Samoloty na wysokościach przelotowych - LUTY 2011

To jest to!
pik3
Posty: 26
Rejestracja: 16 czerwca 2009, 19:55

Dzisiejsze dwa warte pokazania:

09:46|BOX552|B773|GOVEN-ABERO

Obrazek

13:26|CSA4MB|A319|->RUDKA

Obrazek

pozdrawiam i pogody życzę ;]
1200mm, 10x50

LDZ-RUDKA, UP 851, UN 869, UM 985, UT 711 i różne skróty
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Witam.
Cztery dzisiejsze sztuki :
12:02 GENTI(DE)->DIBED Etihad B77W A6-ETF EY16 MAN-AUH
Obrazek
13:32 LASIS->VELAB Ryanair B738 EI-DHH FR8405 STN-WRO
Obrazek
16:20 UN869->TOMTI Air China A332 B-6115 CA961 PEK-MUC
Obrazek
17:04 UN869->TOMTI Korean Air B772 HL7574 KE935 ICN-PRG
Obrazek
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
Awatar użytkownika
RafalBel
Donator
Posty: 1298
Rejestracja: 12 października 2010, 20:27
Obserwuję: L980, M860,L999, BABKO/MEBAN-BIGLU, TOSPO-BABKO, GOTIX-ROE,
Lokalizacja: Warszawa/Bełżyce

Witam.
Pogoda sprzyja ostatnio, niestety ruch słabiutki.

Fotki z wczorajszej niedzieli:

ul999/KZ17/JA07KZ/B744/AMS-MXP-NRT Nippon Cargo Airlines 13:13
Obrazek

ul980/KC904/P4-KCA/B763/AMS-GUW Air Astana 13:55
Obrazek

ul980/MH3/9M-MPP/B744/LHR-KUL Malaysia Airlines 13:57 + wersja księżycowa ;-)
Obrazek Obrazek

Świetne fotki Panowie. Gratuluje.
Pozdrawiam i życzę więcej takiej pogody.

Obrazek

Obrazek
Canon EOS 7D Mark II / EOS 7D+Synta 8" + Powermate TeleVue 2x + Tamron 150-600 VC USD G2 + Canon 70-300 IS II USM
Awatar użytkownika
Henry
Posty: 684
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:19
Lokalizacja: Dębno

Witam

Dwa dość ciekawe ptaszydła ,jednak bez nr. lotu oraz destynacji.
9.23-->W UM994 AN-124 Polet
Obrazek
10.17--> E AWACS B707
Obrazek

Gryni znajomy CTR nie za bardzo wiedział nic o tych lampkach.Zastanawia mnie tylko dlaczego są po lewej stronie kadłuba :?:
Pozdrawiam
-------------------------------------------
D80+MTO
Awatar użytkownika
Blank
Administrator
Posty: 517
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:18
Lokalizacja: Choszczno

Te dwa otwory są na wysokości podłogi pokładu.
W pierwszej chwili pomyślałem, że to moze male okienka z pomieszczenia w którym odpoczywa zalogo podczas lotu, ale ona znajduje sie pod pokladem.
Nie mam pomysłu co to.
Pentax K10D+ MTO 11 CA
marecki
Posty: 504
Rejestracja: 28 listopada 2007, 20:22
Lokalizacja: EPLU/Lubin

Te światła które widać na zdjęciu Pawła służą do oświetlenia krawędzi natarcia skrzydła i wlotu silnika w celu oceny wizualnej przez pilota ,czy występuje zjawisko oblodzenia.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
Awatar użytkownika
Gryni
Posty: 1110
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała EPBA

Blank pisze: Co do lampek ze zdjęcia Pawła, to na mój gust pochodzą z tych dwóch małych okienek.
Światła lądowania nie pozostawiają ba kadłubie dwóch wyraźnych punktów.
Co do tego że są te dwa małe okienka to reflektory, napisałem już parę postów wyżej, i wcale nie napisałem że są to reflektory lądowania. ;-)

I chyba marecki już mnie ubiegł, są to "Inspection Lights". Mają je wszystkie modele Airbusa, a także inne maszyny jak np. MD11 Fed Ex'u. Np. w liniach Qantas, mają je wszystkie maszyny, i muszą być obowiązkowo włączone podczas poruszania się po lotniskach.
Ostatnio zmieniony 14 lutego 2011, 22:37 przez Gryni, łącznie zmieniany 1 raz.
ZRT460/457M
Awatar użytkownika
Henry
Posty: 684
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:19
Lokalizacja: Dębno

marecki pisze:Te światła które widać na zdjęciu Pawła służą do oświetlenia krawędzi natarcia skrzydła i wlotu silnika w celu oceny wizualnej przez pilota ,czy występuje zjawisko oblodzenia.
Ja także pisałem o tym do Gryniego ale powiedz dlaczego są tylko po jednej stronie kadłuba :?:
Pozdrawiam
-------------------------------------------
D80+MTO
Awatar użytkownika
Henry
Posty: 684
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:19
Lokalizacja: Dębno

Gryni pisze: muszą być obowiązkowo włączone podczas poruszania się po lotniskach.
Wiesz... i w tym jest problem .W samolotach piloci nie robią nic ot tak.Są na wszystko checklisty.

Gryni z tymi światłami lądowania to spalony na niebieskiej :mrgreen: .Oczywiście z mojej strony.
Pozdrawiam
-------------------------------------------
D80+MTO
Awatar użytkownika
Gryni
Posty: 1110
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała EPBA

Henry pisze:Ja także pisałem o tym do Gryniego ale powiedz dlaczego są tylko po jednej stronie kadłuba :?:
Są na obu stronach.

http://www.airliners.net/photo/Emirates ... 1864900/L/
http://www.airliners.net/photo/Air-Berl ... 58b913d1aa

W Air Berlin między literką "B" a "E".
Przepisy określające ich używanie, zależą już od przewoźnika.
ZRT460/457M
Awatar użytkownika
Henry
Posty: 684
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:19
Lokalizacja: Dębno

Racja Gryni , pozostaje tylko wyjaśnić powód włączenia na wysokości przelotowej , bo tak jak powiedział Paweł na wcześniejszych fotkach były off.Być może użyli anti-collision
Pozdrawiam
-------------------------------------------
D80+MTO
Awatar użytkownika
Darek Rz
Posty: 917
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:02
Lokalizacja: Dąbrowica k.Lublina

Witam

Jest godzina 5.17 - Właśnie w tej chwili drogą UN869 leci B762 Brunei Government -Maszyna ma reg V8-MHB .Mija Ostrów Wielkopolski i zmierza w kierunku punktu TOMTI.

pozdrawiam

ps. Samolot będzie lądował we Frankfurcie.
Kronos BP 26x70 , Garrett 30x100 ,Nikon Sportstar 8x25 EX
ODPOWIEDZ