Pytania początkującego

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
Awatar użytkownika
grztus
Posty: 1261
Rejestracja: 05 lutego 2007, 17:57
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Kontakt:

Nie do końca, trzeba bowiem uwzględnić ewentualną zabudową w osi pasa (przeszkody terenowe).
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
Awatar użytkownika
Gryni
Posty: 1110
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała EPBA

Trzeba zacząć od tego, kiedy to lotnisko ma zostać oddane do użytku.
Bo może się okazać że do tego czasu będą już samoloty pasażerskie pionowego startu i lądowania ;-)
ZRT460/457M
Grzegorz82
Posty: 27
Rejestracja: 06 stycznia 2009, 10:35
Lokalizacja: woj. Lubelskie: Lubartów / Jawidz

Chciał bym się dowiedzieć gdzie mogę zobaczyć (skąd dokąd) leci dany samolot?
UL999, UM70 oba w zenicie (prawie)
Awatar użytkownika
mpmomot
Posty: 71
Rejestracja: 15 maja 2016, 11:34
Obserwuję: 984, 985, 986, 744
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Cześć
Wydaje mi się , że to odpowiedni wątek na moje pytanie... ( przy okazji go odkopię ;-) )

Dlaczego samoloty Turkish Airlines niezależnie czy B777 czy A333 lecące ze Stambułu do Ameryki lecą na wysokości około 9000 m do 9770 m max? Qatary, Emiraty czy Turkish do innych krajów lecą powyżej 10000 m... Nie ma tu znaczenia pogoda, bo jest to 98% lotów.
Pozdrawiam
Marcin

Nikon D7100 + TAMRON 150-600 + Tamron18-300 + SIGMA 10-20 + Nikon Action 16x50
https://www.fotosik.pl/u/marcin_momot
Obrazek
Awatar użytkownika
maciekA380
Posty: 1069
Rejestracja: 06 września 2009, 15:18
Obserwuję: L984, L986, M857, P746, N133, Z179, Z367
Lokalizacja: Dukla/Krosno

Linie z Bliskiego Wschodu już trochę paliwa za ten czas spalą. Turkishe będąc nad Polską są w 1/5 trasy do USA więc biorąc pod uwagę ilość paxów, bagażu, paliwa latają od FL300 do FL340. Gdy je poszukasz na radarze jakieś 3-4h przed lądowaniem A332/3 będą na FL360- 380, kosy zaś na FL340-360
Canon EOS 7D Mark II + Synta 8" (1200mm), Tamron 150-600mm f/5-6.3 G2 DI VC USD i parę innych szkieł.
Awatar użytkownika
mpmomot
Posty: 71
Rejestracja: 15 maja 2016, 11:34
Obserwuję: 984, 985, 986, 744
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

maciekA380 pisze: 08 maja 2018, 14:16 Linie z Bliskiego Wschodu już trochę paliwa za ten czas spalą. Turkishe będąc nad Polską są w 1/5 trasy do USA więc biorąc pod uwagę ilość paxów, bagażu, paliwa latają od FL300 do FL340. Gdy je poszukasz na radarze jakieś 3-4h przed lądowaniem A332/3 będą na FL360- 380, kosy zaś na FL340-360
Dzięki za wyjaśnienie :)
Pozdrawiam
Marcin

Nikon D7100 + TAMRON 150-600 + Tamron18-300 + SIGMA 10-20 + Nikon Action 16x50
https://www.fotosik.pl/u/marcin_momot
Obrazek
Awatar użytkownika
K_M
Donator
Posty: 848
Rejestracja: 10 maja 2016, 18:15
Obserwuję: wszystko w promieniu do 50km
Lokalizacja: Grebocin

te same turkishe drodze powrotnej idą już na FL360 i wyżej ;-)
Obrazek]Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, , A7IV FE 200-600[/i]
Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5
ODPOWIEDZ