
KWIECIEŃ 2009
Wspominałem o nim stronę wcześniej 

G@wron pisze:Francuzi robią przemalowanie,
Air Austral wraz z pierwszym 773ER wprowadził nowe barwy.
http://skyliner-aviation.de/photos/f-osyd.jpg
Pozdrawiam, Łukasz.
6000 Boeingów 737

41 lat temu pierwszy samolot z udanej serii 737 trafił do pierwszego odbiorcy tzn. do Lufthansy a był to 737-100. W okresie 41 lat od tej "wiekopomnej chwili" Boeing wyprodukował 6000 maszyn z rodziny samolotów cieszących się wielkim powodzeniem u przewoźników na całym świecie. Jubileuszową maszyną okazał się Boeing 737-800 LN-NOL dla Norwegian Air Shuttle, który zostanie wkrótce dostarczony. Do 2010 ma zostać wyprodukowanych około 3000 maszyn z serii 737 NextGen (LN-NOL to 2868 samolot z serii). Producent podaje, że od czasu złożenia pierwszego zamówienia w 1965 roku przez LH na 21 737-100 zamówiono łącznie 8184 B737. Z okazji tej okrągłej i imponującej liczby, samolot dumnie zdobi adekwatny sticker na "ogonie". Najwięcej 737NG w swojej flocie ma Southwest Airlines - 329 a np. Ryanair posiada ich 177.
Widać także F-GUOA, który wg. list był do niedawna pierwszym 777F o regu N5020K w oryginalnym malowaniu Boeinga - chyba że to inna maszyna

41 lat temu pierwszy samolot z udanej serii 737 trafił do pierwszego odbiorcy tzn. do Lufthansy a był to 737-100. W okresie 41 lat od tej "wiekopomnej chwili" Boeing wyprodukował 6000 maszyn z rodziny samolotów cieszących się wielkim powodzeniem u przewoźników na całym świecie. Jubileuszową maszyną okazał się Boeing 737-800 LN-NOL dla Norwegian Air Shuttle, który zostanie wkrótce dostarczony. Do 2010 ma zostać wyprodukowanych około 3000 maszyn z serii 737 NextGen (LN-NOL to 2868 samolot z serii). Producent podaje, że od czasu złożenia pierwszego zamówienia w 1965 roku przez LH na 21 737-100 zamówiono łącznie 8184 B737. Z okazji tej okrągłej i imponującej liczby, samolot dumnie zdobi adekwatny sticker na "ogonie". Najwięcej 737NG w swojej flocie ma Southwest Airlines - 329 a np. Ryanair posiada ich 177.
Pierwszy po prawej stoi 777F dla AerologicG@wron pisze:http://paineairport.com/images/kpae4905.jpg
Kto znajdzie coś ciekawego na tym zdjęciu?
Widać także F-GUOA, który wg. list był do niedawna pierwszym 777F o regu N5020K w oryginalnym malowaniu Boeinga - chyba że to inna maszyna
Pozdrawiam DŚ
An-124-100 "Rusłan" MADE IN USA?

Ambasador Stanów Zjednoczonych w Rosji - John Byerly poinformował opinię publiczną, że obecnie rozważana jest opcja wznowienia produkcji tych ciężkich samolotów transportowych, która zakłada współudział amerykańskiego przemysłu lotniczego przy wytwarzaniu kolejnych Rusłanów. Główne rozmowy prowadzone są pomiędzy szefami Volga-Dnepr Airlines oraz Boeing Company. Wstępny zarys tej ponadnarodowej współpracy został przedstawiony i pomimo, że nie ustalono jeszcze żadnych szczegółów, rozmowy cały czas trwają. Prezentacja idei współpracy odbyła się w Aviastar-SP Company (Uljanowsk, Rosja - to jedno z dwóch miejsc gdzie produkowane były An-124 - drugie to Kyiv Aviation Plant AVIANT) a uważnie przysłuchiwali się jej wspomniani dostojnicy min.: prezydent VDA, kongresmen oraz ambasador USA. W myśl porozumienia strona rosyjska miałaby odpowiadać za (mówiąc bardzo ogólnie) budowę kadłuba natomiast Amerykanie mieliby się zająć silnikami oraz awioniką. Dalsze etapy produkcji Rusłanów (końcowy montaż oraz procedury testowe) również spoczywałyby na barkach USA, co więcej sprawy związane z przyszłym serwisem An-124 także byłyby obsługiwane przez Amerykanów. Zaprezentowano również plan istotnych modernizacji w obecnym projekcie An-124-100, który mogliby wspomóc specjaliści Antonova.
Przeglądając listę produkcyjną An-124 i Wikipedię można powiedzieć, że na chwilę obecną wyprodukowano 56 samolotów, ostatni z nich to dostarczony 24.05.2004 roku - An-124M o regu RA-82081 dla VDA. Nieaktualne dziś informacje mówiły, że produkcja miała zostać wznowiona już wcześniej a pomiędzy 2006 a 2020r. zostanie dostarczonych około 80 nowych Rusłanów. VDA kilka lat temu złożyła zamówienie na pięć An-124-100M-150 (zmodernizowana wersja - zwiększenie pojemności ładunkowej osiągnięto poprzez zwiększenie wymiarów dotychczasowych An-124-100) a pierwsza taka maszyna miała trafić do odbiorcy w 2008 roku. Samolotem fizycznie podobnym do An-124 jest nieco mniejszy od niego Lockheed C-5 Galaxy używany wyłącznie przez USAF, którego np. nie tak dawno temu można było oglądać "na żywo" na lotnisku Ruzyně w Pradze.

Ambasador Stanów Zjednoczonych w Rosji - John Byerly poinformował opinię publiczną, że obecnie rozważana jest opcja wznowienia produkcji tych ciężkich samolotów transportowych, która zakłada współudział amerykańskiego przemysłu lotniczego przy wytwarzaniu kolejnych Rusłanów. Główne rozmowy prowadzone są pomiędzy szefami Volga-Dnepr Airlines oraz Boeing Company. Wstępny zarys tej ponadnarodowej współpracy został przedstawiony i pomimo, że nie ustalono jeszcze żadnych szczegółów, rozmowy cały czas trwają. Prezentacja idei współpracy odbyła się w Aviastar-SP Company (Uljanowsk, Rosja - to jedno z dwóch miejsc gdzie produkowane były An-124 - drugie to Kyiv Aviation Plant AVIANT) a uważnie przysłuchiwali się jej wspomniani dostojnicy min.: prezydent VDA, kongresmen oraz ambasador USA. W myśl porozumienia strona rosyjska miałaby odpowiadać za (mówiąc bardzo ogólnie) budowę kadłuba natomiast Amerykanie mieliby się zająć silnikami oraz awioniką. Dalsze etapy produkcji Rusłanów (końcowy montaż oraz procedury testowe) również spoczywałyby na barkach USA, co więcej sprawy związane z przyszłym serwisem An-124 także byłyby obsługiwane przez Amerykanów. Zaprezentowano również plan istotnych modernizacji w obecnym projekcie An-124-100, który mogliby wspomóc specjaliści Antonova.
Przeglądając listę produkcyjną An-124 i Wikipedię można powiedzieć, że na chwilę obecną wyprodukowano 56 samolotów, ostatni z nich to dostarczony 24.05.2004 roku - An-124M o regu RA-82081 dla VDA. Nieaktualne dziś informacje mówiły, że produkcja miała zostać wznowiona już wcześniej a pomiędzy 2006 a 2020r. zostanie dostarczonych około 80 nowych Rusłanów. VDA kilka lat temu złożyła zamówienie na pięć An-124-100M-150 (zmodernizowana wersja - zwiększenie pojemności ładunkowej osiągnięto poprzez zwiększenie wymiarów dotychczasowych An-124-100) a pierwsza taka maszyna miała trafić do odbiorcy w 2008 roku. Samolotem fizycznie podobnym do An-124 jest nieco mniejszy od niego Lockheed C-5 Galaxy używany wyłącznie przez USAF, którego np. nie tak dawno temu można było oglądać "na żywo" na lotnisku Ruzyně w Pradze.
Pozdrawiam DŚ
Pierwszy nowiutki A333 dla Swiss'a (maszyna ma cn 1000):
HB-JHA
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6535380
HB-JHA
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6535380
UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED
http://skyliner-aviation.de/photos/SPDGO.jpgThis Antonov 28 is the first of ten PZL Mielec M-28s, the USAF Special Operations Command has ordered. They will be based at the Cannon AFB, New Mexico.
Pozdrawiam, Łukasz.
LOT Charters, ładnie idzie im integracja grupy. Miejmy nadzieję, że coś z tego będzie.
http://skyliner-aviation.de/photos/SPLLG.jpg
http://skyliner-aviation.de/photos/SPLLG.jpg
Boeing 777 -F1B 37309 760 B-2071 China Southern Cargo ferried 14apr09 PAE-MZJ for storage, N-reg ex N447BA
Boeing 777 -F1B 37310 770 B-2072 China Southern Cargo ferried 14apr09 PAE-MZJ for storage, N-reg ex N448BA
Pozdrawiam, Łukasz.