GSO 10" Podniesienie lustra głównego

Tutaj dyskutujemy o sprzęcie potrzebnym do obserwacji RNAV i o sprzęcie do fotografowania...
LuckyLukas
Posty: 10
Rejestracja: 17 marca 2023, 17:30
Lokalizacja: Lubelskie Kraśnik-Annopol

Cześć,
Na początku chciałbym Was serdecznie powitać!
Sam fakt że zakładam ten wątek mówi jasno że jestem totalnym laikiem. Od pewnego czasu strasznie zafascynowało mnie fotografowanie samolotów więc sprawiłem sobie zabawkę w postaci GSO 10".
Z teleskopem w zestawie dostałem barlowa 2" x2 GSO
Jak już się przekonałem, po podłączeniu lustrzanki teleskop nie ostrzy. Dopiero jak podepnę barlowa to wtedy mogę złapać ostrość ale czas naświetlania musi być dość długi 1/160 żeby zdjęcie było względnie jasne ale oczywiście wychodzi totalnie nie ostre.
Przeglądając masę materiałów (tak mi się wydaję, bo siedzę już trzy dnia na różnych forach) dowiedziałem się wielu ciekawych rzeczy.
- muszę podnieść zwierciadło główne aby móc ostrzyć lustrzanką w ognisku głównym bez soczewki barlowa
- muszę dorobić reduktory (rozkręcam barlowa i łączę ring T2 ze srebrną tulejką) tu już tokarz mi dorabia

Teraz pytanie do weteranów tematu, ludzi którzy ową operację na swoim sprzęcie przeprowadzali.

Podniesienie lustra głównego.

Przeszukując wszystkie fora, nigdzie nie znalazłem konkretnej instrukcji jak to zrobić. Proszę Was o wyrozumiałość ponieważ nie chciałbym zepsuć teleskopu.
Konkretnie chodzi mi o śruby.
Jakie konkretnie trzeba użyć? Ile muszą być dłuższe? O ile trzeba podnieś lustro (gdzieś czytałem że optymalnie będzie 25 - 27mm
Jeżeli robiliście ten zabieg to wrzućcie proszę jakieś zdjęcia. Opiszcie krok po kroku co i jak
Reasumując sprzęt który posiadam
GSO 10"
NIKON D60 (tak wiem że trochę antyk :-P )
Barlow GSO 2" x2

Jeżeli konkretne informacje na temat podnoszenia lustra już tu są to proszę o jakiś link. Naprawdę nie chcę iść na łatwiznę, przeszukałem sporo internetu zanim zdecydowałem się na pisanie tego posta.

Z góry bardzo Wam dziękuję za pomoc