Strona 3 z 3

STYCZEŃ | LUTY |MARZEC - 2011

: 18 marca 2011, 20:34
autor: marecki
Obrazek
KAL
KE
Callsign:Koreanair

Obrazek
Dreamliner w 2016.

Przewoźnik planował wprowadzić do swojej floty nowy model w roku 2012.
Jednak w wyniku opóźnień programu 787 podjęto decyzję o zmianie w pierwotnym zamówieniu i zdecydowano o zakupie bardziej wydajnych 787-900 w liczbie 10-sztuk z terminem dostaw na 2016 rok.
Pierwotne zamówienie przewoźnika zakładało zakup 10-samolotów w wersji 787-800 .
Skutki zwłoki przewoźnika w terminie wprowadzenia Dreamlinera do eksploatacji zostały zminimalizowane poprzez dostawy nowych Airbusów A330-200,które zostały dostarczone w 3 kwartale 2010 i 1 kwartale 2011roku.

STYCZEŃ | LUTY |MARZEC - 2011

: 21 marca 2011, 01:26
autor: knx08
Kolejny logojet w barwach sojuszu Skyteam, Boeing 737-700 o znakach rejestracyjnych YR-BGF, rumuńskich linii Tarom.
http://www.skyliner-aviation.de/viewpho ... picid=7063

STYCZEŃ | LUTY |MARZEC - 2011

: 21 marca 2011, 23:48
autor: marecki
Obrazek
JAL
JL
Callsign:Japanair
Pożegnanie z Jumbo Jetami.

Ostatnie dwa Boeingi 747-400 o rejestracjach JA8087 i JA8088 należące do Japan Airlines dowiozły we wtorek 1marca 2011 roku po raz ostatni 679 pasażerów na lotnisko Narita w Tokio.
Dwa ostatnie loty 747-400 wykonały na trasach: Honolulu - Tokio oraz Okinawa - Tokio.
JL75 z Honolulu - 14 osób załogi i 258 pasażerów
JL3098 z Okinawy -20 osób załogi i 421 pasażerów
Przechodzący restrukturyzację japoński przewoźnik zakończył tym samym trwającą ponad 41 lat historię jumbo jetów w swojej flocie.
http://boardingarea.com/blogs/thingsint ... 3/mar4.jpg
http://boardingarea.com/blogs/thingsint ... mar4_2.jpg

747-100
Historia służby 747 sięga roku 1970, kiedy to w dniu 22 kwietnia przybył pierwszy z trzech zamówionych w 1968roku samolotów Boeing 747-100, mający rejestrację JA8101 .Nowa maszyna we flocie została skierowana do obsługi połączenia Tokio-Honolulu i Los Angeles.W roku 1970 dostarczono również kolejne dwa egzemplarze z pierwszego zamówienia.
Ilość egzemplarzy tego modelu jaka łącznie służyła we flocie to: 8-sztuk.
Obrazek

747-200B
Niespełna rok później w dniu 22 lutego 1971r. do przewoźnika trafił pierwszy 747 w wersji 200.Do końca lat siedemdziesiątych dostarczono 17-sztuk tego modelu .Nowa wersja miała silniki o większym ciągu ,wzmocniony kadłub ze względu na większą masę startową i zbiorniki paliwa o większej pojemności-dzięki temu większy zasięg .
Nowy samolot w barwach JAL odwiedził Europę we wrześniu 1971r., podczas wizyty cesarza i cesarzowej Japonii.
W roku 1972 samoloty w tej wersji zostały skierowane do obsługi połączenia Tokio-Paryż przez Anchorage i Amsterdam -trasą polarną .
Łącznie do JAL trafiły 22 egzemplarze tego modelu.
Obrazek

747SR
Wersja krótkiego zasięgu przeznaczona do obsługi krótkich tras o wysokim popycie.
Pierwsze cztery samoloty zostały zamówione w październiku 1972r.
Samolot posiadał wzmocnione podwozie i strukturę kadłuba umożliwiające częstsze wykonywanie operacji startu i lądowania w porównaniu do innych wersji 747, a także mniejszą pojemność zbiorników paliwa.Dzięki tym modyfikacjom samolot mógł zabrać na pokład 498-pasażerów. Pierwszy egzemplarz trafił do przewoźnika 26 września 1973roku w tym samym dniu,samolot otrzymał również certyfikat od FAA . Nowa maszyna we flocie została skierowana do obsługi połączenia Tokio-Okinawa.
Samoloty dostarczane od roku 1980 posiadały 550-miejsc pasażerskich ,w kilku starszych egzemplarzach również wprowadzono taką samą liczbę miejsc pasażerskich .
Ostatnia maszyna w tej wersji została dostarczona w roku 1986 i posiadała 563-miejsca pasażerskie
Ilość samolotów jaką posiadał przewoźnik wynosiła 11sztuk.
Obrazek


B747-200F
Pierwszy egzemplarz został dostarczony 17 września 1974 roku.
W październiku tego samego roku samolot rozpoczął służbę i został skierowany do obsługi połączenia Tokio-San Francisco-Nowy Jork na którym zastąpił samoloty DC-8.Maszyny Douglasa zabierały około 35-40ton ładunku ,747-200F 100ton.
W roku 1978 747F zaczęły obsługiwać nowo otwarte połączenie z Hongkongiem oraz połączenie Tokio-Hamburg-Frankfurt w kooperacji z Lufthansą.
W dniu 12 lipca 1980 roku jeden z powietrznych frachtowców przewoźnika ustanawia rekord,przewożąc 109ton ładunku na trasie Tokio-Nowy Jork.
Ogółem w służbie było 12 maszyn w tej wersji.
Obrazek


B747-300
Pierwszy 747-300 wszedł do użytku komercyjnego w roku 1983.W nowym modelu wydłużono górny pokład ,spiralne schody wiodące na górny pokład zostały zastąpione nowymi i zostały przeniesione z centrum górnego pokładu do tylnej części .Nowy model został dostarczony przewoźnikowi w dniu 30 listopada 1983 roku,15grudnia samolot rozpoczął swoją służbę we flocie .
W roku 1986 dzięki nowym samolotom otwarto bezpośrednie połączenie z Chicago, Londynem i Paryżem.
Łącznie dostarczono 16 samolotów tego typu wliczając wersję SR.

Obrazek

JAL miał największą flotę 747classic pomiędzy rokiem 1987,a 1989 łączna liczba samolotów wynosiła 65 egzemplarzy .
Ostatni egzemplarz zakończył służbę 31lipca 2009 roku

747-400
Pierwszy 747-400 dla JAL przybył na lotnisko Tokio-Narita w dniu 14 lutego 1990roku.
Trasy inauguracyjne na których zaczął latać to:Tokio-Seul, Tokio(Haneda) -Fukuoka i Tokio-Okinawa.
Model 747-400D posiadający 568-miejsc pasażerskich przeznaczony był do obsługi ruchu krajowego pierwszy samolot został dostarczony w październiku 1991roku.Ilość samolotów 747-400 wszystkich wersji jakie służyły we flocie wynosiła 44 egzemplarze .
Obrazek

STYCZEŃ | LUTY |MARZEC - 2011

: 22 marca 2011, 22:19
autor: Pawel_S
AIR BERLIN

Od 18 marca Air Berlin uruchomił nowe połączenie 2x w tyg. między Braunschweig a Moskwa Vnukowo.
Loty będą wykonywane na maszynach Embraer 190 Niki Fly. Lot zawieszony między 23 lipca a 12 sierpnia.

B1990 BWE1420 - 1905VKO E90 5
AB1990 BWE1740 - 2225VKO E90 7

AB1991 VKO0945 - 1030BWE E90 1
AB1991 VKO2000 - 2045BWE E90 5

Koledzy z północy szykujcie się :mrgreen:

STYCZEŃ | LUTY |MARZEC - 2011

: 23 marca 2011, 00:53
autor: vader
Pawel_S pisze:AIR BERLIN

Od 18 marca Air Berlin uruchomił nowe połączenie 2x w tyg. między Braunschweig a Moskwa Vnukowo.
Loty będą wykonywane na maszynach Embraer 190 Niki Fly. Lot zawieszony między 23 lipca a 12 sierpnia.

B1990 BWE1420 - 1905VKO E90 5
AB1990 BWE1740 - 2225VKO E90 7

AB1991 VKO0945 - 1030BWE E90 1
AB1991 VKO2000 - 2045BWE E90 5

Koledzy z północy szykujcie się :mrgreen:
Na pewno od 18 marca? Nie podam konkretnej daty, ale na 99,9% wcześniej widziałem ten lot na radarze.

STYCZEŃ | LUTY |MARZEC - 2011

: 23 marca 2011, 09:13
autor: geo
Fakt, własnie też zauważyłem ten lot od jakiegoś czasu.

STYCZEŃ | LUTY |MARZEC - 2011

: 23 marca 2011, 17:20
autor: maciekA380
Kolejny przemalowany w logo Sojuszu Star Alliance. Malowanie takie od paru dni nosi Airbus A321 linii Turkish Airlines, o regu TC-JRB.

http://www.skyliner-aviation.de/viewpho ... picid=7060

STYCZEŃ | LUTY |MARZEC - 2011

: 28 marca 2011, 21:38
autor: Pawel_S
THAI AIRWAYS

Kolejny A330 z HAM wyleci do Bangkoku 10.04.2011
Więcej informacji tutaj

http://www.businesstraveller.com/asia-p ... s-a330-300

STYCZEŃ | LUTY |MARZEC - 2011

: 28 marca 2011, 21:53
autor: Pawel_S
CARGOITALIA

Jest juz rozkład letni,3 loty do i z Szanghaju

http://www.cargoitalia.it/eng/flights_schedule.php