Cześć! Dzisiaj wziąłem pod lupę marzec i maj 2010 roku.
23.5.2010 r.
A310 CTM1083 F-RADA UL984 g11:11 -->E | Msciciel
9.5.2010 r.
Armavia EK-32012 A319 19:52 UL986 RNV152 FL350 | Gregooz
+
Japoński P-3 Orion! | Geo
3.3.2010 r.
KOSMOS, KSM0964S, RA-12988, FL260, Letki-Babko, G9:10 | Vader
French Air Force, FL210?, UL984 W, G12.40 reg: 61-PA/PB/PC/PM/PN. Leciał najprawdopodobniej z bazy w Duszanbe w Tadżykistanie | Vader
Oraz mój faworyt z tej paczki
30.3.2010 r.
B762 linii Maersk Air, leciał na północny wschód godzina 15:12 UTC | Kosmitek
Powrót do przeszłości...
- Scorpio86
- Posty: 1940
- Rejestracja: 22 grudnia 2013, 22:30
- Obserwuję: M860, L980, L999
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Blog: http://scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))
- Scorpio86
- Posty: 1940
- Rejestracja: 22 grudnia 2013, 22:30
- Obserwuję: M860, L980, L999
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Cześć! Dzisiejszy post chciałbym w całości poświęcić B772 Malaysia Airlines o numerze rejestracyjnym 9M-MRD. Maszyna wyprodukowana w 1997 roku była obecna na polskim niebie przez kilka lat. Furorę wśród Spotterów robiło przepiękne malowanie Heliconia (oglądać je "na żywo" mogli jedynie szczęśliwcy na L984). Linia zdecydowała się jednak po pewnym czasie wrócić do podstawowych szaro-czerwono-niebieskich barw (już nie tak efektownych). Niestety maszyna zakończyła swój żywot w najgorszy z możliwych sposobów. 17 lipca 2014 roku B772 z 283 pasażerami i 15 członkami załogi na pokładzie uległ katastrofie na terytorium Ukrainy. Wszystkie osoby znajdujące się w samolocie poniosły śmierć. Chociaż pojawiają się różne teorie, a strona rosyjska i ukraińska nie szczędzą wobec siebie wzajemnych oskarżeń to najbardziej prawdopodobną przyczyną wydaje się zestrzelenie lotu MH17 przez rakietę ziemia-powietrze. Ta tragedia zmieniła również zupełnie ruch lotniczy nad naszym krajem. Wiele maszyn, które kiedyś były stałymi bywalcami na L984 czy L980 omijając teraz tereny Ukrainy siłą rzeczy wybiera również inne drogi. Ten konflikt wydaje się ciągle nie mieć końca, a to oznacza, że każdego dnia musimy przyzwyczajać się do nowej spotterskiej rzeczywistości. To smutne i tragiczne wydarzenie sprawiło, że już nic nie będzie takie jak kiedyś...
24.2 2008 r.
13:57 UL984, 9M-MRD | UL984->KUL | Maciejh76 24.2 2008 r i 11.5.2008 r
UL984 13:54 | Gryni 2.1.2014, 18:57
L980/MAS17/9M-MRD/B772/AMS-KUL Malaysia Airlines 14:48 | RafalBel 14.11.2010 r.
MH5 FRA-KUL B772 9M-MRD UL986 FL330 G1329 | Barpit Przez kilka tygodni po katastrofie obserwowaliśmy nad Polską loty C17 oraz C130 z ciałami ofiar znajdującymi się na pokładzie. Nie tak pasażerowie wyobrażali sobie swój powrót do domu . Chociaż mi oraz kilku kolegom udało się te przeloty udokumentować to postanowiłem nie zamieszczać zdjęć w tym poście. Zapamiętajmy 9M-MRD inaczej, jako piękną niebieską Heliconie na błękitnym niebie, która cieszyła oczy zapewne wszystkich użytkowników naszego forum. Blue sky!
24.2 2008 r.
13:57 UL984, 9M-MRD | UL984->KUL | Maciejh76 24.2 2008 r i 11.5.2008 r
UL984 13:54 | Gryni 2.1.2014, 18:57
L980/MAS17/9M-MRD/B772/AMS-KUL Malaysia Airlines 14:48 | RafalBel 14.11.2010 r.
MH5 FRA-KUL B772 9M-MRD UL986 FL330 G1329 | Barpit Przez kilka tygodni po katastrofie obserwowaliśmy nad Polską loty C17 oraz C130 z ciałami ofiar znajdującymi się na pokładzie. Nie tak pasażerowie wyobrażali sobie swój powrót do domu . Chociaż mi oraz kilku kolegom udało się te przeloty udokumentować to postanowiłem nie zamieszczać zdjęć w tym poście. Zapamiętajmy 9M-MRD inaczej, jako piękną niebieską Heliconie na błękitnym niebie, która cieszyła oczy zapewne wszystkich użytkowników naszego forum. Blue sky!
Ostatnio zmieniony 02 stycznia 2015, 17:22 przez Scorpio86, łącznie zmieniany 2 razy.
Blog: http://scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))
Dodam coś od siebie do postu Scorpio86. Trochę mały oftop ale może nie zlinczujecie
07.12.2011
Kołujemy we FRA 2.Gdzieś nad południową Polską 3. 08.12.2011 w KUL/
07.12.2011
Kołujemy we FRA 2.Gdzieś nad południową Polską 3. 08.12.2011 w KUL/
konan 400D & 60D & rubinar 1000mm & synta 8"
http://geo.tcz.pl/projekt_2022/
http://geo.tcz.pl/projekt_2022/
Tylko dla jasności to zdjęcie zrobione w okolicach Tokio! Nie w Polsce :).Scorpio86 pisze: +
Japoński P-3 Orion! | Geo
[hs]http://geo.tcz.pl/lotnicze/fl350/2010/358_IMG_3709.jpg[/hs
konan 400D & 60D & rubinar 1000mm & synta 8"
http://geo.tcz.pl/projekt_2022/
http://geo.tcz.pl/projekt_2022/
Te 3 zdjęcia to bankowo 9M-MRD bo jeszcze oglądnąłem dla pewności zdjęcie kokpitu w pełnym rozmiarze.stesla pisze:Witam!
Geo, powiedz coś więcej nt. tego lotu MH0005 [FRA-KUL] z 07/12/2011. Z fotki trudno bardzo trudno wywnioskować, że chodzi o 9M-MRD, ale właśnie wtedy leciała ta maszyna. O godz. 13:41 (polskiego czasu) lecąc po UL984 (PADKA-LUXAR-DIBED) wlecieliście dokładnie w DIBED. O której godz. zrobiłeś tę fotkę na południowo-wschodnią Polską?
Pozdrawiam!
Wylot 07.12.2011 a zdjęcie nad płd Polską zrobione o 13:34 (chyba, że zapomniałem przestawić zegar w aparacie z letniego na zimowy). Pamiętam, że lecieliśmy po L984. Zdjęcie jakoś za Krakowem zrobione przynajmniej tak wynikało z ich mapy.
Czyli chyba się zgadza z tym co piszesz :)
konan 400D & 60D & rubinar 1000mm & synta 8"
http://geo.tcz.pl/projekt_2022/
http://geo.tcz.pl/projekt_2022/
Że była to 9M-MRD nie mam żadnych wątpliwości. Czas podałem wg obowiązującego wówczas w Polsce (UTC+1). Wg niego Twoja fotka została zrobiona prawdopodobnie już na wys. Rzeszowa.geo pisze:stesla pisze:Witam!
Te 3 zdjęcia to bankowo 9M-MRD bo jeszcze oglądnąłem dla pewności zdjęcie kokpitu w pełnym rozmiarze.
Wylot 07.12.2011 a zdjęcie nad płd Polską zrobione o 13:34 (chyba, że zapomniałem przestawić zegar w aparacie z letniego na zimowy). Pamiętam, że lecieliśmy po L984. Zdjęcie jakoś za Krakowem zrobione przynajmniej tak wynikało z ich mapy.
Czyli chyba się zgadza z tym co piszesz :)
Scorpio86, zamieszczając swój tekst chodziło mi tylko o wyłowienie pewnych istotnych informacji od Geo. A prośba do Vadera o usuniecie tego postu wynika tylko tego, by nim nie zaśmiecać tego świetnego tematu. Pytać o to w shoutboxie, pewnie mijałoby się z celem.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Witam
Cos jeszcze znalazłem ,a chyba nie było :
Bardzo stare dzieje -wszystkie zdjecia z 2006 roku
A340 Austrian Airlines UL999 12.02.2006 godz.14.48 (dane znalezione przez Steslę - OE-LAK OS0052 VIE-NRT)
Chyba jedno z pierwszych zdjęć na forum Delty z Kijowa 09.06.2006 godz.13.16 UL980 (Dane znalezione przez Steslę - DL0089 N188DN KBP-JFK)
12.05.2006 godz. 6.15 UL980 Chyba BMI jeśli się nie mylę :
(Dane znalezione przez Steslę - BD0782 G-WWBD BOM-LHR)
12.07.2006 godz. 5.30 UL980 A340 Jet Airways ( Dane znalezione przez Steslę - VT-JWC 9W0120 BOM-LHR)
I jakiś IŁ96 19.07.2006 godz. 17.03 UL999 Prawdopodobnie Kras Air
Za cholerę nie mogę znaleźć zdjęcia jednej maszyny ,która pojawiała się kilkakrotnie na UL980 ,ale od czego jest internet :
A340 Virgin Nigeria
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6211701
Były to chyba podmianki za Virgin Atlantic w lotach DEL-LHR ,ale mogę się mylić bo to dawno było
pozdr.
Cos jeszcze znalazłem ,a chyba nie było :
Bardzo stare dzieje -wszystkie zdjecia z 2006 roku
A340 Austrian Airlines UL999 12.02.2006 godz.14.48 (dane znalezione przez Steslę - OE-LAK OS0052 VIE-NRT)
Chyba jedno z pierwszych zdjęć na forum Delty z Kijowa 09.06.2006 godz.13.16 UL980 (Dane znalezione przez Steslę - DL0089 N188DN KBP-JFK)
12.05.2006 godz. 6.15 UL980 Chyba BMI jeśli się nie mylę :
(Dane znalezione przez Steslę - BD0782 G-WWBD BOM-LHR)
12.07.2006 godz. 5.30 UL980 A340 Jet Airways ( Dane znalezione przez Steslę - VT-JWC 9W0120 BOM-LHR)
I jakiś IŁ96 19.07.2006 godz. 17.03 UL999 Prawdopodobnie Kras Air
Za cholerę nie mogę znaleźć zdjęcia jednej maszyny ,która pojawiała się kilkakrotnie na UL980 ,ale od czego jest internet :
A340 Virgin Nigeria
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6211701
Były to chyba podmianki za Virgin Atlantic w lotach DEL-LHR ,ale mogę się mylić bo to dawno było
pozdr.
Kronos BP 26x70 , Garrett 30x100 ,Nikon Sportstar 8x25 EX
- RafalBel
- Donator
- Posty: 1298
- Rejestracja: 12 października 2010, 20:27
- Obserwuję: L980, M860,L999, BABKO/MEBAN-BIGLU, TOSPO-BABKO, GOTIX-ROE,
- Lokalizacja: Warszawa/Bełżyce
Witam.
Kolejna paczka wygrzebana:
BMI
Stały gość na L980 latający na A321 do Baku. Rzadziej pojawiał się A332 z Ałmaaty. Air China Cargo
Ostatni raz widziana 2 czy 3 lata temu. Swego czasu regularny gość z MXP na B744. LAtała po M984 a także BABKO-TOSPO.
Air Via
W sezonie zimowym pojawiła się kilka razy w 2012 roku na całkiem ładnie pomalowanym A320. Latała do Bułgarii z Kopenhagi po M860. Sultan of Brunei
Złapany w sierpniu 2013 roku. Leciał z Hamburga. Kilka razy go widziałem nad Polską. Obecnie maszyna już całkiem zmieniła malowanie. Abu Dhabi Amiri Flight
Raz miałem styczność z tą linią. Był to sierpień 2013 roku i M860. Tego samego dnia po M70 poleciał rządowy Dubai również. Blue Panorama na B763
Złapana 11 listopada 2011 roku. OD tamtej pory widziałem może kilka razy tą linię nad Polską. POzdrawiam.
Kolejna paczka wygrzebana:
BMI
Stały gość na L980 latający na A321 do Baku. Rzadziej pojawiał się A332 z Ałmaaty. Air China Cargo
Ostatni raz widziana 2 czy 3 lata temu. Swego czasu regularny gość z MXP na B744. LAtała po M984 a także BABKO-TOSPO.
Air Via
W sezonie zimowym pojawiła się kilka razy w 2012 roku na całkiem ładnie pomalowanym A320. Latała do Bułgarii z Kopenhagi po M860. Sultan of Brunei
Złapany w sierpniu 2013 roku. Leciał z Hamburga. Kilka razy go widziałem nad Polską. Obecnie maszyna już całkiem zmieniła malowanie. Abu Dhabi Amiri Flight
Raz miałem styczność z tą linią. Był to sierpień 2013 roku i M860. Tego samego dnia po M70 poleciał rządowy Dubai również. Blue Panorama na B763
Złapana 11 listopada 2011 roku. OD tamtej pory widziałem może kilka razy tą linię nad Polską. POzdrawiam.
- Scorpio86
- Posty: 1940
- Rejestracja: 22 grudnia 2013, 22:30
- Obserwuję: M860, L980, L999
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Cześć! Kolejna paczka ciekwostek. Autorem wszystkich zdjęć jest Gryni.
A333 Qatar Airways A7-AED SAAB 2000 Polet Flight MD83 Windrose pojedynczy wyskok na UL984 AN74 ADB UL984 B742 Air France Cargo, już na emeryturze. B747SP Royal Oman Flight. Skrót z LENOV, leciał do HAM. B742 Air Atlanta Icelandic. Latał po UL984. B752 Air Bashkortostan UM984. A345 Thai, rzadko spotykany w Europie. B757 Astraeus
A333 Qatar Airways A7-AED SAAB 2000 Polet Flight MD83 Windrose pojedynczy wyskok na UL984 AN74 ADB UL984 B742 Air France Cargo, już na emeryturze. B747SP Royal Oman Flight. Skrót z LENOV, leciał do HAM. B742 Air Atlanta Icelandic. Latał po UL984. B752 Air Bashkortostan UM984. A345 Thai, rzadko spotykany w Europie. B757 Astraeus
Ostatnio zmieniony 12 stycznia 2015, 10:40 przez Scorpio86, łącznie zmieniany 2 razy.
Blog: http://scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))