CZERWIEC 2008

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
G@wron
Posty: 1170
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

Newsy ze świata lotniczego również na www.rnavspotters.pl
Zapraszam do dyskusji i dodawania pozostałych wiadomości ze świata lotnictwa w tym temacie.
Ostatnio zmieniony 01 lipca 2008, 11:23 przez G@wron, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Łukasz.
G@wron
Posty: 1170
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

Jest już data !

Emirates potwierdził datę otrzymania pierwszego Superjumbo A380. Maszyna zostanie dostarczona 28 lipca br. po prawie dwu letnim opóźnieniu. Wprowadzenie do oficjalnej obsługi nastąpi 1 października na trasie Dubai - Nowy Jork (JFK). Do końca marca 2009, Emirates ma otrzymać 5 maszyn tego typu z 58 zamówionych.

489 miejsc w tym 14 pierwszej klasy, 76 business i 399 economy.
Pozdrawiam, Łukasz.
G@wron
Posty: 1170
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

United Airlines wycofa w ciągu najbliższego roku 94 Boeingi 737 i 6 747-400.


Continental Airlines w ciągu najbliższy 18 miesięcy wycofa ze swojej floty 67 Boeingów 737. Maszyny zostaną zastąpione przez A320.
Pozdrawiam, Łukasz.
G@wron
Posty: 1170
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

Czarnogórskie linie lotnicze Montenegro Airlines wprowadzają do użytkowania pierwszą maszynę typu Embraer 195.

Obrazek
Pozdrawiam, Łukasz.
bartek15
Posty: 308
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:32
Lokalizacja: Jasło

G@wron pisze:Jest już data !

[ Wprowadzenie do oficjalnej obsługi nastąpi 1 października na trasie Dubai - Nowy Jork (JFK
Ku naszej uciesze, inauguracyjny lot na trasie DXB-JFK odbędzie się 2 miesiące wcześniej, niż planowano dotychczas, czyli 1 sierpnia :-D

za http://www.jetphotos.net
JasÂło UL984 UL986 UM857 UP746 PADKA-TEPNA i inne skróty
G@wron
Posty: 1170
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

Ku naszej uciesze, inauguracyjny lot na trasie DXB-JFK odbędzie się 2 miesiące wcześniej, niż planowano dotychczas, czyli 1 sierpnia :-D
hehehe to idę sadzić kwiatki pod ROLKA co by było ładnie na przywitanie... :-D
Pozdrawiam, Łukasz.
Awatar użytkownika
vader
Administrator
Posty: 2874
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
Obserwuję: niebo :)
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Sorki jak to zły dział, ale przed chwilą się dowiedziałem o rozbiciu samolotu w Sudanie, podczas lądowania na lotnisku w Khartoum. Na pokładzie było prawdopodobnie 200 osob, wg. źródeł zgineło ponad 100!

http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... -dead.html
G@wron
Posty: 1170
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

Sudan Airways, maszyna to A310.
Pozdrawiam, Łukasz.
Awatar użytkownika
vader
Administrator
Posty: 2874
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
Obserwuję: niebo :)
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Problem z językiem angielskim u polskich pilotów, prawie doprowadził do katastrofy!!!

Więcej: → TU
G@wron
Posty: 1170
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

Vader pisze:Problem z językiem angielskim u polskich pilotów, prawie doprowadził do katastrofy!!!

Więcej: → TU
heh a jak największe linie starują i lądują na taxi wayach :roll: lub robią striptiz w kokpicie, ewentualnie umierają piloci to jest ok... :lol: :-/
Pozdrawiam, Łukasz.
luck89
Posty: 93
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:22
Lokalizacja: USTIL UL980 UN191 Hrubieszów/Chełm

Ale pewnie znają "inglisz language" więc robią to w porozumieniu z kontrolerem.
Awatar użytkownika
grztus
Posty: 1263
Rejestracja: 05 lutego 2007, 17:57
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Kontakt:

luck89 pisze:...więc robią to w porozumieniu z kontrolerem.
Taaa... zwłaszcza striptiz... :-)

Chciałbym tylko zwrócić uwagę na pewien fakt - nieporozumienia pomiędzy LOT282 a kontrolą w Londynie wyniknęły z uwagi na całkowicie odmienne prowadzenie samolotu według busoli niż według wyświetlaczy, poza tym w kokpicie zrobiło się naprawdę gorąco gdy piloci w chmurach, w nowoczesnym samolocie, musieli posługiwać się niemal archaicznymi zapasowymi przyrządami. Zdezorientowani musieli polegać jedynie na poleceniach ATC, które jak widać zrozumieli skoro bezpiecznie wylądowali.
Jeżeli ktoś nie wie o czym mowa, niech wsiądzie na Flight Sima i spróbuje wykonać jakiekolwiek polecenie kontroli tylko w oparciu o busolę i sztuczny horyzont.
Błąd załogi wynikł przed startem, kiedy to niepoprawnie wprowadzono współrzędne do komputera pokładowego celem skalibrowania układu bezwładnościowego.
Ze zdarzenia wyciągnięto już wnioski, zarówno wobec załóg latających i procesu ich szkolenia, jak i wobec kontrolerów. Zalecono m.in. aby piloci w podobnej sytuacji zgłaszali informację o niebezpieczeństwie, dzięki czemu samolot zyska większą uwagę organu ATC, zaś w programie szkolenia kontrolerów znajdą się ćwiczenia z zakresu oceniania zagrożenia i bezpiecznego prowadzenia takiego samolotu.
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
ODPOWIEDZ