GECAS zamawia kolejne samoloty typu ATR 72-600.
GE Capital Aviation Services (GECAS) ogłosił złożenie zamówienia na dwa dodatkowe samoloty turbośmigłowe typu: ATR 72-600, wraz z opcją zakupu kolejnych dwóch maszyn tego typu.
Jest to kontynuacja pierwszego w historii zamówienia na samoloty ATR złożonego przez GECAS(miało ono miejsce na Paris Air Show 2011).
Tym samym liczba zamówionych samolotów typu ATR 72-600 wzrosła do 17 maszyn wraz z 17 opcjami. Dostawy rozpoczną się pod koniec 2012 roku.
Zdjęcie: http://www.atraircraft.com
GECAS dysponuje flotą ponad 1750 samolotów ,użytkowanych przez około 240 linii lotniczych w 75 krajach.GECAS oferuje szeroki wybór typów samolotów i możliwości finansowania(leasing operacyjny ,finansowanie zabezpieczone długiem),a także dostarcza rozwiązania w zakresie leasingu zapasowych silników ,finansowania części zamiennych i zarządzania.
TNA
GE
Callsign:TRANSASIA
TransAsia rozważa zakup samolotów Airbus A380.
Tajwańska linia lotnicza TransAsia Airways rozważa zakup samolotów typu: Airbus A380 w ilości większej niż 2-sztuki .Nowe maszyny mają ułatwić ekspansję linii na rynku amerykańskim na trasach pomiędzy Tajwanem ,a USA.
Insider branży powiedział ,że banki tajwańskie wyraziły wstępne wsparcie finansowe na sfinansowanie zakupu samolotów Airbus A380.
Obecna flota przewoźnika składa się z 17 samolotów: trzech Airbusów A320-200, pięciu maszyn A321-100 oraz dziewięciu samolotów ATR 72-500.W marcu br. do floty przewoźnika ma dołączyć kolejny A320-200 , w listopadzie br. pierwszy z dwóch zamówionych Airbusów A330-300 , oraz kolejne 12 Airbusów A321(6 sztuk A321-200 i 6 sztuk A321 neo).
VDA
VI
Callsign: VOLGA DNEPR
Czwarty IŁ-76TD-90VD we flocie.
Linia lotnicza Volga-Dniepr Airlines otrzymała czwarty egzemplarz zmodernizowanego samolotu IŁ-76TD-90VD.
Samolot wykonał pierwszy komercyjny lot w dniu 31 grudnia 2011 r. na trasie Moskwa - Bahrajn - Moskwa.
Modernizacja została wykonana w zakładach (TAPOiCh) Tashkent Chkalov Aviation Factory w Taszkiencie na podstawie umowy zawartej pomiędzy Vołga-Dniepr Leasing ,a United Aircraft Corporation (UAC).
W listopadzie 2011 roku samolot został dostarczony z Taszkientu do Uljanowska gdzie został pomalowany w barwy linii Vołga-Dniepr, oraz otrzymał numer rejestracyjny
RA-76503 (hex code ADS-B : 152AD7 ).
W nowej wersji (IŁ-76TD-90VD) znacznie poprawiono charakterystyki samolotu w stosunku do wersji (IŁ-76TD ):
-zastosowano nowe bardziej ekonomiczne silniki PS-90A-76
- zmniejszono zużycia paliwa z 9ton na godzinę do 7,2 tony
- zwiększono zasięgu lotu z max. masą ładunku z 3800km do 4600km
- wydłużono okresy pomiędzy przeglądami z 300+/-30 godzin do 500+/-50 godzin
-poprawiono możliwości operowania z wysokiej elewacji lotniska w środowisku o wysokiej temperaturze z 1800m do 3000m
- dostosowano samolot do nowych wymogów ICAO w zakresie emisji hałasu
- podwyższono udźwig z 48ton do 50ton
-zmodernizowano awionikę
-zwiększeniu uległa max. masa startowa która wynosi obecnie 195ton w poprzedniej wersji było to 190ton
Grafika : http://www.volga-dnepr.com/
W maju 2012 roku przewoźnik ma otrzymać piąty egzemplarz zmodernizowanego Iła-76 .
Flota linii składa się obecnie z 10 samolotów An-124-100 Rusłan i 4 IŁ76TD-90VD.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------