Następcy polskich Jaczków z 36 Spec Pułku.
http://lotnictwo.net/foto.php?id=141032
GRUDZIEŃ 2008
to był jakiś przetargRasog pisze:Następcy polskich Jaczków z 36 Spec Pułku.
http://lotnictwo.net/foto.php?id=141032

Pozdrawiam, Łukasz.
- knx08
- Moderator
- Posty: 1041
- Rejestracja: 20 października 2008, 12:34
- Obserwuję: L980, M70, N744, N133, M863, Q99, N983 + skróty
- Lokalizacja: Rzeczyca
G@wron pisze:to był jakiś przetargRasog pisze:Następcy polskich Jaczków z 36 Spec Pułku.
http://lotnictwo.net/foto.php?id=141032?!
Trochę to dziwne. Ale fajnie wygladałby Falcon w barwach 36 SPLT...
Pozdrawiam, Emil.
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Przetargu nie było i z tego co trąbią w mediach nie będzie. Procedury przetargowe trwają dość długo a nastepca Jaczków, który poniekąd przejąłby część zadań od Tupolewów potrzebny jest natychmiast, co było już kilkakrotnie widać podczas wizyt zagranicznych. Znając życie i Polskie realia, szumu po zakupie bez przetargu maszyn dla VIPów będzie co niemiara. A faworytem jest właśnie Falcon 900. W prasie fachowej (Skrzydlata Polska, Nowa Technika Wojskowa czy Raport -wojsko technika obronność) zbiera najbardziej pochlebne recenzje. W zeszłym tygodniu wieczorem na pasku TVN24 CNBC Buissnes można było przeczytać wiadomość, że Tupolev oferuje nam specjalną wersję Tu204 do przewozów VIPów 

Gawron nie krakaj nawet że Falcon może podzielić los Gripena. Pamiętajmy że dla wojskowych to JAS39 Gripen był nr jeden i idealnie pasował do naszej doktryny obronnej( łatwość obsługi, ekonomia lotu, szybkość przywracania gotowości bojowej, możliwość operowania z drogowych odcinków lotniskowych czy wreszcie konkretny offset dla przemysłu) a tu proszę, Urzędasy chciały sie przypodobać Dżordżowi Dablju i wszysto schrzaniły i dostał sie nam nie do końca dopracowany Jaszczomp:(
Z serwisowaniem i obsługą Tu204 to byłby dramat
Z serwisowaniem i obsługą Tu204 to byłby dramat

Prawdę powiedziawszy to malowanie jest archaiczne i beznadziejnie wygląda (przynajmniej na rysunku) na samolocie klasy Falcona. Powinny być dwa przetargi: jeden na samolot, a drugi na koncepcję artystyczną nowego image'u naszych rządówek.
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
www.grztus.pl
- vader
- Administrator
- Posty: 2874
- Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
- Obserwuję: niebo :)
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Może niektórzy słyszeli o tym w TV czy radiu, bądź czytali, ale chyba warto wspomnieć...
Chaos na rzymskim lotnisku
Odwołany lot z Rzymu do Warszawy i 13 innych połączeń na trasach krajowych oraz międzynarodowych, a także znaczne opóźnienia to rezultat chaosu na lotnisku Fiumicino.
Wywołał go protest pracowników lotniska, zatrudnionych w Alitalii. Biorą w nim udział między innymi bagażowi.
Dziesiątki pracowników opuściło terminale i udało się w pochodzie pod siedzibę dyrekcji linii.
Odwołano między innymi loty Alitalii do Frankfurtu nad Menem, Paryża, Pragi, Tunisu.
Media informują o rosnącej irytacji pasażerów, którzy w ostatniej chwili dowiedzieli się o odwołaniu ich lotów.
Na lotnisku dochodzi do spontanicznych protestów podróżnych.
Kolejna akcja pracowników lotniska to rezultat sporów, towarzyszących przejęciu linii Alitalia przez grupę włoskich inwestorów.
Oburzenie tym, co dzieje się na Fiumicino, wyraził Urząd Lotnictwa Cywilnego, który zauważył, że doszło do tego w gorącym okresie nasilenia ruchu przed Bożym Narodzeniem.
Urząd ostrzegł, że odwołane mogą zostać także następne połączenia.
Alarm na pokładzie samolotu linii Aeroflot
Samolot rosyjskich linii Aerofłot lecący do Moskwy zawrócił do Aten z powodu alarmu bombowego - informują władze greckiego lotnictwa cywilnego. Informację o bombie na pokładzie przekazano telefonicznie. Samolot bezpiecznie wylądował w Atenach.
Niezidentyfikowany mężczyzna zawiadomił przez telefon personel ateńskiego lotniska, że na pokładzie rosyjskiej maszyny jest bomba.
- Powiedzieliśmy pilotowi, żeby zawrócił do Aten w celu przeprowadzenia stosownej kontroli. Samolot znajdował się w tym czasie w pobliżu granicy z Turcją - poinformował agencję Reutera przedstawiciel greckich władz lotnictwa cywilnego.
Indie: mgła sparaliżowała komunikację lotniczą
Komunikacja lotnicza w północnych Indiach została sparaliżowana w wyniku silnej mgły, utrzymującej się od wczoraj. Na międzynarodowym lotnisku w New Delhi tysiące podróżnych oczekują wznowienia lotów.
Odwoływane, lub opóźniane, są starty zarówno na liniach krajowych, jak i zagranicznych. Większość samolotów z Europy przybywa do Delhi około północy, natomiast odlatuje wcześnie rano, gdy mgła jest najgęstsza. Część maszyn, które nie mogły wylądować w Delhi, kierowana była do portów lotniczych w innych częściach kraju.
Utrudnienia na lotnisku w stolicy Indii, spowodowane zimowymi mgłami, powtarzają się rokrocznie. Władze lotnicze kraju zapowiadały jednak, iż w tym roku sytuacja ulegnie zdecydowanej poprawie. Wybudowano bowiem trzeci pas startowy, na którym w założeniu starty i lądowania miały się odbywać nawet w warunkach minimalnej widoczności. Wraz z nadejściem okresu mgieł okazało się jednak, że zainstalowana aparatura nie działa tak, jak trzeba.
wszystkie informacje pochodzą z onet.plUSA: samolot zjechał z pasa i spłonął
Samolot linii lotniczych Continental ze 112 osobami na pokładzie zboczył z pasa startowego na lotnisku w Denver i stanął w płomieniach. W wypadku nikt nie zginął, lecz około 40 osób odniosło obrażenia - powiadomił rzecznik międzynarodowego portu lotniczego w Denver.
Wypadek miał miejsce około godz. 18.20 lokalnego czasu podczas startu Boeinga 737, realizującego połączenie do Houston. Z nieznanych jeszcze przyczyn maszyna zjechała nagle z pasa startowego i stanęła w ogniu.
107 pasażerów oraz pięcioro członków załogi ewakuowało się z pokładu samolotu za pomocą pneumatycznych zjeżdżalni. Personel naziemny szybko uporał się z pożarem - relacjonuje rzecznik lotniska w Denver Jeff Green.
Pierwszy samolot dla Athens Airways

Nowy przewoźnik z Grecji otrzymał niedawno (16 grudnia) swoją pierwszą maszynę, pierwszego z czterech Embraer ERJ-145 SX-CMA ex-Flybe o wcześniejszym regu G-EMBH (każdy z tych samolotów, będzie mógł zabrać na pokład 50 pasażerów, pozostałe trzy E145 także będą pochodzić od Flybe). Samolot ten posłuży do otwarcia działalności nowego przewoźnika,pierwsze loty tą maszyną mają zostać wykonane w kwietniu przyszłego roku, na krajowych greckich trasach (z Aten do Aleksandropolis, Kozani, Salonik, Mityleny, Santorini, Mykonos iRodos). Athens Airways należy do grona 16 zainteresowanych przejęciem bankruta Olympic Airlines, zarówno ich udziałów oraz naziemnej obsługi i serwisu technicznego.

Nowy przewoźnik z Grecji otrzymał niedawno (16 grudnia) swoją pierwszą maszynę, pierwszego z czterech Embraer ERJ-145 SX-CMA ex-Flybe o wcześniejszym regu G-EMBH (każdy z tych samolotów, będzie mógł zabrać na pokład 50 pasażerów, pozostałe trzy E145 także będą pochodzić od Flybe). Samolot ten posłuży do otwarcia działalności nowego przewoźnika,pierwsze loty tą maszyną mają zostać wykonane w kwietniu przyszłego roku, na krajowych greckich trasach (z Aten do Aleksandropolis, Kozani, Salonik, Mityleny, Santorini, Mykonos iRodos). Athens Airways należy do grona 16 zainteresowanych przejęciem bankruta Olympic Airlines, zarówno ich udziałów oraz naziemnej obsługi i serwisu technicznego.
Pozdrawiam DŚ
Nie widać by ten CO był spalony, chyba, że po drugiej stronie
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6440725

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6440725
Pozdrawiam, Łukasz.
China Southern przebuduje swoje A300-600 na wersje towarowe, BE Aerospace właśnie otrzymało certyfikat na taką modyfikację KLIK
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
www.grztus.pl
Boeing poinformował o korekcie harmonogramu produkcji i dostaw samolotów B747-8. Dostawy modelu B747-8 Freighter mają rozpocząć sie w trzecim kwartale 2010 roku, a nie jak poprzednio zakładano pod koniec 2009 roku. Natomiast pierwsze egzemplarze B747-8 Intercontinental będą dostarczane od drugiego kwartalu 2011 roku, zamiast od końca 2010.*
*źródło "SP" 12.2008
*źródło "SP" 12.2008