
KLM „przemaluje” siedem Boeingów 777-200ER (PH-BQ... F/H/I/K/L/M/N) w barwy „KLM asia”. Samoloty w nieco zmienionej szacie będą między innymi latały na trasie Amsterdam-Tajpej-Manila. Holenderski przewoźnik używał marki
KLM asia do wykonywania lotów min. do TPE, poprzednio do stolicy Tajwanu latały Jumbojety. Oddzielna marka została stworzona w 1995 roku po to by wykonywać loty do TPE, bez ingerencji w porozumienia KLMu na latanie do Chin. Oficjalnie marka „KLM asia” nie jest już w użyciu, jednak malowanie pozostało.
Narodowy przewoźnik z Armenii stanął przed widmem bankructwa. Głównym powodem finansowych zmartwień zarządu Armavii są nieproporcjonalnie wysokie, ich zdaniem, opłaty lotniskowe jakie sobie każe płacić port lotniczy Erywań (EVN). Stawki jakie musi płacić lotnisku EVN, który przecież jest ich bazą, są dwa a nawet trzy razy większe niż analogiczne opłaty jakie pobierają lotniska w Europie czy Rosji. 6 marca odbył się strajk w wyniku, którego anulowany został lot do Rostowa. Prezes Armenii zapowiedział, że jeśli opłaty lotniskowe w porcie lotniczym w Erywaniu nie zostaną obniżone o 25% będzie musiał ogłosić bankructwo linii. Dodatkowo trudną sytuacje przewoźnika komplikuje niedawny zakaz lotów do i nad Rosją z powodu niepłacenia za obsługę lotu w rosyjskiej przestrzeni powietrznej.
Do floty Rossiya Airlines OJSC, której specjalna rządowa dywizja przewozi najważniejszych polityków w Rosji, dołączą jeszcze w tym roku dwa AN-148 w konfiguracji vipowskiej. Zakup tych maszyn związany jest z zastąpieniem wiekowych TU134, których we flocie Rossiyi w tym momencie jest sześć. Pierwsza maszyna na pewno zostanie dostarczona w tym roku, druga natomiast nie wiadomo - może w tym a może w przyszłym. Produkcją wspomnianych AN148 zajmie się fabryka w Woroneżu, która obecnie pracuje nad Ił96-300 w wersji VIP dla Rossiyi. Obecnie flota samolotów vip rosyjskiego przewoźnika w głównej mierze składa się z przestarzałych konstrukcyjnie maszyn, głównie TU134, TU154 czy Yak40, które powinny do 2015 roku ją opuścić. Obecnie na liście zamówień dla rządowej floty oprócz AN148 są dwa Airbusy ACJ319 oraz trzy TU214SR.
źródło:
http://aviationbrandingweblog.liladesign.com/#post186
http://www.aerotelegraph.com/armavia-droht-mit-pleite
http://www.ruaviation.com/news/2012/3/2/826/