Strona 2 z 4

Re: STYCZEŃ 2009

: 11 stycznia 2009, 11:55
autor: michalw
QFA31 dość często z tego co pamiętam, wybierał sobie UP 851, wchodząc przez ABERO.

STYCZEŃ 2009

: 11 stycznia 2009, 14:17
autor: vader
Taka ciekawostka:

Szwed postanowił przerobić "Jumbo Jeta" na hostel.

W przyszłym tygodniu ma odbyć się otwarcie hotelu, jaki Oscar Diös zbudował we wnętrzu starego Jumbo Jeta. Zaparkowany 15 minut piechotą od sztokholmskiego portu lotniczego "Jumbo Hostel" będzie oferował 25 pokoi i 85 łóżek.

W złotówkach nocleg będzie kosztował od 130 złotych za łóżko we wspólnej większej sali, do 500 złotych za prywatny pokój.

Na specjalne okazje przygotowano również kokpit pilota, który przerobiono na apartament dla nowożeńców i wyposażono we własny prysznic i łazienkę. Jednak nawet najtańsze pokoje są wyposażone w bezprzewodowy internet i płaskie telewizory, na których można wyświetlić również przyloty i odloty z pobliskiego lotniska.

Jeśli pomysł się sprawdzi, Oscar Diös chce go rozpropagować, stając się franczyzodawcą. "Wired" sugeruje, że uziemionych samolotów na pewno nie zabraknie sądząc po kondycji linii lotniczych.

zródł: http://www.sfora.pl, więcej JUMBO HOSTEL

Re: STYCZEŃ 2009

: 12 stycznia 2009, 08:20
autor: Darek Rz
michalw pisze:QFA31 dość często z tego co pamiętam, wybierał sobie UP 851, wchodząc przez ABERO.
Witam
Na poranna "łapankę" QFA31 na razie nie ma szans(ciemno), a powrotnego QFA32 złapiemy albo "my" ( UL980) ,albo chlopcy z UL984 :mrgreen:

Re: STYCZEŃ 2009

: 12 stycznia 2009, 11:24
autor: vader
Darek Rz pisze:Witam
Na poranna "łapankę" QFA31 na razie nie ma szans(ciemno), a powrotnego QFA32 złapiemy albo "my" ( UL980) ,albo chlopcy z UL984 :mrgreen:
Oby tylko latał na tej samej wysokości co B744, standardowo FL320 :)

STYCZEŃ 2009

: 13 stycznia 2009, 19:50
autor: Gryni
Jeżeli mowa o UL984, to na wsch. lata się na nieparzystych FL-ach. czyli 310,330... :-)

STYCZEŃ 2009

: 14 stycznia 2009, 21:10
autor: luck89

STYCZEŃ 2009

: 14 stycznia 2009, 21:41
autor: CARGO
Gulf Air powiększa swoją flotę
Obrazek
Jak podają portale internetowe, bliskowschodni przewoźnik wprowadzi od marca tego roku, cztery B773ER do obsługi lotów do LHR. Samoloty te trafiły do Gulf Air w wyniku umowy o leasing z indyjskim Jet Airways, od którego "wypożyczają" oni także dwa A330. "Potrójne siódemki" to samoloty, które prawdopodobnie zastąpią A343 we flocie GF. Pomimo obecnej deklaracji o LHR, przewoźnik rozważa możliwość wprowadzenia 777 na trasach do BKK, KUL czy któregoś z lotnisk na wschodnim wybrzeżu USA. W obecnym roku do floty GF ma dołączyć 13 maszyn (m.in. 4 x A330 i 5 x A320), głównie w celu wymiany dotychczasowych samolotów, pierwszy z 20 zamówionych A330 ma trafić do przewoźnika w trzecim kwartale 2010r, ale trwają rozmowy z Airbusem o celowym opóźnieniu dostaw "szerokokadłubowców".

Natomiast Turkish Airlines poinformował, że za około 3 miesiące podejmie decyzję o wyborze 35 maszyn do obsługi najdłuższych lotów, wydaje się, że w obecnej sytuacji B777 ma spore szanse na wygraną. Ten gwałtownie rozwijający się przewoźnik bardzo uważnie przygląda się trzem B777 leasingowanym od Jet Airways (zastanawiają się jeszcze nad leasingiem jednej tego typu maszyny), pod kątem przydatności do wspomnianej rozbudowy długodystansowej floty. Turcy wierzą, że decyzja o zamówieniu na nowe maszyny w dobie kryzysu pociągnie za sobą ich niższe ceny. W tym roku do floty TH mają dołączyć dwa ex-Qatar Airways A330 oraz cztery nowe A321.

Re: STYCZEŃ 2009

: 14 stycznia 2009, 21:52
autor: michalw
Kurcze, Gulf mógłby latać do JFK, wtedy na UM 860 mielibyśmy nowość.

Natomiast B773 Turkishem też bym nie pogardził. Pożyjemy, zobaczymy :)

STYCZEŃ 2009

: 14 stycznia 2009, 22:32
autor: CARGO
Air France-KLM kupiły udziały nowej Alitalii
Obrazek
Na samym początku prywatyzacji Alitalii murowanym faworytem do kupna jej 25% akcji była Lufthansa, jak się niedawno okazało w rywalizacji tej Niemcy i Brytyjczycy ulegli Francuzom i Holendrom. Oferta AF-KL była najlepsza w porównaniu do tego co oferowały LH (wg. Włochów interesowali się tylko włoskim rynkiem a na nowej Alitalii im nie zależało) i BA (nie mieli w planach poważnych inwestycji w narodowego przewoźnika z Włoch). Na decyzję o wyborze AF-KL miał także duży wpływ fakt przynależności od tego samego sojuszu czyli SkyTeam oraz dotychczasowa dobrze układająca się współpraca z Air France i KLM. Umowa o zakupie udziałów i dalsza współpraca pomiędzy tymi przewoźnikami ma zaowocować w niedalekiej przyszłości skoordynowaną i spójną strategią działania na takich lotniskach jak CDG, AMS, FCO oraz MXP. Wartość 25% akcji Alitalii to 323 miliony euro, niedawno AZ wykupiła AP(Air One), który był partnerem Lufthansy.
Nowa Alitalia to stare logo i stara nazwa, dysponują flotą 148 samolotów oferując 70 destynacji a w tym 13 międzynarodowych tras. Wczoraj miało miejsce uroczyste otwarcie działalności nowego-starego przewoźnika, tj. lot na trasie z Palermo do Rzymu, ale nowa AZ to stare problemy - właśnie w dniu inauguracji na lotniskach w Rzymie, Mediolanie odbyły się protesty pracowników :-) co doprowadziło do opóźnień i anulowania kilku lotów.

STYCZEŃ 2009

: 14 stycznia 2009, 23:04
autor: marecki
Obrazek
Pożegnanie AN26.
W piątek, 16 stycznia, o godz. 10.30 w 8. Bazie Lotniczej w Krakowie, odbędzie się pożegnalny lot ostatniego samolotu An-26, który zakończy eksploatację tego typu przez Siły Powietrzne.An-26 przez ponad 3 dekady stanowił podstawowy, średni samolot transportowy polskich wojsk lotniczych. Konstrukcja, wywodząca się z An-24TW, została oblatana 21 maja 1969. Niedługo potem, w 1972, nowe samoloty rozpoczęły służbę w Polsce. Łącznie zakupiliśmy 12 egz. tych maszyn. Od kilku lat są sukcesywnie zastępowane przez hiszpańskie CASA C-295M.Ostatni lot wykonany zostanie przez samolot o nr bocznym 1403. Zakończy się w ten sposób 37-letnia historia wykorzystywania tych maszyn przez polskie wojska lotnicze.

STYCZEŃ 2009

: 15 stycznia 2009, 00:08
autor: CARGO
Air Volga nad Polską? Oby i to jak najszybciej!
Obrazek
Bardzo prawdopodobne jest, że za niedługo ujrzymy nad naszymi głowami nowe pięknie (moim skromnym zdaniem) pomalowane samoloty latające pomiędzy kilkoma miastami Europy zachodniej a Wołgogradem w Rosji. Mowa o Air Volga, starym przewoźniku "Volga Aviaexpress" pod nową zmienioną nazwą. Wraz z nowym właścicielem i inwestorem przewoźnik zmienia zasadniczo swoje oblicze i zakres prowadzonej działalności, a są to zmiany zdecydowanie "in plus", które nas bardzo cieszą. Nie może być mowy o porównywaniu nowego i starego malowania, zresztą oceńcie to sami. Do niedawna flota Volga Aviaexpress obejmowała: dwa Tu-134 :!: i trzy Yak-42, już wkrótce będzie dostępny ich pierwszy CRJ200 (ex- Independence Air), rozmowy o zakupie kolejnych 3 tego typu maszyn trwają, docelowo wielkość floty to 15-20 nowoczesnych samolotów, co więcej wstępnie przewoźnik zawarł umowę o leasingu dwóch B737-500. Air Volga to wg. mnie "wschodząca gwiazda", która do tej pory prężnie się rozwijała pod starą nazwą na krajowym rosyjskim rynku o czym świadczyć może stale wzrastająca liczba pasażerów od 2004 roku, przyszedł czas na dalszą ekspansję także w kierunku europejskim. Przewoźnik zapowiedział nowe międzynarodowe loty m.in do Niemiec (Berlin, Monachium), Francji (Paryż?) oraz Republiki Czeskiej (Praga) <spójrzcie PRG->UL984 , TXL->UL980 :?: ;-) Czekam cierpliwie i wypatruje dalszych wiadomości o Air Volga i ich "małych Hibiscusach" w powietrzu>
Pożegnanie AN26.
Dziś w Krakowie widziałem i słyszałem ten samolot, kawał historii ...
Natomiast B773 Turkishem też bym nie pogardził. Pożyjemy, zobaczymy :)
Jednak większe szanse mamy na TK, kwestia bezpośrednich lotów GF do USA to zapewne kwestia kilku lat a może i krótszego okresu?
Qantas zaczyna loty Airbusami A380 na trasie SYD-SIN-LHR (QF31/32)
Wiemy, że pierwszy A380 dla Air France będzie obsługiwał połączenie z Paryża do Waszyngtonu (CDG-IAD). Po wielu forach i stronach, krążą informacje o nowym malowaniu AF, które ma się pojawić już wkrótce. Obecne malowanie "pamięta" czasy pierwszych francuskich Concordów.

STYCZEŃ 2009

: 15 stycznia 2009, 12:10
autor: Gryni
CARGO pisze:
Pożegnanie AN26.
Dziś w Krakowie widziałem i słyszałem ten samolot, kawał historii ...
Mam duży sentyment zwłaszcza do maszyny 1508. Wykonałem z niej cztery skoki :-)