Strona 4 z 7

GRUDZIEŃ 2008

: 14 grudnia 2008, 00:05
autor: CARGO
"Zielony ekstremizm"
Obrazek
15 grudnia (poniedziałek)odbędzie się inauguracyjny lot Emirates Airlines na nowej trasie Dubaj - San Francisco. Nie będzie to zwykły inauguracyjny lot, ponieważ ma to być najdłuższy (16 godzin bez przerwy) jak dotąd, "zielony lot" oraz pierwszy taki "zielony lot", który będzie się odbywać nad obszarami polarnymi <mówiąc "zielony lot" mam na myśli lot jak najbardziej przyjazny środowisku, który pozwoli maksymalnie jak to tylko możliwe, zaoszczędzić paliwo i wyemitować jak najmniej CO2 do atmosfery> . To ciekawe wydarzenie będzie mogło mieć miejsce dzięki współpracy i porozumieniu kilku państw takich jak: ZEA, Rosja, USA i Kanada. Specjalnie wybranym samolotem będzie Boeing 777-200LR, który jest jedną z nowo zakupionych maszyn, zgodnie z wprowadzaną strategią wartą kilka mld $, o kompletowaniu floty nowych bardziej ekologicznych samolotów. W czasie trwania całego lotu, mają być zastosowane takie "zielone" rozwiązania jak:
- specjalne umycie samolotu przed startem, w celu zmniejszenia obciążenia
- samolot na ziemi, będzie używał energii elektrycznej z zewnątrz zamiast własnej
- priorytet startu i wznoszenia ATC w Dubaju (maszyna ma uzyskać optymalną wysokość najszybciej jak to tylko będzie możliwe)
- najbardziej efektywna trasa lotu m.in. poprzez rosyjską i kanadyjską przestrzeń powietrzną, która ma przebiegać blisko bieguna północnego (zupełnie nowa droga lotnicza)
- stałe komunikaty o aktualnych warunkach pogodowych w celu ewentualnej korekty kursu
- kontynuowanie "elastycznego przebiegu trasy" w kanadyjskiej przestrzeni powietrznej
- specjalne wsparcie ATC San Francisco w celu optymalizacji lotu w czasie podejścia i lądowania
- użycie minimalnego ciągu podczas lądowania i kołowania.

GRUDZIEŃ 2008

: 14 grudnia 2008, 00:24
autor: grztus
CARGO pisze:- użycie minimalnego ciągu podczas lądowania i kołowania.
Podobną procedurę stosuje UPS w swoim macierzystym hubie.

GRUDZIEŃ 2008

: 15 grudnia 2008, 10:14
autor: luck89
Singapore otrzymało siedemdziesiątego siódmego Boeinga 777 9V-SWT L/N 759
natomiast Emirates ma już 64 Boeingi B777 (ostatni- A6-ECK).

I jeszcze mała statystyka:
Singapore Airlines - 76 (77)
ILFC - 73 (79)
Emirates Airline -63 (110)
United Airlines - 55
American Airlines - 47
British Airways -45
All Nippon Airways -41 (47)
Japan Airlines - 40 (46)
Air France - 35 (52)
Saudi Arabian Airlines - 23

Re: GRUDZIEŃ 2008

: 15 grudnia 2008, 11:38
autor: G@wron
W całej okazałości, 747-400 Delta

Obrazek

GRUDZIEŃ 2008

: 15 grudnia 2008, 14:37
autor: bartek15
G@wron pisze:
CARGO pisze: natomiast trzy B777-300ER przez 6 miesięcy będzie użytkował narodowy przewoźnik z Turcji - Turkish Airlines
Ciekawe, hybryda czy full repaint :-)
Boeing 777 -35R 35160 653 VT-JED Jet Airways ferried 15dec08 BOM-FZO for cabin re-config and paint into Turkish cs

GRUDZIEŃ 2008

: 15 grudnia 2008, 20:57
autor: CARGO
Plany LOT-u
Obrazek
W dobie kryzysu, także tego na rynku lotniczym (głównie kiepska sytuacja finansowa firmy) , nasz narodowy przewoźnik poszukuje wsparcia ze strony, któregoś z sojuszników z SA i przyszłych ewentualnych partnerów z branży. Na niedawno zakończonym zjeździe członków Star Alliance w w Chicago, prezes LOT-u zapowiedział, że w przyszłym roku linie planują sprzedaż 49% udziałów silnemu, najlepiej europejskiemu przewoźnikowi. Według zapewnień szefów polskiej linii niemiecka Lufthansa nie będzie specjalnie faworyzowana przy analizowaniu ewentualnych ofert w trakcie sprzedaży, dodatkowo sytuacje komplikuje przejęcie w ostatnim czasie przez Niemców Austrian Airlines Group. Dużo będzie zależeć właśnie od tego jak ważną rolę w planach LH ma odgrywać lotnisko we Wiedniu. Nasz narodowy przewoźnik zwraca się do partnerów z sojuszu o większą pomoc zwłaszcza w kwestii samego lotniska WAW (budowa specjalnej hali odlotów Star Alliance) oraz rozwoju sieci połączeń wschodnioeuropejskich. LOT oczekuje dalszych informacji od Boeinga w sprawie opóźnień B787, spodziewają się pierwszej dostawy tego samolotu do końca 2010 roku, ale trwają także rozmowy z producentem w sprawie rozszerzenia leasingu na B767.
1 stycznia 2009 LOT będzie świętować swoje 80 urodziny, niestety nie ma co liczyć na przemalowanie, któregoś z B737 w barwy retro, choć pojawił się taki pomysł wśród byłych pracowników, to szefostwo ostatecznie odrzuciło tą świetną dla spotterów i nie tylko, ideę (oszczędności). Natomiast w lutym 2010 r. LOT ma zadebiutować na GPW.
<oby LOT nie przeistoczył się w "Lufthansa Polska" :-? >

GRUDZIEŃ 2008

: 15 grudnia 2008, 21:25
autor: CARGO
"Rumuni nie gęsi i swojego retrojeta mają ... " ;-)
TAROM przemalował B737-700 o rejestracji YR-BGG w ładne retro barwy, by uczcić w ten sposób 55 lat swojej działalności.

Re: GRUDZIEŃ 2008

: 16 grudnia 2008, 16:21
autor: kiepstein
Aeroflot ma już w swojej flocie pierwszego A330. Mam nadzieje że niedługo do ustrzelenia na naszym niebie.
http://www.airliners.net/photo/Aeroflot ... 1448856/M/
http://www.airliners.net/photo/Aeroflot ... 1448899/M/

Re: GRUDZIEŃ 2008

: 16 grudnia 2008, 18:26
autor: grztus
Qantas otrzymał drugiego A380. Samolot jest w tej chwili w drodze do Australii, gdzie jutro zostanie przekazany przewoźnikowi.
Od 16-go stycznia trasa SYD-SIN-LHR będzie 3x w tygodniu obsługiwana Airbusem, po tym, jak 27-go grudnia dostarczona zostanie trzecia maszyna tego typu dla QF.

Re: GRUDZIEŃ 2008

: 16 grudnia 2008, 19:24
autor: knx08
grztus pisze:Qantas otrzymał drugiego A380. Samolot jest w tej chwili w drodze do Australii, gdzie jutro zostanie przekazany przewoźnikowi.
Od 16-go stycznia trasa SYD-SIN-LHR będzie 3x w tygodniu obsługiwana Airbusem, po tym, jak 27-go grudnia dostarczona zostanie trzecia maszyna tego typu dla QF.
Mam nadzieję, że będzie częstym gościem nad Polską :-D

Re: GRUDZIEŃ 2008

: 16 grudnia 2008, 21:51
autor: grztus
Mam niepotwierdzoną informację, iż China Southern Airlines planuje jeszcze w tym miesiącu rozpoczęcie lotów cargo do FRA. Obsługiwane by były 6 razy w tygodniu Boeingiem 744F.

Re: GRUDZIEŃ 2008

: 17 grudnia 2008, 11:16
autor: G@wron
W ramach połączenia DL z NW, trasa AMS-BOM-SEA-AMS (NWA34) przejdzie z obecnego Airbusa A330 na Boeinga 763 od kwietnia 2009. Mimo, że lata południem (Czechy, Słowacja) można było go widzieć kiedyś na UL986.