Strona 1 z 4
STYCZEŃ 2009
: 01 stycznia 2009, 20:20
autor: Blank
KLM z okazji 90 rocznicy powstania popełnił takie oto malowanie retro swojego B 738
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6450309
Fota, co ciekawe dzisiejsza
Trzeba być czujnym, może się pojawi
STYCZEŃ 2009
: 09 stycznia 2009, 02:11
autor: grztus
Przypominam, że od 16-go stycznia, czyli za tydzień, Qantas zaczyna loty Airbusami A380 na trasie SYD-SIN-LHR (QF31/32).
Właśnie sobie sprawdziłem loty QF31 (czyli do LHR) na kilka pierwszych dni:
16.01 (piątek) oraz 17.01 (sobota) - A380
20.01 (wtorek) - A380
23.01 (piątek) oraz 24.01 (sobota) - A380
W pozostałe dni lot QF31 obsługuje B747. Wygląda zatem na to, iż A380 będziemy widywać we wtorki, piątki i soboty.
STYCZEŃ 2009
: 09 stycznia 2009, 03:13
autor: marecki
Abu Dhabi Grand Prix 2009 promotion colors
7.01.2009 w Hamburgu można było zobaczyć ,już w pełnym malowaniu nowy nabytek lini Etihad Airways ,
Airbus A340-642X o,rejstracji
A6-EHJ promującym Grand Prix Abu Dhabi które, ma się odbyć 15 listopada tegorocznego kalendarza mistrzostw świata F1.Sponsorem tytularnym tego Grand Prix,a także jednym ze sponsorów Team Ferrari są właśnie linie lotnicze Etihad Airways.
Jest to 5 Airbus A340-642X we flocie tego przewoźnika a ,właściwie mógłby być 6 egzemplarzem ,gdyby nie nieszczęsny wypadek na lotnisku w Tuluzie z 15 listopada 2007, jak widać tegoroczne Grand Prix wypadnie nomen omen w druga rocznicę tego wydarzenia ,oby nie skończyło się tak jak w Tuluzie :->

STYCZEŃ 2009
: 09 stycznia 2009, 16:45
autor: luck89
Dzisiaj mamy rocznicę pierwszego lotu Concordem i nikt nic nie pisze.

STYCZEŃ 2009
: 09 stycznia 2009, 21:13
autor: CARGO
Zmiany w rozkładach
SAS
Nowe trasy w letnim rozkładzie wśród nich m.in. w okresie 1 liepiec-12 sierpień Sztokholm - Dubrownik
SK1837 ARN06:50 - DBV09:50 MD80 środa
SK1838 DBV10:50 - ARN14:05 MD80 środa
Virgin Atlantic
W dniach 12-25 stycznia VS350 będzie obsługiwane przez B744 zamiast A343, natomiast od 2 lipca do 30 września ilość lotów ulegnie redukcji z codziennie do 5 tygodniowo
Delta
DL8 podmianka z B772ER na B772LR w dniach od 4 kwietnia do 21czerwca
DL158 taka sama podmianka we wtorki i niedziele w okresie 7-28 kwiecień
*ciekawostka DL68 ATL-CPH B763->B764
CSA lato09
OK864 PRG - MSQ zwiększenie częstotliwości lotu z 3 do 4 tygodniowo
trasa PRG - SVO dodany został kolejny codzienny lot co daje w sumie 4 loty dziennie
OK908 KLV - SVO 4 połączenia w tygodniu (w lecie08 były 3 w tygodniu)
OK878 PRG - TLL redukcja z 2 dziennie - w poprzednim roku do jednego dziennie lotu
Cimber Air
"W spadku" po Sterlingu nowe połączenia a wśród nich:
od 1 kwietnia QI5701 CPH08:20 - ATH12:35 B737 środa sobota
QI5702 ATH13:20 - CPH15:35 B737 środa sobota
od 21 maja do 22 sierpnia QI4777 CPH12:15 - CHQ16:45 B737 czwartek
QI4777 CPH15:30 - CHQ20:00 B737 sobota
QI4778 CHQ17:30 - CPH20:15 B737 czwartek
QI4778 CHQ20:45 - CPH23:30 B737 sobota
STYCZEŃ 2009
: 10 stycznia 2009, 01:19
autor: marecki
Embraer Lineage 1000 z certyfikatem
Embraer ogłosił, że otrzymał certyfikat typu od FAA dla dużego jeta biznesowego Lineage 1000. Samolot celujący w górną półkę segmentu luksusowych biznes jetów, bazuje na komercyjnym odrzutowcu Embraer 190, który certyfikowano w 2005 roku. W obszernym wnętrzu z pokaźnym lukiem bagażowym, może przewozić do 19 pasażerów, latając na odległość do 4500 nm. Układ pomieszczeń składa się z pięciu wydzielonych prywatnych stref i dwóch łazienek, z dostępną opcjonalnie trzecią łazienką i kabiną prysznicową. Kokpit jest wyposażony w pięć ekranów zintegrowanych w zestawie awioniki Honeywell Primus Epic.
Samolot kosztuje 43 miliony USD a pierwsze zamówienia mają zostać sfinalizowane jeszcze na początku tego roku. Embraer informuje że zebrał zamówienia na 20 egzemplarzy tego samolotu.

„Z radością ogłaszamy certyfikację Lineage 1000 przez FAA,” powiedział Luis Carlos Affonso, wiceprezes Embraer’a, Executive Jets. „Jedno ze wspaniałych osiągnięć tego projektu to maksymalny zasięg samolotu, który zwiększono do 4500 mil, dając użytkownikom nowe możliwości”
STYCZEŃ 2009
: 10 stycznia 2009, 18:03
autor: CARGO
A400M najwcześniej w 2012 roku

Potwierdziły się wcześniejsze informacje o kłopotach przy budowie nowego europejskiego samolotu transportowego Airbusa A400M. Producent zaproponował Niemcom i Francji, które złożyły zamówienia na te maszyny, nowy plan dostaw oraz pewne modyfikacje techniczne w budowie powietrznego "transportowca". Zgodnie z nowym rozkładem pierwszy A400M ma trafić do Luftwaffe w trzy lata później niż to było oryginalnie zaplanowane. Obecnie lista zamówień tego samolotu opiewa na 192 maszyny a najwięcej maszyn ma trafić do niemieckich i francuskich sił powietrznych tj. odpowiednio 60 i 50 sztuk. Państwa, które zawarły umowy z EADS o dostawach A400M mają prawo domagać się odszkodowań za opóźnienia ze strony producenta. Od początku prac nad rozwojem tego samolotu pojawiały się problemy, w tym momencie największym zmartwieniem dla inżynierów są nowe silniki <o testach nowej jednostki napędowej mogliście przeczytać na stronie głównej
Oblot silnika do A400M grudzień 2008>.
STYCZEŃ 2009
: 10 stycznia 2009, 18:47
autor: CARGO
British Airways obawia się o przyszłość "oneworld"

Brytyjczycy ostrzegają przed możliwym końcem sojuszu lotniczego - oneworld. Niezbyt optymistycznie będzie wyglądać przyszłość tego sojuszu jeśli urzędy antymonopolowe w Europie i USA nie wyrażą zgody na dalsze zacieśnienie współpracy pomiędzy BA i AA. Ci przewoźnicy to dwoje najważniejszych graczy w oneworld, w 1997 i 2001 linie te podjęły wysiłek współpracy, który wyrażał się m.in po przez wspólne ustalanie rozkładów lotów, ujednolicenie cen przelotów czy wspólne programy lojalnościowe dla pasażerów. W przeszłości urzędy ds. konkurencji już raz odrzuciły podobny wniosek Amerykanów i Brytyjczyków, tłumacząc swoją decyzję możliwością uzyskania monopolistycznej pozycji m.in. na lotnisku LHR. Odkąd w życie weszło porozumienie o ruchu lotniczym pomiędzy UE a USA - "Open Skies", British Airways oraz American Airlines ponowiły swój wniosek do odpowiednich instytucji o uzyskanie zgody na ściślejszą współpracę, jeśli przewoźnicy otrzymają pozytywną opinię to może to prowadzić w kierunku przyszłego połączenia BA i AA. Urzędnicy mają kilka miesięcy na podjęcie decyzji.
STYCZEŃ 2009
: 10 stycznia 2009, 19:20
autor: CARGO
Nowy przewoźnik z Niemiec

Kilka dni temu, BREMENFLY otrzymał swój pierwszy samolot tj. B737-400 reg.
D-ABRE, ex. EI-DXO (Futura). W zbliżającym się letnim sezonie, przewoźnik ten ma być będzie w stanie zaoferować kilka destynacji obejmujących loty krótko- i średniodystansowe. Do skromnej floty w niedługim czasie ma dołączyć kolejny B737. Jak się łatwo domyśleć siedzibą nowego operatora jest Bremen International Airport - BRE, ich oferta będzie głównie adresowana do klientów biznesowych oraz biur podróży. Zgodnie z prasowymi informacjami BREMENFLY będzie latał do Grecji, Turcji, Hiszpanii oraz północnej Afryki a dalsze szczegóły odnośnie ich działalności zostaną zaprezentowane w najbliższym czasie.
STYCZEŃ 2009
: 10 stycznia 2009, 19:59
autor: CARGO
Roszady na europejskim rynku linii lotniczych
Komisja Europejska dała zielone światło w sprawie połączenia Vueling oraz Clickair. W lipcu ubiegłego roku przewoźnicy ogłosili plany przyszłego scalenia. Po połączeniu nowa firma będzie dziać pod nazwą Vueling, siedziba tego operatora nadal będzie się znajdować w Barcelonie. Iberia będzie posiadać udziały rzędu 40% w nowym Vuelingu, który z flotą 45 samolotów wykonujących 300 połączeń dziennie na 112 trasach stanie się trzecim co do wielkości przewoźnikiem w Hiszpanii. Urzędnicy mieli pewne obawy co do 19 połączeń do Francji oraz Włoch, 12 krajowych oraz 7 międzynarodowych. Silna pozycja Vueling oraz Clickair na tych trasach ulegnie po scaleniu dodatkowemu wzmocnieniu.
SCH Swiss Capital Holdings kupił zadłużonego litewskiego przewoźnika FlyLAL. Szwajcarska firma zakupiła udziały warte około jednego miliona dolarów oraz pokryła długi przewoźnika sięgające blisko 1 mln euro. Nowy właściciel wyraził nadzieje, że na przestrzeni dwóch lat uda mu się zmodernizować oraz dokonać restrukturyzacji w zakupionych litewskich liniach lotniczych. Co ciekawe problemy przewoźnika rozpoczęły się w 2005 roku kiedy doszło do ich prywatyzacji, FlyLAL zaczął generować długi, które w tej chwili dla Szwajcarów nie stanowią większego problemu. Nowy właściciel to nowa szansa i środki do tego by FlyLAL stał się bardzo silnym regionalnym przewoźnikiem w Europie.
STYCZEŃ 2009
: 10 stycznia 2009, 20:59
autor: grztus
grztus pisze:Przypominam, że od 16-go stycznia, czyli za tydzień, Qantas zaczyna loty Airbusami A380 na trasie SYD-SIN-LHR (QF31/32).
Właśnie sobie sprawdziłem loty QF31 (czyli do LHR) na kilka pierwszych dni:
16.01 (piątek) oraz 17.01 (sobota) - A380
20.01 (wtorek) - A380
23.01 (piątek) oraz 24.01 (sobota) - A380
W pozostałe dni lot QF31 obsługuje B747. Wygląda zatem na to, iż A380 będziemy widywać we wtorki, piątki i soboty.
Uprzejmie informuję, iż się
POMYLIŁEM od samego początku. Otóż A380 startuje w podane dni (wtorki, piątki i soboty) a to oznacza, że nad Polską będzie widoczny w
SOBOTY, NIEDZIELE i ŚRODY.
Oznacza to również, iż po raz pierwszy zobaczymy go nie w najbliższy piątek, lecz w SOBOTĘ 17-go stycznia!
Uff... dobrze, że się zorientowałem.
Re: STYCZEŃ 2009
: 11 stycznia 2009, 09:46
autor: knx08
No i fajnie... w weekend... żeby tylko w przyszłą sobotę było pogodnie i żeby leciał po UL980... chociaż to nie jest takie pewne....