Newsy ze świata lotniczego również na www.rnavspotters.pl
Zapraszam do dyskusji i dodawania pozostałych wiadomości ze świata lotnictwa w tym temacie.
CZERWIEC 2008
Jest już data !
Emirates potwierdził datę otrzymania pierwszego Superjumbo A380. Maszyna zostanie dostarczona 28 lipca br. po prawie dwu letnim opóźnieniu. Wprowadzenie do oficjalnej obsługi nastąpi 1 października na trasie Dubai - Nowy Jork (JFK). Do końca marca 2009, Emirates ma otrzymać 5 maszyn tego typu z 58 zamówionych.
489 miejsc w tym 14 pierwszej klasy, 76 business i 399 economy.
Emirates potwierdził datę otrzymania pierwszego Superjumbo A380. Maszyna zostanie dostarczona 28 lipca br. po prawie dwu letnim opóźnieniu. Wprowadzenie do oficjalnej obsługi nastąpi 1 października na trasie Dubai - Nowy Jork (JFK). Do końca marca 2009, Emirates ma otrzymać 5 maszyn tego typu z 58 zamówionych.
489 miejsc w tym 14 pierwszej klasy, 76 business i 399 economy.
Pozdrawiam, Łukasz.
United Airlines wycofa w ciągu najbliższego roku 94 Boeingi 737 i 6 747-400.
Continental Airlines w ciągu najbliższy 18 miesięcy wycofa ze swojej floty 67 Boeingów 737. Maszyny zostaną zastąpione przez A320.
Continental Airlines w ciągu najbliższy 18 miesięcy wycofa ze swojej floty 67 Boeingów 737. Maszyny zostaną zastąpione przez A320.
Pozdrawiam, Łukasz.
Ku naszej uciesze, inauguracyjny lot na trasie DXB-JFK odbędzie się 2 miesiące wcześniej, niż planowano dotychczas, czyli 1 sierpniaG@wron pisze:Jest już data !
[ Wprowadzenie do oficjalnej obsługi nastąpi 1 października na trasie Dubai - Nowy Jork (JFK

za http://www.jetphotos.net
JasÂło UL984 UL986 UM857 UP746 PADKA-TEPNA i inne skróty
hehehe to idę sadzić kwiatki pod ROLKA co by było ładnie na przywitanie...Ku naszej uciesze, inauguracyjny lot na trasie DXB-JFK odbędzie się 2 miesiące wcześniej, niż planowano dotychczas, czyli 1 sierpnia![]()

Pozdrawiam, Łukasz.
- vader
- Administrator
- Posty: 2874
- Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
- Obserwuję: niebo :)
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Sorki jak to zły dział, ale przed chwilą się dowiedziałem o rozbiciu samolotu w Sudanie, podczas lądowania na lotnisku w Khartoum. Na pokładzie było prawdopodobnie 200 osob, wg. źródeł zgineło ponad 100!
http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... -dead.html
http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... -dead.html
heh a jak największe linie starują i lądują na taxi wayachVader pisze:Problem z językiem angielskim u polskich pilotów, prawie doprowadził do katastrofy!!!
Więcej: → TU



Pozdrawiam, Łukasz.
Taaa... zwłaszcza striptiz...luck89 pisze:...więc robią to w porozumieniu z kontrolerem.

Chciałbym tylko zwrócić uwagę na pewien fakt - nieporozumienia pomiędzy LOT282 a kontrolą w Londynie wyniknęły z uwagi na całkowicie odmienne prowadzenie samolotu według busoli niż według wyświetlaczy, poza tym w kokpicie zrobiło się naprawdę gorąco gdy piloci w chmurach, w nowoczesnym samolocie, musieli posługiwać się niemal archaicznymi zapasowymi przyrządami. Zdezorientowani musieli polegać jedynie na poleceniach ATC, które jak widać zrozumieli skoro bezpiecznie wylądowali.
Jeżeli ktoś nie wie o czym mowa, niech wsiądzie na Flight Sima i spróbuje wykonać jakiekolwiek polecenie kontroli tylko w oparciu o busolę i sztuczny horyzont.
Błąd załogi wynikł przed startem, kiedy to niepoprawnie wprowadzono współrzędne do komputera pokładowego celem skalibrowania układu bezwładnościowego.
Ze zdarzenia wyciągnięto już wnioski, zarówno wobec załóg latających i procesu ich szkolenia, jak i wobec kontrolerów. Zalecono m.in. aby piloci w podobnej sytuacji zgłaszali informację o niebezpieczeństwie, dzięki czemu samolot zyska większą uwagę organu ATC, zaś w programie szkolenia kontrolerów znajdą się ćwiczenia z zakresu oceniania zagrożenia i bezpiecznego prowadzenia takiego samolotu.
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
www.grztus.pl