LOT
Za agencją REUTERS
Wraca temat zakupu Naszego Narodowego Przewoźnika przez Turkish Airlines
http://www.reuters.com/article/2012/01/ ... 9B20120122
2012 - STYCZEŃ | LUTY | MARZEC
Jade Cargo
Mały update:
ostateczna decyzja o przyszłości linii zapadnie do końca 1Q2012. Lufthansa Cargo próbuje się pozbyć swoich udziałów (25%) i od tego zależy uratowanie Jade przed ogłoszeniem bankructwa.
Mały update:
ostateczna decyzja o przyszłości linii zapadnie do końca 1Q2012. Lufthansa Cargo próbuje się pozbyć swoich udziałów (25%) i od tego zależy uratowanie Jade przed ogłoszeniem bankructwa.
atw.com pisze:The fate of Jade Cargo International, a Lufthansa Cargo (LHC)/Shenzhen Airlines (ZH) joint venture that temporarily suspended operations Dec. 31 (ATW Daily News, Jan. 4), will be decided by the end of the first quarter.
LHC chairman and CEO Karl-Ulrich Garnadt told ATW in Seoul, South Korea, that Jade’s air operator’s certificate remains and all salaries for employees have been paid. He said the carrier’s six Boeing 747-400Fs are on the ground and will be maintained. “This is the best thing we can do regarding that situation,” he said.
Garnadt said that LHC is trying to sell its shares, “but I cannot tell you how this will end.” He said that bankruptcy could not be ruled out.
Jade, founded in October 2004 as a joint venture between ZH (51%), LHC (25%) and German development finance institute DEG (24%), has faced continuous financial difficulties.
Garnadt said that cargo routes to Asia will remain the most important market for LHC, as 50% of its business goes to Asia.
“Even we realized a drop in demand in markets like South Korea. In Hong Kong we saw a double-digit drop.” China has been affected, he said, “but in China there had been too much capacity.” Nevertheless, Garnadt said LHC has been able to increase sales from Europe to Asia by 22%. “This reduced some of the losses,” he said.
Ostatnio zmieniony 19 lutego 2012, 20:10 przez mick, łącznie zmieniany 2 razy.
UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED

ME-2012 - Ryanair uruchomi połączenia do Kijowa i Doniecka
Irlandzkie linie lotnicze Ryanair od maja planują uruchomienie regularnych
połączeń z miast Wielkiej Brytanii i Francji do Kijowa oraz Doniecka -
poinformowało ukraińskie ministerstwo infrastruktury.
Loty do ukraińskich miast-gospodarzy Euro 2012 ułatwią dotarcie na mecze
kibicom reprezentacji Francji i Anglii, które właśnie w Kijowie i
Doniecku rozgrywać będą swoje mecze grupowe.
O planach linii lotniczych przedstawiciele Ryanair rozmawiali w Kijowie z
wicepremierem i ministrem infrastruktury Ukrainy Borysem Kołesnikowem.
"Ryanair to jedna z największych i najbezpieczniejszych linii
lotniczych na świecie, tym bardziej cieszy, że planuje uruchomienie
połączeń z Ukrainą" - powiedział Kołesnikow w przerwie
trwających nadal rozmów.
Wicepremier podkreślił, że polityka cenowa prowadzona przez irlandzkiego
przewoźnika lotniczego na pewno ucieszy wybierających się za granicę
mieszkańców Ukrainy. Wspomniał, że pasażerowie będą jednak musieli
przyzwyczaić się do procedur związanych z korzystaniem z tych linii, na
przykład konieczności zakupu biletów przez internet.

Przyczyny pęknięć w A380
Przedstawiciele Airbusa stwierdzili, że przyczyną pęknięć materiału we wspornikach, wykorzystywanych w montażu skrzydeł, jest nieodpowiedni materiał i technologia ich montażu.
Po raz pierwszy pęknięcia w strukturach skrzydeł Airbusów 380 – dokładnie w żebrach nasady skrzydeł – wykryto w październiku 2010. Później doszły do tego wady we wspornikach, łączących wewnętrzną strukturę z pokryciem, w centralnych częściach skrzydeł, w rejonie między gondolami silników (zobacz: A380 do przeglądu).
Pod koniec ubiegłego tygodnia przedstawiciele producenta poinformowali o trzech przyczynach pojawienia się spękań. Są to wykorzystanie nieodpowiedniego stopu aluminium do budowy części z 4 tys. wsporników, występujących w każdym samolocie, nieodpowiednio dobrane śruby mocujące, a także błąd konstrukcyjny, polegający na wygenerowaniu zbędnego napięcia materiału.
Władze Airbusa zapewniają, że mimo tych wad, eksploatowanie samolotów jest bezpieczne. Zapewniono o znalezieniu rozwiązania problemu, określeniu metodyki prac przy przeglądach, tak by skutecznie wymienić uszkodzone elementy i o zmianie procesu technologicznego przy montażu nowych skrzydeł. Działania te powinny zagwarantować wyeliminowanie pęknięć na przynajmniej 4-5 lat, a więc do czasu kolejnych przeglądów. Jednocześnie zapowiedziano wykorzystanie w dłuższej perspektywie czasu innego stopu aluminium, co – zdaniem producenta – pozwoli na bezproblemową eksploatację przez cały planowany okres służby A380, a więc przez ponad 25 lat.
*żródło http://www.altair.com.pl

Malev o krok od upadku
Rząd Wegier doprowadził do uzyskania przez narodowego przewoźnika, Malév Hungarian Airlines (Malev), ochrony od wierzycieli. Ma to ustrzec spółkę przed bankructwem.
Węgierskie ministerstwo rozwoju poinformowało w dzisiejszym oświadczeniu, że sąd w Budapeszcie nakazał wprowadzenie specjalnego moratorium dla Malevu. Dzięki temu zawieszone zostały wszelkie roszczenia wierzycieli, zarówno odnośnie środków finansowych, jak i nieruchomości.
Krok ten ma zapobiec bankructwu linii. Spółka od lat znajduje się w złej sytuacji finansowej. Nie zmieniła tego sprzedaż Malevu rosyjskiej AirBridge z 2007 oraz ponowne znacjonalizowanie trzy lata później. W 2010 Malev zanotował 24,6 mld forintów strat (ok. 110 mln USD według obecnego kursu).
W związku z tym rząd dokapitalizował spółkę i udzielił jej pożyczek na łączną kwotę ok. 170 mln USD, co zdecydowanie poprawiło wyniki finansowe przedsiębiorstwa (jednak dokładne dane za ubiegły rok nie są jeszcze znane).
Niestety, Komisja Europejska uznała pomoc państwa za niedopuszczalną i domaga się zwrotu środków, których linia nie posiada (zobacz: Malev musi oddać pieniądze). Ostatnia decyzja budapeszteńskiego sądu może oddalić niebezpieczeństwo nałożenia się na siebie wcześniejszych i unijnych spłat, a dzięki temu powinna umożliwić dalsze działanie spółki.
Witam,
Nowinki ze świata cargo:
Azerbejdżan Airlines wchodzi na rynek cargo.
Linia otrzyma dwa 767-300 w wersji freighter [F]. Maszyny mają obsługiwać połączenia na bliski wschód [Katar],ale kto wie, może z czasem pojawią się u Nas.
Przypominam, że pod koniec kwietnia zeszłego roku dostarczono pierwszego 767 w wersji pasażerskich dla tych linii o nietuzinkowym reg.-u 4K-BAKU-1.
Ciężko znaleźć zdjęcia tej maszyny na jakimś komercyjnym lotnisku stąd wnioskuje że oszczędnie eksploatują sprzęt:)
http://www.airliners.net/photo/Azerbaij ... 1911105/L/
Pozdrawiam
Nowinki ze świata cargo:
Azerbejdżan Airlines wchodzi na rynek cargo.
Linia otrzyma dwa 767-300 w wersji freighter [F]. Maszyny mają obsługiwać połączenia na bliski wschód [Katar],ale kto wie, może z czasem pojawią się u Nas.
Przypominam, że pod koniec kwietnia zeszłego roku dostarczono pierwszego 767 w wersji pasażerskich dla tych linii o nietuzinkowym reg.-u 4K-BAKU-1.
Ciężko znaleźć zdjęcia tej maszyny na jakimś komercyjnym lotnisku stąd wnioskuje że oszczędnie eksploatują sprzęt:)
http://www.airliners.net/photo/Azerbaij ... 1911105/L/
Pozdrawiam
- vader
- Administrator
- Posty: 2874
- Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
- Obserwuję: niebo :)
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:

MAH
MA
Callsign: Malev
Wczoraj kolega Rasog pisał, że Malev bliski upadku a dziś rano linie wstrzymały operacje. Samoloty poleciały wieczorem do SNN, powrót dla ILFC. Nie będę się rozpisywał o tej linii, każdy zainteresowany znajdzie multum informacji w sieci. W każdym razie smutny widok, screeny:



SIA
SQ
Callsign: Singapore
Kolejna ikona z UL984 zniknęła na zawsze z naszego nieba.
Jak wiadomo 16 stycznia, linie Singapore zmieniły samolot B744 na A388 w locie SIA26/25 (SIN-FRA-JFK i na odwrót). Poniżej widać, że ostatni lot SQ25 na Jumbo Jet odbył się, na 9V-SPJ. Obecnie samolot ten lata jeszcze na trasie SIM-MEL-SIN.

Na koniec ciekawostka z pogranicza podbijania kosmosu. Samolot Boeing 744 o rejestracji N196UA, linii United Airlines odbył 27 stycznia lot na trasie VCV-MHV. Interesujące jest w tym, to że zostanie od wykorzystany do budowy największego samolotu "statku-matki Stratolaunch" o rozpiętości skrzydeł 114m.

źródła informacji/zdjęć:
http://www.flightradar24.com
http://www.skyliner-aviation.de
http://www.space.com
- knx08
- Moderator
- Posty: 1041
- Rejestracja: 20 października 2008, 12:34
- Obserwuję: L980, M70, N744, N133, M863, Q99, N983 + skróty
- Lokalizacja: Rzeczyca
Dodam, że ta maszyna jest używana przez azerski rząd, zresztą pod koniec września gościła w Warszawie.Pawel_S pisze:Ciężko znaleźć zdjęcia tej maszyny na jakimś komercyjnym lotnisku stąd wnioskuje że oszczędnie eksploatują sprzęt:)
http://www.airliners.net/photo/Azerbaij ... 1911105/L/
Pozdrawiam
Pozdrawiam, Emil.
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos

KZR
KC
Callsign :ASTANALINE
Air Astana kupuje nowe samoloty
Przewoźnik poinformował ,że podjął decyzję o zakupie czterech maszyn typu: B767-300ER ,trzech B787-8 Dreamliner , sześciu A320-200 oraz dwóch ERJ-190.
Wartość zamówienia według cen katalogowych wynosi około :1,3mld dolarów ,jest to największe zamówienie w historii lotnictwa cywilnego Kazachstanu.
Boeingi 767-300 mają zostać dostarczone w latach 2013-2014 ,a 787-8 w latach 2017-2019(dwa w 2017 ,jeden w 2019).

Zdjęcie: http://www.airastana.com
Linia przedstawiła również wyniki operacyjne za ubiegły rok:
-zysk netto spadł o 19% do 61,9 mln dolarów
- wydajność wzrosła o 15%
-liczba pasażerów wzrosła o 16% do nieco ponad 3 mln pasażerów
-przychody wzrosły o 16% do 760 mln dolarów
Flota długodystansowa przewoźnika składa się obecnie z dwóch Boeingów 767-300ER i pięciu leasingowanych Boeingów 757-200.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
Wycofywanie francuskiego sprzętu

Po zmniejszeniu pod koniec ubiegłego roku francuskiego kontyngentu w Afganistanie o 400 żołnierzy, rozpoczęto wycofywanie zbędnego sprzętu. Jest on ewakuowany na pokładach ciężkich An-124.
Jednocześnie rozpoczął się związany z tym proces wycofywania zbędnego wyposażenia wojskowego. Najpierw z wysuniętych baz do Kabulu. Stamtąd, po przygotowaniu do transportu, jest on wysyłany do Francji. Pierwszy An-124 zabrał partię sprzętu 26 stycznia. Do końca marca proces obejmie 300 pojazdów i kontenerów, które opuszczą Afganistan w trakcie 40 lotów ciężkich transportowców.
Część z nich kieruje się bezpośrednio do Francji, inne do krajów arabskich w rejonie Zatoki Perskiej, w których nastąpi przeładunek na pokłady statków handlowych.
Realizowana operacja jest pierwszym etapem stopniowego wycofywania się z Afganistanu. Planuje się, że francuski kontyngent zakończy działania do końca 2013, przy czym jeszcze w bieżącym roku liczba żołnierzy zostanie zmniejszona o 600.

Po zmniejszeniu pod koniec ubiegłego roku francuskiego kontyngentu w Afganistanie o 400 żołnierzy, rozpoczęto wycofywanie zbędnego sprzętu. Jest on ewakuowany na pokładach ciężkich An-124.
Jednocześnie rozpoczął się związany z tym proces wycofywania zbędnego wyposażenia wojskowego. Najpierw z wysuniętych baz do Kabulu. Stamtąd, po przygotowaniu do transportu, jest on wysyłany do Francji. Pierwszy An-124 zabrał partię sprzętu 26 stycznia. Do końca marca proces obejmie 300 pojazdów i kontenerów, które opuszczą Afganistan w trakcie 40 lotów ciężkich transportowców.
Część z nich kieruje się bezpośrednio do Francji, inne do krajów arabskich w rejonie Zatoki Perskiej, w których nastąpi przeładunek na pokłady statków handlowych.
Realizowana operacja jest pierwszym etapem stopniowego wycofywania się z Afganistanu. Planuje się, że francuski kontyngent zakończy działania do końca 2013, przy czym jeszcze w bieżącym roku liczba żołnierzy zostanie zmniejszona o 600.

100 mln Euro za naprawę A380?
Według niemieckiego Der Spiegel, naprawa wadliwych elementów Airbusów 380 pochłonie ok. 100 mln Euro. Producent zapowiada przedstawienie oficjalnego stanowiska 8 marca.
Niemiecki tygodnik powołuje się na szacunki ekspertów i nieoficjalne informacje od pracowników europejskiego koncernu. Wskazują one, że koszt remontu jednego A380 wyniesie ok. 1 mln Euro. Biorąc pod uwagę fakt, że przekazano już odbiorcom 68 maszyn, kilkadziesiąt kolejnych jest w różnych stadiach montażu oraz, że istnieje konieczność zmiany procesu technologicznego przy produkcji skrzydeł, uzyskano szacunkowo sumę 100 mln Euro.
W oficjalnych wypowiedziach przedstawiciele Airbusa zapewniali, że wykryte pęknięcia w strukturach skrzydeł (zobacz: Przyczyny pęknięć w A380), nie zagrażają bezpieczeństwu lotów i są łatwe do usunięcia. Do tej pory nie ujawniono jednak żadnych danych, dotyczących wielkości strat finansowych. Europejski koncern zapowiedział jednak, że 8 marca bieżącego roku odbędzie się konferencja prasowa, poświęcona problemowi.
Obecnie zakłady Airbusa opuszczą miesięcznie średnio 2,7 samolotów modelu 380. Liczba ta powinna zostać zwiększona do 3,5 egz. na początku przyszłego roku.
*-źródło http://www.altair.com.pl