, 80miejsc w klasie biznes i 449 w klasie ekonomicznej.
Jest to drugi z dwunastu Airbusów A380 zamówionych przez Air France i dwudziesty szósty A380 dostarczony klientom,samolot posiada rejestrację F-HPJB .
--->http://www.flickr.com/photos/christophe ... 3/sizes/l/

Obrazek
DAT
SN
Nowy Airbus A319-112 dołączy do floty w marcu .

Samolot będzie nosił malowanie sojuszu STAR ALLIANCE ,poprzednim użytkownikiem maszyny były saudyjskie linie lotnicze National Air Service samolot obecnie zarejestrowany jest we Francji i ma rejestrację F-OHJX,po przerejestrowaniu maszyna będzie nosiła swoją poprzednią rejestrację OO-SSC(pierwszym użytkownikiem była Sabena) .
--->http://www.flickr.com/photos/n707pm/4351508505/sizes/l/

Obrazek
JOR
0B

Czwarty Boeing 737-800.
Flota rumuńskiego przewoźnika powiększy się o kolejny samolot typu Boeing 737-800 jest to czwarty B737Next-Generation we flocie i dziesiąty Boeing 737.Poprzednim użytkownikiem samolotu były linie lotnicze Air Berlin ,maszyna będzie miała rejestrację YR-BID poprzednia to: D-ABBP--->http://www.planepictures.net/netshow.php?id=914696

Obrazek
FIN
AY
Szósty Airbus A330-302X.

Jedenastego lutego br. w locie FIN8961 został dostarczony najnowszy nabytek we flocie Finnair, a jest nim Airbus A330-302 o rejestracji OH-LTS -->http://www.flickr.com/photos/digitalair ... 5/sizes/l/.
Maszyna posiada zmodyfikowaną biznes klasę w której jest 45 miejsc.Nowa biznes klasa wyposażona jest w nowy typ foteli full-flat ,które rozkładają się całkowicie do pozycji horyzontalnej.Nowa konfiguracja oferuje więcej prywatności i przestrzeni , po raz pierwszy pojawiła się w piątym z kolei Airbusie A333 który ma rejestrację OH-LTR.

EnterAir
Pierwszy Boeing 737-400 dla nowej polskiej lini czarterowej.
Dnia 11lutego br. linie lotnicze Enter Air podpisały umowę leasingową z ILFC.
Przedmiotem umowy są dwa samoloty Boeing 737-400.Samoloty są w wyśmienitym stanie technicznym i będą przebazowane do polski w marcu oraz w kwietniu br.Pierwszy samolot został już pomalowany w barwy Enter Air i będzie miał rejestrację SP-ENA--->http://lotnictwo.net/foto.php?id=143512
http://lotnictwo.net/foto.php?id=143511
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
ODPOWIEDZ