2012 - STYCZEŃ | LUTY | MARZEC

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
Awatar użytkownika
maciekA380
Posty: 1069
Rejestracja: 06 września 2009, 15:18
Obserwuję: L984, L986, M857, P746, N133, Z179, Z367
Lokalizacja: Dukla/Krosno

Obrazek

Przedwczoraj, czyli 6.03, ze służby linii Air France, odszedł Boeing 747-400 (B744), o regu F-GISC. Maszyna wykonała lot CDG-ATL-GWO, gdzie w GWO zostanie rozebrana na części. Maszyna ta nie raz pokazywała się nad Polską, szczególnie w locie AFR226/225. Szkoda, że coraz mnie 747 zaczynamy widzieć na naszym niebie.
Obrazek

Obrazek

Wczoraj, czyli 7.03, do floty British Airways, dołączył 5-ty Boeing 777-300ER (B77W), o regu G-STBF. Maszyna wylądowała na LHR o 18.30, przylatując z CWL. Maszyna ledwo zdążyła "odpocząć" bo locie dostawczym, a tuż północy wystartowała z LHR do BOM, w locie BAW199. Aktualnie maszyna wraca w locie BAW198 i będzie to jej premiera nad naszym krajem.
Obrazek
Canon EOS 7D Mark II + Synta 8" (1200mm), Tamron 150-600mm f/5-6.3 G2 DI VC USD i parę innych szkieł.
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Obrazek

Air India uczciła (kolejny już rok) międzynarodowy dzień kobiet w sposób wyjątkowy. Ósmego marca na trzy różne kontynenty poleciały trzy wyłącznie damskie załogi - AIC191 (B77L) do Newark, AIC131 (B77L) do Londynu oraz AIC342 (A319) do Singapuru. Również na wybranych trasach regionalnych samoloty Air India Express były pilotowane jedynie przez panie. Narodowy przewoźnik z Indii ma na swoim koncie wiele takich" sfeminizowanych" lotów . W 2010 roku 8 marca po raz pierwszy załoga oraz obsługa samolotu złożona wyłącznie z kobiet wykonała lot na bardzo długiej trasie z Bombaju do Nowego Jorku.


Obrazek
Ciekawe loty towarowe, Emirates Sky Cargo 5 marca br. przetransportował pierwszego Mercedesa C 63 AMG "Black Series" do Australii w związku ze zbliżającym się F1 Grand Prix Australii (18 marca). Ten wyjątkowy samochód wart jest na około 800 tys złotych, to pierwsza sztuka z 63 zamówionych pojazdów tego typu, jakie mają trafić do Australii. Mercedes przyleciał z Frankfurtu na pokładzie B77F A6-EFE, który wykonywał lot do Sydney ze stopem w Dubaju.
Natomiast 6 marca w Krasnojarsku lądował B744F Air Bridge Cargo, który przeleciał nad Biegunem północnym w drodze powrotnej z Chicago. Samolot transportował 175 sztuk bydła :-), według airways.cz był to pierwszy komercyjny przelot nad Biegunem północnym. Lot nad biegunem, mimo tego, że znacznie skraca czas przelotu na trasie USA-Rosja (daleki wschód) i stanowi najkrótszą drogę jest sporym wyzwaniem dla załogi i samolotu z powodu problemów z nawigacją i specyficznych warunków pogodowych jakie tam panują. Według przewoźnika do wykonania tego lotu została wyznaczona najbardziej doświadczona załoga.

źródło:
http://www.wcarn.com/cache/news/18/18223.html
http://logisticsweek.com/air/2012/03/em ... australia/
http://airways.cz/clanek/2012-03-08/v-k ... everni-pol
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Obrazek
KLM „przemaluje” siedem Boeingów 777-200ER (PH-BQ... F/H/I/K/L/M/N) w barwy „KLM asia”. Samoloty w nieco zmienionej szacie będą między innymi latały na trasie Amsterdam-Tajpej-Manila. Holenderski przewoźnik używał marki KLM asia do wykonywania lotów min. do TPE, poprzednio do stolicy Tajwanu latały Jumbojety. Oddzielna marka została stworzona w 1995 roku po to by wykonywać loty do TPE, bez ingerencji w porozumienia KLMu na latanie do Chin. Oficjalnie marka „KLM asia” nie jest już w użyciu, jednak malowanie pozostało.


Obrazek

Narodowy przewoźnik z Armenii stanął przed widmem bankructwa. Głównym powodem finansowych zmartwień zarządu Armavii są nieproporcjonalnie wysokie, ich zdaniem, opłaty lotniskowe jakie sobie każe płacić port lotniczy Erywań (EVN). Stawki jakie musi płacić lotnisku EVN, który przecież jest ich bazą, są dwa a nawet trzy razy większe niż analogiczne opłaty jakie pobierają lotniska w Europie czy Rosji. 6 marca odbył się strajk w wyniku, którego anulowany został lot do Rostowa. Prezes Armenii zapowiedział, że jeśli opłaty lotniskowe w porcie lotniczym w Erywaniu nie zostaną obniżone o 25% będzie musiał ogłosić bankructwo linii. Dodatkowo trudną sytuacje przewoźnika komplikuje niedawny zakaz lotów do i nad Rosją z powodu niepłacenia za obsługę lotu w rosyjskiej przestrzeni powietrznej.


Obrazek

Do floty Rossiya Airlines OJSC, której specjalna rządowa dywizja przewozi najważniejszych polityków w Rosji, dołączą jeszcze w tym roku dwa AN-148 w konfiguracji vipowskiej. Zakup tych maszyn związany jest z zastąpieniem wiekowych TU134, których we flocie Rossiyi w tym momencie jest sześć. Pierwsza maszyna na pewno zostanie dostarczona w tym roku, druga natomiast nie wiadomo - może w tym a może w przyszłym. Produkcją wspomnianych AN148 zajmie się fabryka w Woroneżu, która obecnie pracuje nad Ił96-300 w wersji VIP dla Rossiyi. Obecnie flota samolotów vip rosyjskiego przewoźnika w głównej mierze składa się z przestarzałych konstrukcyjnie maszyn, głównie TU134, TU154 czy Yak40, które powinny do 2015 roku ją opuścić. Obecnie na liście zamówień dla rządowej floty oprócz AN148 są dwa Airbusy ACJ319 oraz trzy TU214SR.

źródło:
http://aviationbrandingweblog.liladesign.com/#post186
http://www.aerotelegraph.com/armavia-droht-mit-pleite
http://www.ruaviation.com/news/2012/3/2/826/
Pozdrawiam DŚ
ODPOWIEDZ