LISTOPAD 2008

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Zmiany w rozkładach

Skandynawski SAS zapowiedział na 29 marca 2009 wznowienie połączenia Sztokholm - Malta, lot ma wykonywać B738 dwa razy z tygodniu w czwartek SK1845 ARN 06:05 - MLA 09:55 oraz w niedziele rónwież SK1845 ARN 16:20 MAL 20:10. Loty powrotne to SK1846, czwartek MLA 10:50 - ARN 14:45 , niedziela MLA 21:05 - ARN 01:00+1 .

Znane są także trasy, które będą obsługiwać nowe CRJ900NG <o których była mowa post wyżej - SAS chce się pozbyć Bombardierów Q400>w przyszłym roku. Spośród różnych miast, dla nas szczególnie ważne będą połączenia:
Kopenhaga - Gdańsk (SK755, SK759, SK753)
Kopenhaga - Warszawa (SK751, SK2751)
Kopenhaga - Kijów (SK1738)
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Czy B747-8 czeka podobny los, który spotkał B787?
Obrazek
Boeing Company na swojej konferencji prasowej, podał wiadomości odnośnie kondycji finansowej przedsiębiorstwa, mówiąc w dużym skrócie nie są to dobre wiadomości. Zyski firmy w porównaniu z analogicznym okresem 2007 roku spadły o 38%, a przyczyniły się do tego głównie strajk oraz problemy z dostawcą wyposażenia samolotów. Dlatego zamiast planowo dostarczonych 119 maszyn Boeing dostarczył tylko 84, co oznacza mniejsze zyski i zapewne nie pozostanie bez wpływu na produkcje Boeinga 747-8. Co gorsza, sam program produkcji następcy B744 okazuje się droższy niż to wcześniej zakładano i harmonogram zaplanowanych dostaw do odbiorców jest obecnie pod sporą presją. <opóźnienia :?: :-/ >
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Linie lotnicze na zakupach

Chilijski LAN(LA) podpisał umowę z Boeingiem o zakupie czterech nowych B767-313ER, opiewającą na 636mln $. Maszyny mają być dostarczone w 2012 roku. Decyzje o tych zakupach, przewoźnik podjął w wyniku opóźnień w dostawach B787 (18 x B788 i 8 x B789), które miały planowo dołączyć do ich floty w 2011 r.

<no to teraz coś na drugą nóżkę ;-)>

Air Arabia(G9), pierwsza tania linia lotnicza z ZEA, zwiększyła swoje dawne(koniec 2007 r.) zamówienie z 34 do 44 Airbusów A320. Obecnie przewoźnik eksploatuje 16 tego typu maszyn. Ta prężnie rozwijająca się budżetowa linia planuje otwarcie drugiej bazy w Casablance na początku przyszłego roku, tym samym powstanie siostrzana spółka Air Arabia Maroc. Nowo powstała spółka wystartuje z dwoma lub trzema A320 we flocie. Dodatkowo Air Arabia przewiduje rozwój swojej działalności w kierunku Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Inter Airlines wstrzymuje swoją działalność
Obrazek
Tureckie Inter Airlines(6K), to niestety nie pierwsze i nie ostatnie linie lotnicze, które padły ofiarą światowego kryzysu i wysokich cen paliwa. Szef tych linii zapowiada wznowienie lotów w niedalekiej przyszłości. Przewoźnik zwolnił w ostatnim miesiącu 49 pracowników, wczoraj podjął decyzje o dalszych zwolnieniach - pracę straci 90 osób w tym piloci, serwisanci i pracownicy obsługi. Inter Airlines zostały założone w 1999 roku, w kwietniu 2002 r. rozpoczęły działalność początkowo na B738 a obecnie we flocie znajdują się trzy Airbusy A321.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Nowe połączenia Delty
Obrazek
Największa linia lotnicza świata ogłosiła dzisiaj, 15 zupełnie nowych połączeń, które mają wystartować w lecie przyszłego roku.
Loty do Azji to: SLC-NRT, JFK-NRT, ATL-NRT, NRT-SGN a także zwiększenie częstotliwości do 2 lotów dziennie z ATL do NRT .
Loty do Europy i na Bliski Wschód to: JFK-GOT, JFK-VLC, JFK-PRG (trzy razy w tygodniu na B763ER), JFK-ZRH(sezonowo), i tu podobnie - dodany został drugi lot na trasie JFK-TLV
Loty do Afryki :!: : ATL-NBO, ATL-JNB, ATL-MLW, ATL-ABV, ATL-LAD, ATL-SSG, ATL-CPT, JFK-LOS .
<Piszę o tym dlatego, że to WAW ( :-) na B763) pojawiała się we wcześniejszych spekulacjach na temat nowych europejskich celów Delty. Skoro nie teraz to może w bliskiej przyszłości, Bądźmy dobrej myśli !>
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Będzie narodowy strajk francuskich pilotów

Związki zawodowe francuskich pilotów podjęły jednogłośnie decyzję o ogłoszeniu czterodniowego strajku. Ma się rozpocząć minutę po północy w piątek (14listopada) i potrwać do północy w poniedziałek (17 listopada). Związkowcy chcą wyrazić swój protest w związku z planami podniesienia wieku emerytalnego z obecnych 60 do 65 lat. Strajk głównie uderzy w Air France(AF), która już przeprasza swoich pasażerów za zaistniałe niedogodności a zarazem ostrzega przed poważnymi zakłóceniami w rozkładzie lotów. Przewiduję się, że akcja protestacyjna spowoduje anulowanie w piątek, nawet połowy lotów długo- i średnio- dystansowych, więcej odwołanych lotów może być w kolejnych dniach strajku. Strajk może dotyczyć nawet 800 lotów nie tylko AF ale także innych przewoźników, tj. Brit Air(DB), CityJet(WX), CCM(XK), Regional(VM) oraz Airlinair(A5). Wszyscy zainteresowani pasażerowie, powinni śledzić stronę AF gdyż tam będą zamieszczane aktualne informacje o lotach, które się odbędą a które zostały odwołane.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Grecy pomogą Rosjanom w budowie nowego samolotu
Obrazek
Do podpisania umowy o międzynarodowej współpracy doszło w czasie wizyty rosyjskiego ministra przemysłu w Grecji (kooperować ze sobą mają głównie rosyjski Irkut oraz grecki Hellenic Aerospace Industry). Rosjanie mają nadzieję <cel pierwszy>, że Grecy pomogą im w dotarciu do europejskiego rynku, na którym mogliby się znaleźć nabywcy na wielozadaniowy samolot Be-200 -samolot ten m.in. pomagał w gaszeniu pożarów w Grecji w 2007 roku. Drugim strategicznym celem zawartego porozumienia jest pomoc przy budowie i rozwoju podzespołów do samolotu MC21. W produkcję tej maszyny zaangażowane są: Ilyushin, Tupolev oraz Yakovlev, samolot ten ma mieć zasięg do 5500km i ma zastąpić wysłużone i przestarzałe Tu-154, który to nadal przewozi 80% wszystkich rosyjskich pasażerów. MC21 ma w 2012 r. trafić do użytku, co ważne ma kosztować 20mln $ mniej niż porównywalny rozmiarami Boeing 737-700.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Uaktualniona "czarna lista" UE

Dzisiejszego dnia została zaktualizowana tzw. "czarna lista" linii lotniczych, które nie mają prawa do przewozów w Unii Europejskiej. Wykaz ten składa się z dwóch części: pierwsza(A) to spis linii, którzy posiadają bezwzględny zakaz lotów do UE , druga(B) to spis linii, którzy mogą latać do UE ale pod pewnymi warunkami (tzn. są wyszczególnione samoloty co do typu i rejestracji , na których dany przewoźnik może latać do UE). Najczęściej operator trafia na niechlubną listę gdy, Komisja Europejska w porozumieniu z organami bezpieczeństwa lotniczego Państw Członkowskich, ma jakiekolwiek zastrzeżenia odnośnie poziomu bezpieczeństwa świadczonych usług. Po raz pierwszy na liście, znalazły się wszystkie linie lotnicze z Angoli oraz Siem Reap Airways International(FT) z Kambodży. Zakaz dotyczących wszystkich przewoźników z danego kraju oprócz Angoli mają także takie państwa jak Indonezja, Kirgistan, Sierra Leone, Gabon(za wyjątkiem Gabon Airlines(GY) B i Afrijet(6F) B) czy Suazi, które zostały "zabanowane" już wcześniej. Co ciekawe na liście nadal pozostają trzej przewoźnicy zza naszej wschodniej granicy tj. Volare Aviation Enterprise(F7), Ukrainian Mediterranean Airlines(UF) oraz Ukraine Cargo Airways(6Z).
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Źle się dzieje w Boeing Company
Obrazek

B777F - trzymiesięczne opóźnienia w dostawach 777F dla Air France (zamówienie 19 maja 2005 roku na 5 tego typu Boeingów). Dwie maszyny mają zakończyć loty testowe w grudniu tego roku, natomiast do końca pierwszego kwartału 2009 r. potrwa montaż trzeciej. Główny powód opóźnień to zakończony nie tak dawno strajk pracowników.

B748 - od 6 do 9 miesięcy opóźnień w dostawach 748F (Freighter) dla Cargoluxa (planowo koniec 2009 r. a obecnie trzeci kwartał 2010), od 3 do 6 miesięcy opóźnień w dostawach 748I (Intercontinental) dla Lufthansy (planowo koniec 2010 a obecnie drugi kwartał 2011 roku). Główny powód opóźnień to błędy w czasie projektowania samolotu(zbyt ciężkie skrzydło) czy problemy z dostawcami.< czytaj-> "Czy B747-8 czeka podobny los, który spotkał B787?">

B737 - konieczność wymiany jednego z drobnych elementów budujących kadłub samolotu, ponieważ te już zamontowane nie posiadają powłoki antykorozyjnej. Wadliwe elementy znajdują się w 737, które zostały wyprodukowane w okresie od sierpnia 2007 do października 2008 roku(wg. strony Boeinga w tym czasie dostarczono 394 maszyny :!:). Problem ten nie jest na tyle poważny, że mógłby zagrozić bezpieczeństwu pasażerów,a korozja może pojawić się dopiero po dłuższym okresie użytkowania maszyny zwłaszcza w krajach o wilgotnym klimacie. Odpowiedzialny za taki stan rzeczy jest Spirit AeroSystems z Kansas, który zajmuję się produkcją kadłubów 737( główny powód całej tej nieszczęsnej sprawy - niedopatrzenie :?: ) . Boeing nie odniósł się do kwestii przyszłych zakłóceń w produkcji i dostawach tego samolotu.

<o opóźnieniach B787 lepiej już nie wspominać ... :roll:>
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Wspomnień czar - Hapag-Lloyd
Obrazek
Pierwszy B738 Hapag-Lloyd w barwach retro, cała maszyna posiada konfiguracje pierwszej klasy i ma przewozić pasażerów z całego świata. Tak wygląda typowe malowanie tego przewoźnika.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Ekologia w modzie, nawet w lotnictwie
Obrazek
3 grudnia będzie miał miejsce dwugodzinny testowy lot z wykorzystaniem biopaliwa. Boeing 747-400 (Rolls-Royce RB211)należacy do Air New Zealand, wystartuje tego dnia z Auckland a jeden z czterech silników będzie zasilany specjalną mieszaniną, w proporcji 50 na 50 tradycyjne paliwo A1 z syntetyczną ropą B50 pozyskaną z rośliny Jathropa (łac. Tuba-Tuba <zdjęcie>). Taki lot będzie możliwy dzięki ścisłej współpracy Air New Zealand, Boeing, Rolls-Royce oraz Honeywell Company. Zastosowanie tego biodiesla pozwala na zwiększenie zasięgu samolotu o 4% ponieważ kaloryczność tego paliwa jest o 4% wieksza w porównaniu do tradycyjnego paliwa. IATA za cel postawiła sobie i producentom aby do 2022 r. samoloty wykorzystywały paliwa wydajniejsze o 25% niż te używane obecnie, w dalszej perspektywie czasowej (50lat) samoloty powinny charakteryzować się zerową emisją zanieczyszczeń do atmosfery.

Będzie to drugi taki testowy lot - pierwszy miał miejsce w lutym tego roku i był wykonywany na B747 Virgin Atlantic a użytym wtedy biodieslem był olej z palm i kokosów (nie muszę dodawać, że zakończył się pełnym sukcesem).
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Austrian Airlines zostanie sprzedany Lufthansie
Obrazek
Holding OIAG wybrał Lufthansę, jako partnera do dalszych negocjacji na temat sprzedaży swoich udziałów (41.6%) w Austrian Airlines. Proces sprzedaży trwa nadal, pewne jest to, że nabywcą będzie niemiecki przewoźnik a do ustalenia pozostaje cena akcji, które ma w swoim posiadaniu holding. 5 grudnia rada OIAG ma debatować nad ofertą LH. Rząd austriacki przedłużył termin sprzedaży do 31 grudnia na prośbę S7, został także poproszony przez holding o wsparcie dla narodowych linii - ma przejąć część długów przewoźnika (ok. 500mln €). Tym samym Air France-KLM (nie złożyli swojej oferty w wyznaczonym czasie) oraz S7 (nie spełnili wymagań przetargu) przegrały rywalizację o austriackiego przewoźnika. Zaraz po ogłoszeniu tej decyzji S7 wyraziły swoje niezadowolenie, w wiadomościach rosysjkich pojawiły się oskarżenia o nieuczciwe promowanie niemieckiego przewoźnika, z racji jego przynależności do sojusz Star Alliance, do którego należy również Austrian Airlines.
Pozdrawiam DŚ
ODPOWIEDZ