Poproszę o pomoc. :)

Tutaj dyskutujemy o sprzęcie potrzebnym do obserwacji RNAV i o sprzęcie do fotografowania...
Vooqu
Posty: 6
Rejestracja: 07 czerwca 2016, 12:23
Lokalizacja: Gdynia

Witam. Mam pytanie do doświadczonych spotterów, posiadam lustrzankę Canon Eos 600D, oraz synte 8'' standardowe okulary, i pierścień który łączy lustrzankę z teleskopem, jednak nie zadowalają mnie zdjęcia wykonane przez aparat, tzn samoloty nadal są daleko, a że jeszcze jestem zielony w tym temacie chciałbym dowiedzieć się co jeszcze mi brakuje aby osiągnąć zbliżony poziom do użytkowników którym zdjęcia wychodzą mega fantastyczne, i np te detale w postaci napisów pod skrzydłami jak i nazw linii lotniczych na wysokości przelotowej danego samolotu. Za każdą pomoc będę niezmiernie wdzięczny, jeśli chodzi o budżet to chciałbym przeznaczyć na to jeszcze około 2 tyś zł tak w przybliżeniu. Serdecznie pozdrawiam.
Awatar użytkownika
unibal
Donator
Posty: 200
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 11:40
Lokalizacja: EK

Witaj. Najlepiej podaj jakieś przykładowe zdjęcia wykonane tym zestawem jakie udało Ci się zrobić.
Awatar użytkownika
geo
Donator
Posty: 420
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:24
Lokalizacja: Mermet/Tczew
Kontakt:

Tym zestawem powinieneś spokojnie złapać napisy. Może łapiesz dalekie samoloty :-D no i pogoda musi być dobra.
Tu masz dla przykładu eos 400d i synta 8"
Obrazek
konan 400D & 60D & rubinar 1000mm & synta 8"
http://geo.tcz.pl/projekt_2022/
Awatar użytkownika
barpit
Donator
Posty: 289
Rejestracja: 27 grudnia 2008, 09:53
Lokalizacja: Łańcut

Witaj.
Budżet całkiem niezły jak na brakujący element, więc nie ma się co ograniczać :) Jedyne słuszne rozwiązanie to soczewka Powermate TeleVue x2. Można co prawda kombinować trochę taniej z innymi soczewkami, ale jak się wciągniesz to i tak kupisz TeleVue :)
Nie wiem jak teraz z dostępnością w PL. Nie tak dawno trzeba było sporo czekać na sprowadzenie do hurtowni.