Strona 1 z 1

Latanie dużo od osi korytarza

: 28 kwietnia 2008, 17:48
autor: tomekk55
Witam!

Gdy patrzę sobie na UL980 widzę ( i powiedziano mi) że samoloty lataja najczęściej ok. 30-40 km na południe od osi korytka (choć czasem (wg Marq'a) latają do 70-80 km na S).

I zwiazku z tym:

Czy na drugim końcu Polski (płd - wschód) też lataja tyle przesunięci, czy może korygują kurs?

I drugie:

Czy na innych korytach też jest coś takiego?

[edit]

PS Może by zmienić nazwę działu "Nowości na mapach AIP" na "Mapy AIP" by rozwiewać tam wszystkie wątpliwości z nimi związane?

Re: Latanie dużo od osi korytarza

: 28 kwietnia 2008, 18:10
autor: mgebczyk
Chodzi o to np.:Samolot wlatuje przez SUI trzymając sie UL980 powinien lecież przez LDZ i USTIL ale najczęściej kontrola radarowa skracając nieco droge samolotom dając dct USTIL przez co omija LDZ i jest wtedy przesunięty te kilkadziesiąt km na południe.
Chyba dobrze wyjaśniłem?

Re: Latanie dużo od osi korytarza

: 28 kwietnia 2008, 18:18
autor: tomekk55
mgebczyk pisze:Samolot wlatuje przez SUI trzymając sie UL980 powinien lecież przez LDZ i USTIL ale najczęściej kontrola radarowa skracając nieco droge samolotom dając dct USTIL przez co omija LDZ i jest wtedy przesunięty te kilkadziesiąt km na południe.
Aaa, to tak jak wlatuje między SUI a GOVEN, tzn. że też dostał wcześniej skrót?

Re: Latanie dużo od osi korytarza

: 28 kwietnia 2008, 18:52
autor: mgebczyk
Najprawdopodobniej tak.

Re: Latanie dużo od osi korytarza

: 28 kwietnia 2008, 19:04
autor: Blank
Często jest tak, że jeszcze na terenie Niemiec, w okolicach radiolatarni HLZ ( około 250 km od naszej granicy) samoloty lecęce na wschód dostają "direct to USTIL"
I tym sposobem samoloty omijają SUI od południa, podobnie LDZ i jeżeli nie dostają innych instrukcji kierują sie na USTIL.

Re: Latanie dużo od osi korytarza

: 28 kwietnia 2008, 21:29
autor: luck89
Co do USTIL to większość wlatuje właśnie dokładnie przez ten punkt, ale zdarzają się maszyny przesunięte lekko na południe. Skrót NM -SUI.