GRUDZIEŃ 2008

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Co dalej z IŁ96-400T?
Obrazek
Rosyjski przewoźnik towarowy - Aeroflot Cargo odłożył w czasie poszerzenie swej floty o 3 nowe 92 tonowe maszyny od Iljuszyna, Rosjanie są zdania, że w tej chwili nie opłacałoby się im wprowadzenie tych Iłów, ale zamówienie jak dotąd nie zostało anulowane. Podobnie postąpił Atlant-Soyuz chociaż mają w swojej flocie jednego rodzynka Ił96-400T. Prawdopodobnie taka decyzja Aeroflotu wiąże się ze zniesieniem zakazu użytkowania zagranicznych i "obcych" MD-11 przez narodowego przewoźnika z Rosji <była to pewnie jakaś nieformalna zasada - niepisany zakaz? Choć MD-11 już jakiś czas jest we flocie SU>. Aeroflot Cargo planuje zastąpienie DC-10 właśnie przez "eMDeki 11", trzy takie samoloty mają trafić do ich floty w przyszłym roku <będą to maszyny przerobione na wersje towarowe, z którymi ostatecznie rozstanie się Finnair, a tak na marginesie to ten przewoźnik z Finlandii to "prawdziwy pionier" jeśli idzie o zastosowanie MD-11>.
Pozdrawiam DŚ
Awatar użytkownika
vader
Administrator
Posty: 2854
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
Obserwuję: niebo :)
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Wracając do transportu wachadłowca Endeavour. Fotka wykonana przez Tom King of Watauga, Texas.

Obrazek
N 10" 'Simon II' + SCT 5", EOS 70D, 12x50, 8.5x32, 2x53
Uniden UBC125XLT, PlanePlotter: mo i vo
Obrazek
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Boeing potwierdza kolejne opóźnienia B787
Obrazek
Boeing potwierdził wczoraj, że pierwszy lot Dreamlinera został ponownie <któryś już tam raz> przesunięty, tym razem na drugi kwartał 2009 roku (pierwotnie czwarty kw. 2008). Pierwsza maszyna tego typu ma trafić do ANA w pierwszym kwartale 2010 roku (ostatnia wersja mówiła o trzecim kw. 2009). W chwili obecnej program produkcji B787 ma blisko dwa lata "poślizgu". Zobaczymy czy to pociągnie za sobą decyzje o anulowaniu zamówień, można się domyślać, że cierpliwość przewoźników powoli się kończy, ale są skazani na czekanie na Dreamlinera albo wybór A330 lub B777.
Właśnie ANA obecnie analizuje całą tą sytuacje i rozważa czy będą zmuszeni do szukania substytutów B787. Kłopoty Boeinga (strajk i konieczność wymiany tysięcy wkrętów jak się okazało we wszystkich produkowanych typach samolotów) spowodowały, że All Nippon Airlines boryka się również z opóźnieniami B737 oraz B767-300ER. W podobnej sytuacji jest kolejny przewoźnik z Kraju Kwitnącej Wiśni, również poważny klient B787 - JAL - oni także zastanawiają się jak kolejny poślizg Boeinga (planowo pierwsza maszyna miała do nich trafić w :lol: kwietniu 2008, aktualny termin to kwiecień 2010) wpłynie na ich dalszą działalność.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Brussels Airlines dołączą do Star Alliance
Obrazek
Na corocznym zjeździe członków "gwiezdnego sojuszu", które w tym roku odbywa się w Chicago, została ogłoszona decyzja, że Brussels Airlines staną się w niedalekiej przyszłości kolejnym przewoźnikiem należącym do SA. Obecność Brussels Airlines ma wzmocnić sojusz, zwłaszcza poprzez dobrze rozwiniętą siatkę połączeń do Afryki. LH, z racji niedawnego przejęcia tego operatora, będzie wspierać belgijskie linie w procesie dostosowywania się i integracji z Star Alliance. Niemcy przewidują, że decyzja ta spowoduje znaczny wzrost obecności SA na belgijskich lotniskach, tym samym większe zaufanie pasażerów do tego lotniczego porozumienia. Przewiduje się, że minie około 12-18 miesięcy zanim Brussels Airlines staną się realnie częścią Star Alliance.
G@wron pisze:na 8'ym zdjęciu jest An-225 + Buran ;-)
TU macie kilka ciekawych zdjęć głównie Burana ale An-225 też tam jest, jak również VM-T "Atlant" ;-)
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Porozumienia pomiędzy UE a Armenią

Obie strony podpisały porozumienie o otwarciu armeńskiego rynku lotniczego dla przewoźników z Unii Europejskiej. Po 3 latach negocjacji udało się wypracować umowę, zgodnie z którą żadna linia lotnicza z UE nie będzie dalej dyskryminowana w dostępie do "armeńskiego nieba". Nowe połączenia do Armenii, znacznie ułatwią kontakty, zarówno te biznesowe jak i osobiste, między ludźmi z tych dwóch różnych regionów świata. To porozumienie ze strony UE, jest zgodne z przyjętą strategią - Partnerstwo Wschodnie <tak usilnie forsowane przez nasz kraj oraz przez Szwecję>, które może być preludium do przyszłego członkostwa w ramach Unii. Liczba pasażerów połączeń lotniczych pomiędzy UE a Armenią wzrosła z 166 000 w 2006 do 204 000 w 2007 roku. Najwięcej tych pasażerów było na lotniskach takich krajów jak: Francja, Niemcy, Austria oraz Czechy. Porozumienie to "milowy krok", który przyśpieszy rozwój lotniczych relacji pomiędzy Armenią a UE, nowe połączenia europejskich przewoźników do tego kraju, to moim zdaniem kwestia czasu.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Zmiany w rozkładach

Air Berlin(AB) letni rozkład 09 (1 maj-31 październik)
nowe codzienne połączenie Düsseldorf - Sankt Petersburg
Berlin - Sankt Petersburg loty znowu będą wykonywane przez siedem dni w tygodniu
pasażerowie AB na trasie Berlin - Moskwa będą mieli do dyspozycji dodatkowy wieczorny lot, przez 6 dni w tygodniu - tzn. bez soboty
Düsseldorf - Moskwa oraz Monachium - Moskwa, dodatkowe loty w sobotę i niedzielę

Niki(HG) lato 09
ponownie przez 6 dni w tygodniu (za wyjątkiem soboty) loty na trasie Wiedeń - Moskwa

Armavia(U8)
począwszy od 14 kwietnia nowe połączenie Erywań - Berlin, dwa razy w tygodniu
U8115 EVN09:20 - TXL10:30 A319 wtorek i piątek
U8116 TXL12:15 - EVN19:15 A319 wtorek i piątek

Thai Airways(TG)
do 17 stycznia TG910/911 będzie obsługiwane jak dotychczas przez B744, natomiast od 18 stycznia lot ten ma wykonywać A346 (częstotliwość lotów nie ulega zmianie)
Pozdrawiam DŚ
mick
Posty: 601
Rejestracja: 07 lutego 2007, 01:24
Lokalizacja: Bolesławiec

Singapore Airlines dołącza do grona operatorów Airbusa A330.
Za kilka dni do służby wejdzie nowiutki A330-300 9V-STA.
Ciekawe czy szybko ujżymy go nad Polską?
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6433686
Ostatnio zmieniony 13 grudnia 2008, 10:16 przez mick, łącznie zmieniany 1 raz.
UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Pojawiły się pierwsze wstępne zdjęcia nowo pomalowanego B747 w barwy Delty. Po 31 latach przerwy znowu możemy ujrzeć Jumbojeta w malowaniu DL. To pierwsza z 16 maszyn należących do NWA, które po przejęciu czeka ten sam los. Za kilka dni samolot ten powinien trafić do użytku i obsługiwać połączenie ATL-NRT.
mick pisze: Ciekawe czy szybko ujżymy go nad Polską?
Podobno, maszyna ta ma obsługiwać regionalne połączenia SQ typu np. SIN-HKG, więc jeśli nie ten to zapewne któryś z pozostałych 15 wyleasingowanych zawita wcześniej czy później na Polską
Pozdrawiam DŚ
Awatar użytkownika
Pawel_S
Posty: 507
Rejestracja: 07 lutego 2007, 01:14
Lokalizacja: Piotrowice City

CARGO pisze:
...Thai Airways(TG)
do 17 stycznia TG910/911 będzie obsługiwane jak dotychczas przez B744, natomiast od 18 stycznia lot ten ma wykonywać A346 (częstotliwość lotów nie ulega zmianie)
...

Witam,

CARGO... świetna wiadomość!!!!!!!!
Jako wielki fan A340 dziękuje bardzo za to info :-)

Wiesz może do kiedy będą latać na A340, bo w styczniu jeszcze ciemno, a trzeba ją złapać!

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
grztus
Posty: 1263
Rejestracja: 05 lutego 2007, 17:57
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Kontakt:

mick pisze:Za kilka dni do służby wejdzie nowiutki A330-300 9V-STA.
Ciekawe czy szybko ujżymy go nad Polską?
Być może pojawi się u nas jako delivery flight. Choć nie wiem z której bazy by leciał (Tuluza czy Hamburg).
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
bartek15
Posty: 308
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:32
Lokalizacja: Jasło

grztus pisze:
mick pisze:Za kilka dni do służby wejdzie nowiutki A330-300 9V-STA.
Ciekawe czy szybko ujżymy go nad Polską?
Być może pojawi się u nas jako delivery flight. Choć nie wiem z której bazy by leciał (Tuluza czy Hamburg).
Raczej będzie leciał z Tuluzy.
JasÂło UL984 UL986 UM857 UP746 PADKA-TEPNA i inne skróty
G@wron
Posty: 1169
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

Pawel_S pisze:
CARGO pisze:
...Thai Airways(TG)
do 17 stycznia TG910/911 będzie obsługiwane jak dotychczas przez B744, natomiast od 18 stycznia lot ten ma wykonywać A346 (częstotliwość lotów nie ulega zmianie)
...

Witam,

CARGO... świetna wiadomość!!!!!!!!
Jako wielki fan A340 dziękuje bardzo za to info :-)

Wiesz może do kiedy będą latać na A340, bo w styczniu jeszcze ciemno, a trzeba ją złapać!

Pozdrawiam
YEAAAAAH :-)

lubi latać przesunięty :-)
Pozdrawiam, Łukasz.
ODPOWIEDZ