Wyciek spod ogona

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
Krawat
Posty: 52
Rejestracja: 05 marca 2008, 19:42
Lokalizacja: Ostrzeszów

Witajcie,

czasami obserwując samoloty zauważałem cienką strużkę wydobywającą się spod ogona, pomiędzy smugami kondensacyjnymi. Co to jest?
Raz udało mi się takie coś uchwycić, ale na moim zdjęciu widoczne bardzo słabo, dlatego zawarłem tą smużkę pomiędzy dwoma czarnymi liniami dodanymi przeze mnie i podkręciłem kontrast przy obrabianiu.
Obrazek
Z góry dzięki.
EOS20D, Synta 8", UN871/869
Awatar użytkownika
Henry
Posty: 684
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:19
Lokalizacja: Dębno

Krawat pisze:Witajcie,

czasami obserwując samoloty zauważałem cienką strużkę wydobywającą się spod ogona, pomiędzy smugami kondensacyjnymi. Co to jest?
Raz udało mi się takie coś uchwycić, ale na moim zdjęciu widoczne bardzo słabo, dlatego zawarłem tą smużkę pomiędzy dwoma czarnymi liniami dodanymi przeze mnie i podkręciłem kontrast przy obrabianiu.
[url=http://img397.imageshack.us/img397/7840 ... tv4.th.jpg]Obrazek[/URL]
Z góry dzięki.
Pewnie to nic innego jak tzw "trzecia" smuga w tym wypadku .To zawirowania strug powietrza na krawędziach :roll: (tak mi się wydaję ).A oto "Kangur" z podobną smugą ....
Obrazek
Pozdrawiam
-------------------------------------------
D80+MTO
Awatar użytkownika
grztus
Posty: 1263
Rejestracja: 05 lutego 2007, 17:57
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Kontakt:

Cytaty z naszego starego forum:
FL350 pisze:
barfi pisze:zastanawia mnie to, czemu akurat ta smuga ma swój początek na spodzie kadłuba za skrzydłami? Czy tam coś wystaje i stąd ta smuga?
O tak, wystaje tam parę rzeczy. Przede wszystkim tzw. maszt odpływowy. Jego zadaniem jest.... usuwanie wody w czasie lotu. Jednak bez względu na to czy ową wodę usuwa się czy nie, z racji swej funkcji wymaga odladzania. Ogrzewa się go więc, a to powoduje różnicę temperatur która, w połączeniu z faktem pojawienia się licznych jąder kondensacji, staje się zaczątkiem smugi.

Oto taki maszt:
Obrazek
barfi pisze:Kiedyś ktoś zażartował, że taka smuga powstaje na skutek spuszczenia wody w łazience samolotu :wink: . Ale nie bierzcie tego na poważnie.
No wiesz, ja sam z tego żartowałem. Potem musiałem inteligentnie z tego żartu się wycofać. Jednak później znalazłem informacje, które rzucają nieco inne światło na całe zagadnienie. Nie wracałem do tematu, ale zainteresowanym podrzucam linki (English required):
- pierwszy
- drugi
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
Awatar użytkownika
ToruńAirSpace
Posty: 20
Rejestracja: 31 sierpnia 2008, 22:22
Lokalizacja: Toruń EPTO

Krawat pisze:Witajcie,

czasami obserwując samoloty zauważałem cienką strużkę wydobywającą się spod ogona, pomiędzy smugami kondensacyjnymi. Co to jest?
Raz udało mi się takie coś uchwycić, ale na moim zdjęciu widoczne bardzo słabo, dlatego zawarłem tą smużkę pomiędzy dwoma czarnymi liniami dodanymi przeze mnie i podkręciłem kontrast przy obrabianiu.
Obrazek
Z góry dzięki.

a nie sadzicie ze to moize byc smuga z APU?? z generatora zamieszczonego na ogonie?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 230093.jpg
administrator
Posty: 36
Rejestracja: 07 lutego 2007, 21:26

Nie.
Zauważ gdzie na samolocie znajduje się APU - to raz, po drugie piąta smuga wcale nie musi być pojedyncza - mam wiele zdjęć, na których są dwie wyraźne smugi z dwóch różnych masztów (w przyszłym tyg. postaram się jakieś zamieścić). Naprawdę nie ma co wyważać otwartych drzwi ;-)
Awatar użytkownika
grzegorzz4
Posty: 33
Rejestracja: 19 kwietnia 2008, 14:26
Lokalizacja: Radom

Malezyjka z "holem" ;-)
Obrazek
Obrazek
EPRA
ODPOWIEDZ