KWIECIEŃ 2009

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
G@wron
Posty: 1170
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

Sądzę, że jednak poniżej :-P
Pozdrawiam, Łukasz.
Awatar użytkownika
Gryni
Posty: 1110
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała EPBA

Dreamliner drugi od lewej :-)
ZRT460/457M
G@wron
Posty: 1170
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

E tam Gryni, Dreamliner stoi tam już sporo czasu :-D
Pozdrawiam, Łukasz.
Awatar użytkownika
Kyfrun
Posty: 262
Rejestracja: 24 grudnia 2007, 14:37
Lokalizacja: Bochnia

G@wron
Posty: 1170
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

Wspominałem o nim stronę wcześniej ;-)
G@wron pisze:Francuzi robią przemalowanie,
Air Austral wraz z pierwszym 773ER wprowadził nowe barwy.
http://skyliner-aviation.de/photos/f-osyd.jpg
Pozdrawiam, Łukasz.
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

6000 Boeingów 737
Obrazek
41 lat temu pierwszy samolot z udanej serii 737 trafił do pierwszego odbiorcy tzn. do Lufthansy a był to 737-100. W okresie 41 lat od tej "wiekopomnej chwili" Boeing wyprodukował 6000 maszyn z rodziny samolotów cieszących się wielkim powodzeniem u przewoźników na całym świecie. Jubileuszową maszyną okazał się Boeing 737-800 LN-NOL dla Norwegian Air Shuttle, który zostanie wkrótce dostarczony. Do 2010 ma zostać wyprodukowanych około 3000 maszyn z serii 737 NextGen (LN-NOL to 2868 samolot z serii). Producent podaje, że od czasu złożenia pierwszego zamówienia w 1965 roku przez LH na 21 737-100 zamówiono łącznie 8184 B737. Z okazji tej okrągłej i imponującej liczby, samolot dumnie zdobi adekwatny sticker na "ogonie". Najwięcej 737NG w swojej flocie ma Southwest Airlines - 329 a np. Ryanair posiada ich 177.
G@wron pisze:http://paineairport.com/images/kpae4905.jpg

Kto znajdzie coś ciekawego na tym zdjęciu ;-) ?
Pierwszy po prawej stoi 777F dla Aerologic
Widać także F-GUOA, który wg. list był do niedawna pierwszym 777F o regu N5020K w oryginalnym malowaniu Boeinga - chyba że to inna maszyna
Pozdrawiam DŚ
G@wron
Posty: 1170
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

Haraszo,
Aerologic :-)
Szybko im idzie praca z 777F.
Pozdrawiam, Łukasz.
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

An-124-100 "Rusłan" MADE IN USA?
Obrazek
Ambasador Stanów Zjednoczonych w Rosji - John Byerly poinformował opinię publiczną, że obecnie rozważana jest opcja wznowienia produkcji tych ciężkich samolotów transportowych, która zakłada współudział amerykańskiego przemysłu lotniczego przy wytwarzaniu kolejnych Rusłanów. Główne rozmowy prowadzone są pomiędzy szefami Volga-Dnepr Airlines oraz Boeing Company. Wstępny zarys tej ponadnarodowej współpracy został przedstawiony i pomimo, że nie ustalono jeszcze żadnych szczegółów, rozmowy cały czas trwają. Prezentacja idei współpracy odbyła się w Aviastar-SP Company (Uljanowsk, Rosja - to jedno z dwóch miejsc gdzie produkowane były An-124 - drugie to Kyiv Aviation Plant AVIANT) a uważnie przysłuchiwali się jej wspomniani dostojnicy min.: prezydent VDA, kongresmen oraz ambasador USA. W myśl porozumienia strona rosyjska miałaby odpowiadać za (mówiąc bardzo ogólnie) budowę kadłuba natomiast Amerykanie mieliby się zająć silnikami oraz awioniką. Dalsze etapy produkcji Rusłanów (końcowy montaż oraz procedury testowe) również spoczywałyby na barkach USA, co więcej sprawy związane z przyszłym serwisem An-124 także byłyby obsługiwane przez Amerykanów. Zaprezentowano również plan istotnych modernizacji w obecnym projekcie An-124-100, który mogliby wspomóc specjaliści Antonova.
Przeglądając listę produkcyjną An-124 i Wikipedię można powiedzieć, że na chwilę obecną wyprodukowano 56 samolotów, ostatni z nich to dostarczony 24.05.2004 roku - An-124M o regu RA-82081 dla VDA. Nieaktualne dziś informacje mówiły, że produkcja miała zostać wznowiona już wcześniej a pomiędzy 2006 a 2020r. zostanie dostarczonych około 80 nowych Rusłanów. VDA kilka lat temu złożyła zamówienie na pięć An-124-100M-150 (zmodernizowana wersja - zwiększenie pojemności ładunkowej osiągnięto poprzez zwiększenie wymiarów dotychczasowych An-124-100) a pierwsza taka maszyna miała trafić do odbiorcy w 2008 roku. Samolotem fizycznie podobnym do An-124 jest nieco mniejszy od niego Lockheed C-5 Galaxy używany wyłącznie przez USAF, którego np. nie tak dawno temu można było oglądać "na żywo" na lotnisku Ruzyně w Pradze.
Pozdrawiam DŚ
mick
Posty: 601
Rejestracja: 07 lutego 2007, 01:24
Lokalizacja: Bolesławiec

Pierwszy nowiutki A333 dla Swiss'a (maszyna ma cn 1000):
HB-JHA
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6535380
UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED
Awatar użytkownika
vader
Administrator
Posty: 2874
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
Obserwuję: niebo :)
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

mick pisze:Pierwszy nowiutki A333 dla Swiss'a (maszyna ma cn 1000):
wspomniane w marcu, na 3 stronie na samym dole ;-)

ps. ale mimo wszystko fajnie znów go zobaczyć :-)
N 10" 'Simon II' + SCT 5", EOS 70D, 12x50, 8.5x32, 2x53
Uniden UBC125XLT, PlanePlotter: mo i vo
Obrazek
G@wron
Posty: 1170
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

This Antonov 28 is the first of ten PZL Mielec M-28s, the USAF Special Operations Command has ordered. They will be based at the Cannon AFB, New Mexico.
http://skyliner-aviation.de/photos/SPDGO.jpg
Pozdrawiam, Łukasz.
G@wron
Posty: 1170
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

LOT Charters, ładnie idzie im integracja grupy. Miejmy nadzieję, że coś z tego będzie.
http://skyliner-aviation.de/photos/SPLLG.jpg
Boeing 777 -F1B 37309 760 B-2071 China Southern Cargo ferried 14apr09 PAE-MZJ for storage, N-reg ex N447BA
Boeing 777 -F1B 37310 770 B-2072 China Southern Cargo ferried 14apr09 PAE-MZJ for storage, N-reg ex N448BA
Pozdrawiam, Łukasz.
ODPOWIEDZ