
Rosyjski przewoźnik towarowy - Aeroflot Cargo odłożył w czasie poszerzenie swej floty o 3 nowe 92 tonowe maszyny od Iljuszyna, Rosjanie są zdania, że w tej chwili nie opłacałoby się im wprowadzenie tych Iłów, ale zamówienie jak dotąd nie zostało anulowane. Podobnie postąpił Atlant-Soyuz chociaż mają w swojej flocie jednego rodzynka Ił96-400T. Prawdopodobnie taka decyzja Aeroflotu wiąże się ze zniesieniem zakazu użytkowania zagranicznych i "obcych" MD-11 przez narodowego przewoźnika z Rosji <była to pewnie jakaś nieformalna zasada - niepisany zakaz? Choć MD-11 już jakiś czas jest we flocie SU>. Aeroflot Cargo planuje zastąpienie DC-10 właśnie przez "eMDeki 11", trzy takie samoloty mają trafić do ich floty w przyszłym roku <będą to maszyny przerobione na wersje towarowe, z którymi ostatecznie rozstanie się Finnair, a tak na marginesie to ten przewoźnik z Finlandii to "prawdziwy pionier" jeśli idzie o zastosowanie MD-11>.