Nasze podsumowanie 2021 roku

To jest to!
Awatar użytkownika
Kacper1607
Posty: 559
Rejestracja: 04 czerwca 2016, 17:24
Obserwuję: L984, L986, M857, P746 + skróty
Lokalizacja: Bieździadka k/Jasła

Cześć!

Zachęcam do Waszego podsumowania 2021 roku ;-)
GSO 10" + Televue Powermate 2x + Pentax K-5 + Canon 1200D
Awatar użytkownika
Kacper1607
Posty: 559
Rejestracja: 04 czerwca 2016, 17:24
Obserwuję: L984, L986, M857, P746 + skróty
Lokalizacja: Bieździadka k/Jasła

Cześć!


Rok 2021 dobiegł końca, więc czas zrobić podsumowanie, co spotkało nas wszystkich w aspekcie lotniczym, a również moje personalne chwile, których nigdy nie zapomnę 🙂



STYCZEŃ:

- 01.01 - na powitanie Nowego Roku 2021, skrótem LUSID-LADOB poszedł Cargojet Airways B763 w locie W81405/CJT1405 YYC-IST

- 03.01 - skrótem NIROV-SOPAV (NIROV - dawne NM, bardzo dobrze znana radiolatarnia spotterom przed MH17) Motor Sich Airlines AN12 UR-11819. Na LUGOL-LASIS TK6551 / THY6551 TC-ACM B744. Fotkę z tego przelotu znajdziecie na forum RNAV 🙂

- 07.01 - ~TEPNA-BINKA EK27 w malowaniu specjalnym 'Expo 2020 - Sustainability Livery', a na ~LASIS-INROG Rusłan ADB

- 10.01 - Lot BV6736 WAW-ZNZ obsługiwał Neos B789 EI-NEU w zamian za Luke Air. KE543/KAL543 ICN-BUD-FRA skrócony od TOSPO bezpośrednio na punkt NORAH, co dało kilkunastokilometrowy profil, lecz ze względu na chmury udało mi się go złapać jedynie na odlocie. Fota nie nadaje się do publikacji

- 13.01 - Ethiopian poleciał bardzo fajnie, lecz nocą

-14.01 - Tego dnia pojawił się samolot, o którym, jak sądzę, nie można nie wspomnieć ze względu na trasę jak i skrót, którym leciał. Cargolux, bo o nim mowa, wg planu miał wlecieć w przestrzeń powietrzną Polski w punkt nawigacyjny DIBED, lecz w okolicach Ivano-Frankvivska został skrócony i wyleciał w punkcie NAROX
(o ile mnie pamięć nie myli)

- 15.01 - United Airlines B78X po raz pierwszy na matrycy w całkiem przyjemnej odległości 😉
LUTY:

- 16.02 - ULS Cargo A310 obsługujący połączenie ISL-KBP-PRG-ISL. Dość ciężko zobaczyć już A310 na niebie. Szkoda!
- 26.02 - Aerotranscargo B744 ER-BBB wszedł do serwisu 11.11.2020. W chwili obecnej z boku kadłuba oraz na stateczniku pionowym posiada logo linii. Na zdjęciu "czysta" wersja. Jako ciekawostkę dodam, że czerwień "ogona" pochodzi od poprzedniego operatora - słowackiego ACG Air Cargo Global, którego miałem przyjemność jeden jedyny raz, w 2017 roku

MARZEC:

- 03.03 - Hainan A333 przekonfigurowany do wersji Cargo
- 18.03 - Jeden z tych przelotów, które wspominam najmilej. Nie powiem, towarzyszyły mi nerwy, gdy ujrzałem go na FR24, a niebo w większości pokrywały chmury. Jednak nadzieja umiera jako ostatnia, więc postanowiłem wynieść teleskop na zewnątrz i spróbować, a nóż się uda. I udało się! Zobaczyłem go na kilkudziesięciokilometrowym dolocie w mega kontraście. Słońce zakrywały ciemne chmury. W najbliższym punkcie były niestety chmury, lecz minąwszy zenit pojawił się ponownie. Życzyłbym sobie częściej takich widoków!

KWIECIEŃ:

- 04.04 - Na L984 pojawił się amerykański C17 Globemaster. Leciał na poziomie 280.
- 06.04 - Jedna z tych maszyn, która znajdowała się na mojej liście 'must have' - Omni Air B767 w wersji -200 😉
- 07.04 - Wspominałem wcześniej o mołdawskiej linii lotniczej - Aerotranscargo. Jeśli czytaliście moje podsumowanie z zeszłego roku, zauważyliście na pewno, że wspominałem tam o nowym przewoźniku, który w kwietniu 2020 roku zaczął się pojawiać nad Podkarpaciem w lotach do Budapesztu Ferihegy. Chodzi tutaj oczywiście o ATG. Gorąco liczyłem, że uda mi się kiedyś złapać ich jumbojeta o regu ER-BAJ. A dlaczego? Otóż posiada on malowanie po Centurion Air Cargo
- 15.04 - Na L984 - Lufthansa A319 Star Alliance Livery

- 21.04 - Na TOSPO-PODAN Cargolux B744 w malowaniu specjalnym 'Beluga Whale Sanctuary Livery'

- 23.04 - ROE~AMROR-GRUDA-BIMPA-KOTEK-LENOV B52 GRIMM01 60-0023

- 24.04 - Duży Aeroflot w końcu wpadł na matrycę 😉
- 28.04 - Turkish na Dreamku. Według mnie wygląda dużo lepiej niż na Boeingu 777 czy Airbusie A330 🙂
MAJ:

- 04.05 - Wojsko pod cirrusem i po zachodniej stronie nieba - wspaniały widok!
- 12.05 - Russian Aircraft MIG Corporation na RUDKA-SIE-PODAN
- 19.05 - S7 na FL280
- 26.05 - rosyjski IL76 na PODAN-BIGLU
- 29.05 - w LUGOL pojawiła się Air Canada w nowym malowaniu

- 31.05 - skrótem POZ-LENOV poszły dwie sztuki wojskowych C5 Galaxy. Były to odpowiednio RCH535 86-0025 (mam zdjęcie tej maszyny z 11.11.2017) oraz RCH225 86-0011



CZERWIEC:

- 02.06 - A92785 TGZ2785 TBS-BER 4L-GAA CRJ2 LUGOL-NILPU-GOVEN

- 03.06 - Hunnu Air do Budapesztu pojawił się na TOSPO-EKRUL-EDEMU

- 03.06 - Azur Air w pięknym kontraście 🙂
- 03.06 - czarterowy Boeing 737-800 wracający z Warszawy do Hurgady z turystami
- 05.06 - Na L984 pojawił się National Air B744 N756CA (biało-niebieska wersja)

- 05.06 - Po raz pierwszy wzbiłem się w powietrze, nie jako pasażer, lecz jako początkujący pilot 🙂
- 05.06 - Rusłan na zniżaniu do RZE/EPRZ
- 08.06 - Condor wielokrotnie pojawiał się na podkarpackim niebie, nie tylko w 2021 roku, lecz dopiero teraz udało mi się sfotografować
- 09.06 - Azur Air jest jedną z rosyjskich linii lotniczych. Wiosną, latem i jesienią pojawia się w lotach do i z letnich kurortów, takich jak na przykład Enfidha w Tunezji. Tutaj w malowaniu specjalnym 'AzurBear'
- 15.06 - na LENOV poszła PUMA01 34 SB39. Leciał/leciały na trasie Linköping - Kecskemét

- 17.06 - WAW-KENIN 0110 B738

- 17.06 - BRA Braathens Regional Airlines jest to linia lotnicza założona w 2016 roku. Loty tejże linii lotniczej zostały anulowane w kwietniu 2020 roku na okres około pół roku
- 19.06 - United 85 TLV - EWR div. YYR
- 19.06 - Royal Jordanian Airlines B788 JY-BAE
- 20.06 - Korean Air Cargo z Iryzacją
- 20.06 - Luke Air latał z WAW na ZNZ raz w tygodniu, w niedziele. Jego pierwszy lot na tej trasie odbył się 06.06.2021, gdy byłem w Mielcu i czekałem na swój lot. Widziałem go stamtąd i zrobiłem fotkę z 300 mm. Niestety nie wiadomo kiedy ta linia zacznie ponownie obsługiwać lot na Zanzibar i do Male, ponieważ ich działalność została zawieszona
- 20.06 - Ładny biznesik na Korfu
- 21.06 - Amerykański C17 do Bukaresztu-Otopeni. Barwa samolotu nie pomaga w jego dostrzeżeniu na niebie 😛
- 21.06 - China Eastern Airlines złapana po raz pierwszy od pięciu lat. Miło było ją ponownie zobaczyć 🙂
- 21.06 - Mały El Al do Berlina
- 21.06 - Aerotranscargo po "dobrej stronie nieba"
- 22.06 - Titan Airways ZT181 AWC181 MME-NLV G-POWH B752

- 23.06 - burze omijał Air Algerie AH3060 DAH3060 7T-VJC A332

- 24.06 - Orientacyjnie: BILRA-Bochnia~LUGOL poszedł Wizzair Abu Dhabi z CPH. Po raz pierwszy widziałem WAZ nad PL

- 25.06 - Na M857 poszedł saudyjski biznesik (HZKSGA)

- 26.06 - Na ARSAP-PODAN kanadyjski Polaris CFC4196 15001

- 26.06 - Enter Air to polska linia czarterowa założona w 2009 roku
- 28.06 - Jedna z największych sensacji 2021 roku! Na skrócie LASIS-LUGOL pojawił się po raz pierwszy od zestrzelenia MH17 Vietnam Airlines w locie z Amsterdamu do Sajgonu. Do tego dnia byłem przekonany, iż Vietnam jest jedną z tych linii lotniczych, które nigdy nie skorzystają z przestrzeni powietrznej w locie tranzytowym, a jednak się grubo myliłem 😃

- 29.06 - Nad Polską mogliśmy widzieć brytyjskiego AWACSa. Wlot w przestrzeń powietrzną Polski odbył się na wschód od SUPAK, następnie krążył w okolicy Mławy i Nidzicy, aby opuścić polską przestrzeń powietrzną w punkcie LENOV

- 29.06 - nad Gorlicami turecki Tanker TURAF11 62-3563 K35R

- 29.06 - Türk Hava Kuvvetleri E737 na trasie Konya - Konya
- 30.06 - Na MAG-LUGOL pakistański samolot biznesowy AP-HSU



LIPIEC:

- 01.07 - Aeroflot w wersji szerokokadłubowej zawsze mile widziany 😉
- 01.07 - Na XELOL-LENOV DX1 / DTR001 CPH-GYD OY-RUE MD83

- 02.07 - HVN drugi i jak dotąd ostatni raz na LUGOL złapany tuż przed zachodem naszej Dziennej Gwiazdy 🙂
- 03.07 - Na L984 Vulkan Air AN26

- 04.07 - Krówka na Zanzibar 😉
- 04.07 - Po N133 ATP West Atlantic SWN900P OSL-ATH

- 07.07 - Długo wyczekiwany Shanghai Airlines do Ningbo 🙂 Wiktor, dzięki! 🙂
- 15.07 - na wschód od LENOV wleciał FX9145 / FDX9145 N903FD B752. Lot odbywał się w kierunku NE

- 17.07 - Air China omijająca burze "zaszyła" się na moje niebo
- 17.07 - Pegasus A320 CPH-SAW TC-DCB
- 19.07 - D0956 PAC956 LEJ-ICN N858GT B748

- 20.07 - Poranna niespodzianka, czyli Turkish Airlines w locie do San Francisko 🙂
- 25.07 - Po M857 P4-MES B763

- 28.07 - Tego dnia udało mi się jedyny raz w tym roku złapać Etihada. Był to EY151 AUH-ORD

- 28.07 - Emirates One Five Two do OMDB
- 31.07 - NAZUD-PODAN 5Y557 / CMB557 FOE-POZ-VNO-SOF



SIERPIEŃ:

- 02.08 - Dość rzadka maszyna - Dornier Do-328
- 03.08 - Freebird Airlines do Zielonej Góry
- 07.08 - Po M857 Privilege Style B763 PRN-HEL

- 12.08 - Duża Rossiya wraca do domku w Moskwie 😉
- 13.08 - Na KEFIR-LCJ poszedł Air Tractor AT-802A wracający z akcji gaśniczej w Grecji

- 14.08 - Nordwind B772 do Antalyi
- 14.08 - Emirat z Copenhagen Kastrup
- 16.08 - Na TEPNA~LASIS po raz pierwszy DHL A330 D0548 BCS548 EI-HEB A333 (biało-żółty c/s)

- 18.08 - Na KEKED-VABER AT75 FIN. Jest to mój jak dotąd jedyny zapisany przelot Finnaira na ATRze w moich okolicach. A może był inny?

- 20.08 - Jedna z moich ulubionych fot, jakie zrobiłem w bieżącym roku kalendarzowym. Odkąd Korean Air Cargo zaczął omijać przestrzeń powietrzną Białorusi ze wzgłędu na "porwanie" Ryanaira B738, owa koreańska linia lotnicza zaczęła latać po M857
- 22.08 - W końcu udało mi się złapać szwajcarskiego B777, który pojawiał się czasem w moich okolicach. Moim ogromnym marzeniem jest złapać Edelweissa A340 oraz Swissa A340
- 24.08 - Na RUDKA-SIE-PODAN Volga-Dnepr Airlines VDA5062 z KZN do BUD

- 25.08 - po LAGAR-DIBED lot dostawczy dla Constanta Airlines AN26 UR-UZL

- 28.08 - Jedną z "ofiar" omijania Biłorusi jest Lufthansa. Tegoż dnia na L984 udało mi się złapać GEC B77L o rejestracji D-ALFD na trasie FRA-CTU-ICN. Wspaniałe uczucie widzieć coś szerokokadłubowego na L984 😃
- 28.08 - Mała Lufka do Kijowa
- 28.08 - Golf Lima Papa Eight Two Papa Echo do Tivatu
- 29.08 - Na TOSPO-KEFIR T154 RFF7303 CKL-BJY



WRZESIEŃ:

- 01.09 - LAGAR~DINOV-DIBED lot dostawczy dla Constanta Airlines AN26 UR-UZM

- 02.09 - ABSAG-INROG lot dostawczy dla IndiGo Airlines VT-ILS A21N

- 04.09 - niemiecki biznesik na wznoszeniu
- 04.09 - AY2063 FIN2063 HEL-CHQ div. BUD
- 05.09 - Na NETIR~EKVAT-LUGOL Jet2 B738 G-JZHX w srebrno-pomarańczowym wdzianku 😃

- 06.09 - IAM1442 FCO-BDS-EEEI MM62226 B762 KEKED-BOKSU

- 10.09 - GAF367 PFO-RIX 54+08 A400

- 11.09 - Aerolineas Argentinas to nie lada egzotyk nad Polską 😉
- 19.09 - Po VABER-PODAN brazylijski GLEX o regu PR-MLJ

- 22.09 - Po L986 Jordan Aviation A332 (Shaheen c/s)

- 26.09 - Luke Air na Zanzibar 🙂
- 26.09 - FlyDubai z Krakowa do Dubaju na MAXie 😉
- 26.09 - Aeroflot na A321
- 28.09 - MEZZO79 02-4452 B752



PAŹDZIERNIK:

- 02.10 - Podoba mi się AFL w takim światełku 😉
- 03.10 - IAM4188 VNO-BUD MM62279 AT76

- 03.10 - WAW-NATEV-KENIN BV6736 WAW-ZNZ EC-MLT B788

- 04.10 - EK60 UAE60 HAM-DXB A6-EQM (Year of the Fiftieth Livery)
- 05.10 - Polskę w okolicach DIBED "zahaczył" Northrop Grumman RQ-4D Phoenix UAVGH000 MM-AV-SA0016 Q4

- 05.10 - Jedną z cech charakterystycznych Airbusa A320 Neo są większe silniki niż w przypadku "zwykłego" A320. Poniżej w barwach Lufthansy
- 08.10 - Wizzair z Talinna do Naples
- 09.10 - Jetology OE-LGY GLEX VKO-HEL-AYT
- 10.10 - Na WAW-KENIN CS-TKY A339 Hi Fly (obsługiwał lot dla Blue Panorama w zamian za Luke Air)

- 11.10 - GEL2904 4L-GEN B742 RUKAT-VAGON-INROG

- 12.10 - PC90 PGT090 BCM-OSR TC-DCJ A320 ~TEPNA-TUSIN

- 13.10 - PVG901P LGW-ISB EC-LZO B763 PADKA~NOMIX-INROG

- 13.10 - 7L4174 AZG4174 SAW-KEF-AUS 4K-SW008 B744 LUGOL-POKEN

- 14.10 - Nordwind Airlines A332 z Petersburga do Antalyi
- 14.10 - Enter Air SP-ENN został dostarczony do floty 10.02.2017 roku. Wcześniej latał dla SunExpress oraz SunExpress Germany
- 14.10 - Jedna z największych niespodzianek. Jordański Jordan Aviation zawitał nad południową Polską. Smaczku dodaje fakt, że leciał on w malowaniu po pakistańskim Shaheen Air 🙂
- 17.10 - Na ~L984 D08576 GTI8576 HHN-KBP B744

- 25.10 - Wizzair z Warszawy do Budapesztu na WAW-PODAN 😉
- 27.10 - Aerotranscargo z Budapesztu
- 28.10 - CZ8083 CSN8083 PKX-BEG B-5959 A333

- 29.10 - Antonov 225 Mriya: samolot który znają wszyscy. Jest on marzeniem wielu spotterów na całym świecie. Nie tylko tych, którzy fotografują na lotnisku, lecz także tych, którzy zajmują się RNAV Spottingiem. Jest to największy samolot świata. Wyprodukowany został w jednym egzemplarzu, w A.D. 1985. Druga sztuka nie została ukończona. Mriya, bo tak się nazywa, ma 84 m długości, 88,4 m rozpiętości, 18,1 m wysokości. Masa własna tej bestii wynosi około 200 ton, a MTOW ~550 ton. Miałem przyjemność widzieć tę maszynę czterokrotnie na wysokości przelotowej: dwukrotnie w 2018 roku i dwukrotnie w 2021 roku 😃 Ale... nie tylko na przelotówce, ale o tym później 😃 Jako ciekawostkę dodam, że jedna godzina lotu Mriyi kosztuje około 30 000$ 🙂
- 28.10 - China Southern Airlines po raz pierwszy na matrycy; CZ8084 CSN8084 BEG-FUO-CAN B-5959 A333 PODAN-BIGLU
- 29.10 - TK1765 do EPWA
LISTOPAD:

- 01.11 - Thai Airways A359 z Bangkoku do Sztokholmu
- 03.11 - Nigdy bym się nie spodziewał, że będzie mi dane złapać na contrailu Antonova 225 Mriyę dwukrotnie w przeciągu pięciu dni. A jednak!
- 04.11 - Na NAROX-TEPNA pojawił się GEL910 z Maastricht

- 05.11 - GEL908 4L-GEN B742

- 06.11 - Nordwind Airliens na B738
- 10.11 - Cargolux Retro na VABER-KEKED. Fajne malowanie!

- 11.11 - Cargolux w fajnym świetle 😉
- 16.11 - Na ARSAP-KELOD-TEPNA VH-FMG GLEX lub GL7T

- 16.11 - Kuwait Airways po raz pierwszy na matrycy 😉
- 18.11 - Wspominałem o tym, źe Mriyę udało mi się sfotografować na przelotówce czterokrotnie. Miałem szczęście widzieć ją trzy razy na lotnisku, a dokładnie na Jasionce k/Rzeszowa. Wspaniała maszyna! Pierwszy raz przyjechałem do RZE/EPRZ, aby zrobić kilka fotek, gdy stoi na płycie. I nie żałuję 🙂
- 20.11 - LUGOL-EVINA-POLON-xxx-SUP N786PB ISL-KEF A320

- 21.11 - Kolejny egzotyk złapany. Air Reunion złapany z ogródka na zniżaniu do RZE 😉
- 21.11 - Turkish Airlines z Bostonu do Stambułu
- 21.11 - Uwielbiam Boeingi 747! Tutaj w malowaniu Korean Air
- 21.11 - Turkish B77W TC-JJV
- 23.11 - PADKA-GEPTO LH8408 / GEC8408 D-ALFC B77L

- 28.11 - LENOV-WAW MEM3034 SOF-WAW UR-CAJ AN12



GRUDZIEŃ:

- 01.12 - UU9002 / REU9002 ADD-WAW F-ONGA B738 NARKA-WAW

- 09.12 - V3235 KRP3235 HRK-LBG YR-FKB F100 GIDNO-PADKA

- 12.12 - Po L984 CVK7067 UR-CEZ AN12. Mam zanotowaną tę maszyną jeszcze w starym, biało-szarym malowaniu

- 15.12 - 7L1401 AZG1401 HEL-IST VP-BCV B744 BERIL-UNPEG-OBOSO-KENIN

- 17.12 - Po raz pierwszy w LUGOL od długiego czasu pojawił się Etihad Airways

- 23.12 - Po raz drugi miałem szczęście widzieć Mriyę na lotnisku. Tym razem przybyłem tam na przylot bestii 😉
- 23.12 - Rusłan UR-82007 Antonov Design Bureau w RZE 🙂 - 23.12 - Jako wisienka na torcie - A225 vs A124 😉
- 28.12 - Rok 2021 wieńczy moja ostatnia wizyka na Jasioncę po Mriyę. W końcu szczęście się uśmiechnęło do spotterów i przyleciała, gdy pogoda była całkiem fajna 😉

Chciałbym podziękować Wszystkim za pomoc, jaką mi udzieliliście. Nie tylko w aspekcie SWO, ale również obróbki zdjęć.
Dziękuję Wam bardzo! 🙂
Chciałbym życzyć Wszystkim Zdrowego i Szczęśliwego Nowego Roku 2022, aby Wam wszystko szło pomyślnie, a Wam, Spotterom,
życzę samych ciekawych maszyn czy to na lotnisku czy na przelotówce i wspaniałych kadrów! 😉
GSO 10" + Televue Powermate 2x + Pentax K-5 + Canon 1200D
Awatar użytkownika
Scorpio86
Posty: 1940
Rejestracja: 22 grudnia 2013, 22:30
Obserwuję: M860, L980, L999
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

W 2021 roku na lubelskim niebie działo się naprawdę dużo i przez całe 12 miesięcy nie miałem większych powodów do narzekań. Był AN-225, E-8C JSTARS, AN-12, Ił-76, A400, B747 oraz wiele innych ciekawych statków powietrznych. Nie brakowało zarówno maszyn cywilnych jak i wojskowych - do wyboru do koloru. Po siedmiu latach używania do spottingu zestawu Yukon + Canon A3500IS przyszedł czas na zmiany i zakup nowego sprzętu. Wybór padł na Nikona P900. 21 lutego pogoda okazała się bardzo łaskawa i pozwoliła mi sprawdzić jak mój nowy aparat będzie się spisywał w warunkach "bojowych". Wpadło mnóstwo maszyn, ale najwięcej satysfakcji dał mi Ił-76 Volga-Dnepr Airlines o znakach rejestracyjnych RA-76952. 9 kwietnia po raz kolejny mogliśmy podziwiać nad Lubelszczyzną Boeinga E-8C JSTARS. Egzemplarz o numerze rejestracyjnym 95-0121 został wyprodukowany w 1968 roku. Początkowo obsługiwał połączenia linii lotniczych Pan American World Airways, później można go było oglądać w barwach Kuwait Airways, Florida West Airlines, Southern Air Transport oraz SPIA South Pacific Island Airways. W 1996 roku został zmodyfikowany do wersji E-8C. 21 lutego wpadł B767-300(ER)(BCF) o znakach rejestracyjnych UK67001, należącego do Uzbekistan Airways Cargo. Ten egzemplarz został wyprodukowany w 1996 roku, a 19 lat później został przystosowany do przewozu towarów. To malowanie fantastycznie wygląda na wysokości przlotowej (mam mnóstwo szczęścia, że tak często pojawia się nad Lublinem). 25 listopada udało mi się złapać w Puławach B787-8 o znakach rejestracyjnych A7-BCT, należącego do linii lotniczych Qatar Airways. Ten egzemplarz został wyprodukowany w 2014 roku. W niedzielę 11 kwietnia przeleciał nad moim miastem Boeing RC-135W Rivet Joint o znakach rejestracyjnych ZZ666, należący do RAF. Jego aktywność miała związek z zaostrzeniem konfliktu na Ukrainie. Listopad rozpocząłem od złapania A350-1000 o znakach rejestracyjnych A7-ANP w barwach linii lotniczych Qatar Airways. A350-1000 po raz pierwszy wzniósł się w powietrze 24 listopada 2016 roku. Ten wariant A350XWB ma długość prawie 74 m i dysponuje kabiną dla 350-370 pasażerów. Kadłub A35K został przedłużony w stosunku do 900 o 11 sekcji (sześć przed i pięć za skrzydłem), czyli prawie 7 metrów. Podwozie główne A350-1000 ma po sześć kół na każdej z dwóch goleni (wersja 900 posiada po cztery koła). Do napędu tego samolotu używany jest silnik Rolls-Royce Trent XWB-97. 7 listopada pojawił się nad Lubelszczyzną kapitalnie oświetlony B747-400(BDSF) Aerotranscargo. Egzemplarz o znakach rejestracyjnych ER-BAJ został wyprodukowany w 1995 roku. Do tej pory obsługiwał połączenia Singapore Airlines, Eagle Aviation, World Airways i Centurion Air Cargo. Cudeńko z 31 października - B747-400 w kapitalnym malowaniu linii lotniczych Rossiya Airlines. Egzemplarz o znakach rejestracyjnych EI-XLI został wyprodukowany w 2000 roku. Początkowo obsługiwał połączenia Japan Airlines, a później trafił do Transaero (w ich barwach wielokrotnie mogliśmy go podziwiać nad Polską). Po bankructwie rosyjskiego przewoźnika wzmocnił flotę Rossiya Airlines. 29 października wpadł na matrycę B787-9 o znakach rejestracyjnych SP-LSF w barwach PLL LOT. Ten egzemplarz trafił do naszego narodowego przewoźnika w czerwcu 2019 roku. Uwielbiam jesienne warunki! 26 października przepięknie zaprezentował się nad Lublinem B747-400(BDSF) należący do Aerotranscargo. Samolot o znakach ER-JAI został wyprodukowany w 1996 roku. Początkowo latał z pasażerami (w barwach Singapore Airlines), ale po pewnym czasie został przystosowany do przewozu towarów. Po kilka latach służby w World Airways i Southern Air, w kwietniu 2016 roku wzmocnił flotę przewoźnika z Mołdawii. 24 marca ponownie miałem okazję (i jednocześnie ogromną przyjemność) fotografować A330-200 China Eastern Airlines w rewelacyjnym malowaniu "People's Daily Online". Egzemplarz o znakach rejestracyjnych B-5931 został wyprodukowany w 2013 roku. W ostatnich latach obsługiwał połączenia dwóch linii lotniczych - Shangai Airlines i China Eastern. Malowanie specjalne otrzymał w kwietniu 2019 roku. 23 października podczas wizyty w Porcie Lotniczym Lublin złapałem B777-300ER należącego do linii lotniczych China Eastern Airlines. Egzemplarz o znakach rejestracyjnych B-2021 trafił do chińskiego przewoźnika w czerwcu 2015 roku. Jedna z największych niespodzianek 2021 roku - A400M o numerze rejestracyjnym 54+08, należący do Sił Powietrznych Niemiec (złapany 10 września). 14 października przeleciał nad Lublinem AN-12 w rewelacyjnym malowaniu Cavok Air. Egzemplarz o znakach rejestracyjnych UR-CNN z całą pewnością nie należy do najmłodszych, bo został wyprodukowany w 1967 roku. Niesamowita maszyna! B747-8 Nippon Cargo Airlines o znakach rejestracyjnych JA13KZ sfotografowany nad Lublinem 6 maja. 26 grudnia, po kilku latach przerwy ponownie udało mi się złapać B747-400 w barwach Korean Air Cargo (HL7603). Ten widok przywołał mnóstwo fantastycznych wspomnień. 5 lipca po raz kolejny miałem okazję fotografować AN-225 "Mrija". Największy samolot świata zaskoczył mnie tym razem cudowną iryzacją, która w połączeniu z jego ogromną sylwetką robiła niesamowite wrażenie. Co jak co, ale takiego widoku zupełnie się nie spodziewałem (jak widać to hobby nawet po 9 latach potrafi mnie zaskoczyć).
Blog: http://scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))
ODPOWIEDZ