2012 - STYCZEŃ | LUTY | MARZEC

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
Awatar użytkownika
vader
Administrator
Posty: 2854
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
Obserwuję: niebo :)
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Obrazek
DLH
LH
Callsign: Lufthansa

Pierwszy B744 odszedł na emeryturę.
Samolot Boeing B747-430 o rejestracji D-ABVA dnia 31.12.2011 wykonał swój ostatni lot DLH465 na trasie MCO-FRA. Kilka statystyk:
- nazwa samolotu to Berlin,
- dostarczony 23.05.1989,
- 22 lata i 7 miesięcy służby,
- 112358 godzin w powietrzu (co daje ponad 13 lat latania :-)),
- 15274 lotów (cykli)!

Obecnie samolot ten ma zostać rozebrany na części i zezłomowany.
Następny w kolejce jest D-ABVB, dostarczony 30.09.1989. Ostatni lot wykona 31.01.2012, do tego czasu w służbie pozostało 27 B744.
Mam duży sentyment do B744 w tym malowaniu. Całe szczęście, że udało mi się sfotografować D-ABVA przynajmniej raz - 16.04.2011 TU

Pierwszy B748 dla Lufthansy
Zgodnie z informacjami na stronie przewoźnika, poniżej podaję listę pierwszych 5 B747-8I, które zostaną dostarczone w tym roku (łącznie zostało zamówionych 20 sztuk):
1 D-ABYA 31.03.2012
2 D-ABYC 30.06.2012
3 D-ABYD 31.07.2012
4 D-ABYE 30.09.2012
5 D-ABYF 30.09.2012

źródła informacji:
http://cgr.net/definitions.htm
http://www.airliners.net/aviation-forum ... 62/#menu27
http://lh-taufnamen.de/lufthansa/
Ostatnio zmieniony 06 stycznia 2012, 16:29 przez vader, łącznie zmieniany 1 raz.
N 10" 'Simon II' + SCT 5", EOS 70D, 12x50, 8.5x32, 2x53
Uniden UBC125XLT, PlanePlotter: mo i vo
Obrazek
Awatar użytkownika
Krystian
Posty: 170
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 12:21
Obserwuję: Wszystko co lata w zasięgu wzroku :)
Lokalizacja: Gorzków k. Wieliczki
Kontakt:

No statystyki imponujące :-) samoloty starsze ode mnie
Mam duży sentyment do B744 w tym malowaniu. Całe szczęście, że udało mi się sfotografować D-ABVA przynajmniej raz - 16.04.2011 TU
Ja również mam duży sentyment do 744 Lufthansy, D-ABVB raz złapałem, D-ABVA niestety nie no i już nie będzie okazji.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
geo
Donator
Posty: 420
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:24
Lokalizacja: Mermet/Tczew
Kontakt:

*VA leciałem z HKG do FRA ;-( to był mój pierwszy jumbo.
konan 400D & 60D & rubinar 1000mm & synta 8"
http://geo.tcz.pl/projekt_2022/
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
AFL
SU
Callsign: AEROFLOT


Aeroflot wprowadził do eksploatacji czwarty samolot typu Sukhoi Superjet 100.
Rosyjskie linie lotnicze Aeroflot wprowadziły do eksploatacji czwarty egzemplarz samolotu Sukhoi Superjet 100.
Nowy samolot o rejestracji RA-89004 został dostarczony 28.12.2011 r. (KXK-OVB-SVO ),a pierwszy komercyjny lot odbył się 2 dni później rejs AFL1834 SVO-MSQ.
Samolot jest w konfiguracji 2-klasowej i zabiera na pokład 87pasażerów (12-miejsc w klasie biznes ,75-miejsc w klasie ekonomicznej)maszynę napędzają dwa silniki SaM 146.

Obrazek


Aktualnie przewoźnik eksploatuje cztery samoloty SSJ100 ,które obsługują połączenia
z Moskwy do dziesięciu rosyjskich portów oraz do Mińska, Budapesztu i Oslo.
Aeroflot zamówił 30 samolotów SSJ100.
Od 25 marca br. SSJ100 będzie obsługiwał połączenie SVO-KRK.



Sprzedaż udziałów w regionalnych spółkach zaleźnych.
Aeroflot sprzedał prywatnym inwestorom 51% udziałów w nowo nabytej linii Saravia Airlines (SOV ,6W). Powodem jej sprzedaży , było niedostosowanie do strategii biznesowej Aerofłotu. Nie podano informacji o kwocie transakcji i nabywcy .
Saravia Airlines oraz cztery inne linie lotnicze Aeroflot pozyskał w lutym 2010 r. od rosyjskiej korporacji Rostechnology .
Pierwotnie zakładano, że w oparciu o Saravia Airlines, Aeroflot powoła nowego taniego przewoźnika.
W ciągu pierwszych jedenastu miesięcy 2011 r. linie lotnicze Saravia przewiozły 356.820 pasażerów.
Flota składa się z 12 samolotów Jak-42D.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
Awatar użytkownika
Krystian
Posty: 170
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 12:21
Obserwuję: Wszystko co lata w zasięgu wzroku :)
Lokalizacja: Gorzków k. Wieliczki
Kontakt:

Obrazek

Boeing zakończył 2011 rok rekordowymi zamówieniami
Nowe rekordy ustanowiły swoimi zamówieniami linie Emirates i Southwest Airlines.
Firma dostarczyła 477 samolotów kończąc rok z bardzo mocnym portfolio zamówień wynoszącym 3771 egzemplarzy.
Ubiegły rok był jednym z najciekawszych i najważniejszych w historii Boeinga
Pierwsza dostawa Dreamlinera,pierwsza dostawa modelu 747-8 Freighter
Debiut i pierwszy lot 747-8 Intercontinental
Uruchomienie programu 737 MAX
Certyfikacja dla 3 nowych samolotów, rekordowe 200 zamówień na modele z rodziny 777
7,000 dostawa modelu 737
1,000 modelu 767
1,000 egzemplarz 777 rozpoczyna produkcję
Model 777 jest liderem wśród samolotów szerokokadłubowych Boeinga ustanawiając rekord 200 zamówionych egzemplarzy w roku 2011 i tym samym umacniając rynkową pozycję firmy w tym segmencie samolotów pasażerskich.

Obrazek

Air France zakończył prace nad rekonfiguracją kabin floty dalekiego zasięgu. Przebudowie poddano wszystkie Airbusy A330, A340 i A380 oraz większość Boeingów 777.
Na pokładzie samolotów Air France, zainstalowano oddzielną kabinę dla klasy premium economy zlokalizowaną pomiędzy klasami ekonomiczną oraz biznes.
Modernizacja floty dalekiego zasięgu trwała od jesieni 2009r.
ObrazekObrazek
Obrazek
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek

GECAS zamawia kolejne samoloty typu ATR 72-600.
GE Capital Aviation Services (GECAS) ogłosił złożenie zamówienia na dwa dodatkowe samoloty turbośmigłowe typu: ATR 72-600, wraz z opcją zakupu kolejnych dwóch maszyn tego typu.
Jest to kontynuacja pierwszego w historii zamówienia na samoloty ATR złożonego przez GECAS(miało ono miejsce na Paris Air Show 2011).
Tym samym liczba zamówionych samolotów typu ATR 72-600 wzrosła do 17 maszyn wraz z 17 opcjami. Dostawy rozpoczną się pod koniec 2012 roku.


Obrazek
Zdjęcie: http://www.atraircraft.com


GECAS dysponuje flotą ponad 1750 samolotów ,użytkowanych przez około 240 linii lotniczych w 75 krajach.GECAS oferuje szeroki wybór typów samolotów i możliwości finansowania(leasing operacyjny ,finansowanie zabezpieczone długiem),a także dostarcza rozwiązania w zakresie leasingu zapasowych silników ,finansowania części zamiennych i zarządzania.








Obrazek

TNA
GE
Callsign:TRANSASIA


TransAsia rozważa zakup samolotów Airbus A380.
Tajwańska linia lotnicza TransAsia Airways rozważa zakup samolotów typu: Airbus A380 w ilości większej niż 2-sztuki .Nowe maszyny mają ułatwić ekspansję linii na rynku amerykańskim na trasach pomiędzy Tajwanem ,a USA.
Insider branży powiedział ,że banki tajwańskie wyraziły wstępne wsparcie finansowe na sfinansowanie zakupu samolotów Airbus A380.


Obecna flota przewoźnika składa się z 17 samolotów: trzech Airbusów A320-200, pięciu maszyn A321-100 oraz dziewięciu samolotów ATR 72-500.W marcu br. do floty przewoźnika ma dołączyć kolejny A320-200 , w listopadzie br. pierwszy z dwóch zamówionych Airbusów A330-300 , oraz kolejne 12 Airbusów A321(6 sztuk A321-200 i 6 sztuk A321 neo).








Obrazek
VDA
VI
Callsign: VOLGA DNEPR


Czwarty IŁ-76TD-90VD we flocie.
Linia lotnicza Volga-Dniepr Airlines otrzymała czwarty egzemplarz zmodernizowanego samolotu IŁ-76TD-90VD.
Samolot wykonał pierwszy komercyjny lot w dniu 31 grudnia 2011 r. na trasie Moskwa - Bahrajn - Moskwa.
Modernizacja została wykonana w zakładach (TAPOiCh) Tashkent Chkalov Aviation Factory w Taszkiencie na podstawie umowy zawartej pomiędzy Vołga-Dniepr Leasing ,a United Aircraft Corporation (UAC).
W listopadzie 2011 roku samolot został dostarczony z Taszkientu do Uljanowska gdzie został pomalowany w barwy linii Vołga-Dniepr, oraz otrzymał numer rejestracyjny RA-76503 (hex code ADS-B : 152AD7 ).

W nowej wersji (IŁ-76TD-90VD) znacznie poprawiono charakterystyki samolotu w stosunku do wersji (IŁ-76TD ):

-zastosowano nowe bardziej ekonomiczne silniki PS-90A-76
- zmniejszono zużycia paliwa z 9ton na godzinę do 7,2 tony
- zwiększono zasięgu lotu z max. masą ładunku z 3800km do 4600km
- wydłużono okresy pomiędzy przeglądami z 300+/-30 godzin do 500+/-50 godzin
-poprawiono możliwości operowania z wysokiej elewacji lotniska w środowisku o wysokiej temperaturze z 1800m do 3000m
- dostosowano samolot do nowych wymogów ICAO w zakresie emisji hałasu
- podwyższono udźwig z 48ton do 50ton
-zmodernizowano awionikę
-zwiększeniu uległa max. masa startowa która wynosi obecnie 195ton w poprzedniej wersji było to 190ton

Obrazek

Obrazek
Grafika : http://www.volga-dnepr.com/

W maju 2012 roku przewoźnik ma otrzymać piąty egzemplarz zmodernizowanego Iła-76 .
Flota linii składa się obecnie z 10 samolotów An-124-100 Rusłan i 4 IŁ76TD-90VD.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
ETH
ET
Callsign: ETHIOPIAN





Winglety w 767-300.

Ethiopian Airlines podjęły decyzję o zakupie wingletów do samolotów Boeing 767-300ER dostawcą będzie Aviation Partners Boeing (APB) .
Zamówienie obejmuje trzy komplety wingletów oraz siedem opcji.
Montaż rozpocznie się w lutym w bazie technicznej przewoźnika znajdującej się na lotnisku Bole International Airport (ADD) w Addis Abebie.
Instalowaniem wingletów zajmie się personel techniczny linii Ethiopian ,któremu wsparcia będzie udzielał zespół techników Aviation Partners .

Tewolde Gebremariam CEO Ethiopian Airlines powiedział:
"Ethiopian Airlines podjęły decyzję o zakupie wingletów do samolotów 767 z uwagi na niesamowitą wartość jaką wnoszą .
Z punktu widzenia ekonomii pozwolą one poczynić znaczne oszczędności, poprzez niższe zużycie paliwa, które jest bardzo ważne w momencie, gdy cała branża odczuwa ciężar utrzymujących się wysokich cen paliw , a także pozwolą na obniżenie kosztów utrzymania silnika.
Ma to szczególne znaczenie w przypadku naszego hubu który znajduje się na dużej wysokości.
Poprawią one osiągi startowe, zwiększą zasięg i maksymalną ładowność samolotów."

Posunięcie to okazało się konieczne ze względu na stale rosnące koszty paliwa i opóźnienia w dostawach samolotów Boeing B787 Dreamliner ,których przewoźnik zamówił 10 .
Według wyliczeń winglety pozwolą zaoszczędzić do 500.000 galonów paliwa na samolot rocznie, zredukują emisję dwutlenku węgla aż o 5.000 ton na samolot oraz zwiększą ładowność o około 7 ton i zasięg o ponad 300 mil morskich.







Obrazek
NKS
NK
Callsign: SPIRIT WINGS




Spirit Airlines finalizuje umowę .
Spirit Airlines sfinalizował umowę zakupu 75-sztuk samolotów Airbus A320, w tym 45 A320neo i 30 samolotów Airbus A320 ,zgodnie z wcześniej podpisanym porozumieniem ( Dubai Airshow 2011) .
Według SEC, dostawy samolotów są zaplanowane na lata 2016 - 2021 ,a pierwsze 31 samolotów wraz z wcześniej zamówionymi Airbus ma dostarczyć w latach 2012- 2015 .

Obrazek
Samoloty będą wykorzystane do otwarcia nowych połączeń w Stanach Zjednoczonych, a także w regionie Karaibów i Ameryki Południowej.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
Awatar użytkownika
Gryni
Posty: 1110
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała EPBA

marecki pisze: Czwarty IŁ-76TD-90VD we flocie.
Linia lotnicza Volga-Dniepr Airlines otrzymała czwarty egzemplarz zmodernizowanego samolotu IŁ-76TD-90VD.
No i właśnie próbuję dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat. Mianowicie czy jest to samolot całkiem nowy czy zmodernizowany tak jak napisałeś. Jeżeli wierzyć temu:

http://www.rzjets.net/aircraft/?reg=49763

to rok produkcji jest 1976.
ZRT460/457M
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Jest to nowy egzemplarz---->http://russianplanes.net/airline/Volga-Dnepr ,być może niefortunnie użyłem słów "modernizacja,zmodernizowana" -gdyż owe słowa tyczą się bardziej różnic pomiędzy wersjami TD , a TD-90VD.
Dzięki za zwrócenie uwagi .
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
Awatar użytkownika
jkb
Posty: 217
Rejestracja: 04 września 2009, 21:42
Lokalizacja: Koluszki

Obrazek
KLM
KL
Callsign: KLM

Holding Air France-KLM potwierdził zamówienie 25 samolotów Boeing 787-9 Dreamliner wraz z opcjami na kolejnych 25 maszyn tego typu. Jest to część zapowiadanej wymiany floty dalekodystansowej przewoźników. Przypomnijmy, że we wrześniu ubiegłego roku, linia ujawniła plany zamówienia do 110 (wraz z opcjami) Airbusów A350-900 i Boeingów 787-9.

Obrazek

Przewoźnik na tę chwilę potwierdził jedynie zakup samolotu. Wciąż nie wiadomo jakie silniki będą napędzać nowe 787. Jednak w kuluarach trwa zacięta rywalizacja pomiędzy Rolls Royce (RR Trent 1000) a General Electric (GEnx-1B). Zwycięzce poznamy w ciągu kilku następnych miesięcy.

Pierwszy zamówiony 787-9 zasili flotę linii KLM w 2016 roku. Air France zaprezentuje swojego pierwszego Dreamlinera nieco później bo w 2017 roku.

Oprócz Boeingów 787, AF-KLM zamówił również 25 Airbusów A350-900 z opcjami na kolejnych 35 maszyn tego typu. Na tę chwilę nie wiadomo kiedy zostanie sfinalizowany kontrakt. Jak potwierdził rzecznik Air France, w tej chwili trwają rozmowy z Airbusem oraz Rolls-Royce, który jest jedynym producentem oferującym silniki dla A350 (RR Trent XWB).

źródło: http://www.pasażer.com
Canon EOS 7D + 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM
Awatar użytkownika
Rasog
Posty: 807
Rejestracja: 06 lutego 2007, 03:59
Lokalizacja: Dębica

Obrazek

Sytuacja CSA nadal jest krytyczna. Przewoźnik notuje straty od 1992. By przetrwać, kolejne zarządy sprzedały niemal wszystkie nieruchomości. Bez skutku. W ubiegłym roku linia także zanotowała straty, liczone na setki mln koron, czyli dziesiątki mln zł (dokładne dane znane będą nie szybciej niż za kilka tygodni).

Władze linii twierdzą, że panaceum na tę sytuację jest ograniczanie zatrudnienia i liczby samolotów, w odróżnieniu od megalomańskiej strategii poprzedników. Politykę tę zapoczątkował Miroslav Dvořák. W październiku 2011 objął on jednak stanowisko prezesa holdingu lotniczego (Cesky Aeroholding), składającego się z CSA, praskiego portu lotniczego oraz ich spółek zależnych. Jego następcą i kontynuatorem został 52-letni Philippe Moreels, Belg pracujący od 1993 w słowackim banku Tatrabanka, a od 2002 w czeskim banku ČSOB. W listopadzie 2009 przeniósł się do CSA, na stanowisko wiceprezesa ds. marketingu i sprzedaży.

Prezes Moreels poinformował na wczorajszej konferencji prasowej, że w ubiegłym roku zmniejszono liczbę samolotów o 20% (do 31 egz.), liczbę lotów o 17,4% (do nieco ponad 28 tys.) i połączeń – o 11,8% (do 60). Wiązało się to ze zmniejszeniem liczby przewiezionych pasażerów, do 4,24 mln, co dało w efekcie spadek o 7,5%.

To z kolei zaowocowało niewielkim wzrostem wskaźnika wykorzystania miejsc, z 69,1 do 69,3%. To nadal mniej, niż średnia w krajach UE, jednak przyniosło to wymierne ograniczenie strat.

Philippe Moreels powiedział, że CSA zwiększyła liczbę połączeń do Rosji i innych krajów byłego ZSRS. Polityka ta będzie kontynuowana – już w marcu otworzone zostaną stałe linie między Pragą a Ufą i Niżnym Nowgorodem. Wschodni kierunek daje bowiem szansę na uzyskanie zysków. W ubiegłym roku CSA zanotowała tam rekordowy, ponad 8-procentowy, wzrost liczby przewożonych pasażerów. Co więcej, czeskie samoloty są tam dobrze znane, a marka cieszy się zaufaniem.

Jednocześnie likwidowane są połączenia z miastami Europy zachodniej. Tam CSA jest zdecydowanie gorzej rozpoznawalna. Utrzymane zostaną – na pewno – przynoszące zyski loty do Amsterdamu, Paryża, Barcelony, Madrytu, Mediolanu i Rzymu. Strategia ta jest ryzykowna, jednak – według zarządu – nieunikniona wobec konieczności zmniejszenia strat.

W ramach polityki ograniczania rozmiarów przedsiębiorstwa, zarząd CSA zamierza zrealizować – mimo oporu związków zawodowych – plan zwolnienia 100 pilotów i sprzedaży 11 samolotów do zależnej spółki Holiday Czech Airlines (zobacz: Zwolnienia w České aerolinie).

Według nowego prezesa, zarząd nie ustaje w poszukiwaniu przedsiębiorstwa, chętnego do kupienia CSA. Wszelkie poprzednie działania w tym kierunku kończyły się fiaskiem. Nie ma przy tym szans na pozyskanie inwestora europejskiego. Wystarczające środki finansowe posiadają – jego zdaniem – wyłącznie podmioty azjatyckie. Czeskie media w tym kontekście najczęściej wymieniają Qatar Airways i chińską Hainan Airlines.

Philippe Moreels nie ukrywa, że dotychczasowe decyzje podejmowane były z jednej strony dla zapewnienia przetrwania CSA, a z drugiej – dla podniesienia wartości spółki przed spodziewaną prywatyzacją.

*-żródło http://www.altair.com.pl
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Obrazek
MEA
ME
Callsign :CEDAR JET





Airbus o numerze seryjnym 5000 został dostarczony liniom Middle East Airlines-MEA .
Airbus dostarczył A320 o numerze seryjnym 5000. Maszyna trafiła do libańskiego przewoźnika Middle East Airlines (MEA).
Samolot został dostarczony w dniu 20.01.2012 w locie dostawczym MEA5000 na trasie XWF-BEY.
Maszyna ma konfigurację 2-klasową i zabiera na pokład 126 pasażerów :24-w klasie biznes i 102-w klasie ekonomicznej.Samolot wyposażony jest w silniki IAE V2500.
Nowy nabytek jest ostatnim dostarczonym A320 z zamówionych wcześniej przez przewoźnika siedmiu maszyn .

"Jesteśmy zaszczyceni, że otrzymaliśmy Airbusa A320 o numerze seryjnym 5000 w roku, w którym przypada 25-rocznica pierwszego lotu A320. Jesteśmy pierwszą linią lotniczą na Bliskim Wschodzie, która oferuje produkt kabiny samolotu szerokokadłubowego w maszynie wąskokadłubowej. Nasza wyjątkowo wygodna i przestronna kabina połączona z systemem rozrywki pokładowej w znacznym stopniu przyczyniła się do sukcesu MEA - powiedział Mohamad El Hout, prezes Middle East Airlines."

Flota Middle East Airlines liczy obecnie 15 samolotów: siedem Airbusów A320-200, czterech A321-200 oraz czterech A330-200.

Obrazek
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
ODPOWIEDZ