Nikon P1000

Tutaj dyskutujemy o sprzęcie potrzebnym do obserwacji RNAV i o sprzęcie do fotografowania...
Pawelot
Posty: 81
Rejestracja: 18 stycznia 2020, 19:35
Lokalizacja: Otwock

Może się mylę, ale z Twoich testów wynika, że ustawienia picture control i redukcja szumów ( i każde inne) mają zastosowanie tylko w przypadku jpeg. W przypadku RAW (NRW) to nie ma żadnego znaczenia?
Ostatnio zmieniony 11 kwietnia 2020, 21:34 przez vader, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: przed przecinkami nie dajemy spacji, proszę o tym pamiętać.
Nikon P1000
QuCyk
Posty: 10
Rejestracja: 15 października 2010, 17:47
Lokalizacja: Białystok

Pawelot pisze: 11 kwietnia 2020, 20:43 Może się mylę, ale z Twoich testów wynika, że ustawienia picture control i redukcja szumów ( i każde inne) mają zastosowanie tylko w przypadku jpeg. W przypadku RAW (NRW) to nie ma żadnego znaczenia?
Tak, w przypadku osób, które nie będą zdjęć poddawać zaawansowanej obróbce a chcą mieć już całkiem niezłą jakość, wybierają format JPEG. W przypadku RAW "picture control i redukcja szumów ( i każde inne)" nie działają, gdyż otrzymujemy bezpośredni zrzut z matrycy. Takie zdjęcia wymagają dość mocnej obróbki, które finalnie zamieniamy np. w PNG, ale z dużo lepszym efektem niż w przypadku formatu JPEG :)
Sniekr
Posty: 84
Rejestracja: 09 grudnia 2018, 03:04
Lokalizacja: Lublin

QuCyk pisze: 11 kwietnia 2020, 15:51
Tomaszek2807 pisze: 06 kwietnia 2020, 18:38
QuCyk pisze: 20 września 2018, 22:28 Witajcie

Ja z P900 wyciągam max, co się da, czyli to:

Obrazek

[...]
Ja pierdziele ,jak ty masz poustawiany ten sprzęt ? Ja z p1000 nawet nie zbliżam się poziomem
Opisywałem na kilku forach ustawienia aparatu. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie ustawienie "filtra redukcji szumów", "picture control" oraz "jakość zdjęcia" a następnie obróbka w programach graficznych. Bardzo ważne jest również wykonywanie zdjęć Rnav w trybie manualnym.

Z P1000 na chwilę obecną jestem w stanie wyciągnąć tyle:
Obrazek
Przy dość sporym falowaniu powietrza. Ciężko wyciągnąć coś sensowniejszego.
W przypadku P1000 zrobiłem większy test na forum nikoniarze.pl
Tutaj twój opis z l.net który mi kiedyś podesłałeś jak zapytałem o ustawienia.

Ustawienia:
- rozmiar - maksymalny, czyli 16 Mpx
- jakość zdjęcia - FINE
- balans bieli - między AUTO1 i AUTO2 różnica jest tylko w barwach. Osobiście ustawioną mam cieplejszą paletę, czyli AUTO2. A idąc dalej można zastosować światło słoneczne z pozycją minus 2.
- pomiar światła - matrycowy
- tryb pól AF - wybór ręczny, szeroki z ustawieniem na centrum kadru
- tryb AF - AF-S pojedyńczy
- zoom cyfrowy - całkowicie wyłączony

Ustawienia najważniejsze:
- picture control - posiada możliwości wyboru: standard, neutralne, żywy i monochromatyczny. W każdą opcję można wejść i zobaczyć, jak w środku wyglądają ustawienia. Będąc w środku np. "neutralne" widzimy 3 suwaki: ostrość, kontrast i nasycenie. Najważniejszym suwakiem jest "ostrość". Domyślnie jest ustawiony na poziom 2. Ustawiając go na poziom 5 spowoduje wyostrzenie zdjęcia i wyodrębnienie szczegółów. Suwak "kontrast" można przestawić na poziom 4, a suwak "nasycenie" zostawić jako domyślne (poziom 3). Do modyfikacji i zapisu tych schematów służy opcja "Ind. Ust. picture control", dostępna w menu głównym. Wchodzimy w nią, wybieramy schemat, który chcemy zmodyfikować. Modyfikujemy i zapisujemy na jedną z dwóch dostępnych nazw: niestandardowe 1 i niestandardowe 2.
- filtr redukcji szumów - normalny, dlaczego? powyższe ustawienia ostrości sprawią, że szumy będą trochę bardziej widoczne. Jeżeli filtr ustawimy na NR-, wtedy zaszumienie zdjęcia będzie jeszcze większe. NR+ sprawi, że szczegóły, które pojawią się po wyostrzeniu zdjęcia zostaną zamazane przez algorytm odszumiający. Opcja "normalny" jest takim jakby kompromisem.

Naciskając dolny wybierak w dół, czyli kwiatuszek, musi być opcja wybrana nieskończoność, czyli takie górki. Nie MF, nie AF. Koniecznie nieskończoność. Przy AF obiekty bardzo odległe będą niewyostrzone poprawnie.

Na ekranie po prawej stronie jest taka pionowy słupek z suwakiem, który się porusza góra - dół. Jest to sensor/pomiar światła. Jeżeli suwak jest w środkowej pozycji, wtedy zdjęcie jest prawidłowo naświetlone. Powyżej - prześwietlone. Poniżej - niedoświetlone. Zdjęcia robię w ekspozycji: ISO100, f6,5, 1/320. Przy takich ustawieniach ten suwak jest lekko poniżej środka. Takie -1. I tak ma być. Jeżeli jest za jasno, to można się pokusić o 1/400. Zdjęcia wychodzą trochę ciemniejsze, ale bardziej kontrastowe. Dalej obróbka w photoshopie i wychodzi to, co wychodzi :)
Zapraszam na Fanpage, na którym dodaję swoje zdjęcia związane z Lotnictwem, jeśli szukasz niesamowitych i zapierających dech zdjęć to cóż, tam ich nie znajdziesz :), ale wpadnij może ci się spodoba: https://www.facebook.com/Amatorska-Foto ... 36652195/?
ODPOWIEDZ