GRUDZIEŃ 2008

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
G@wron
Posty: 1169
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

Pozdrawiam, Łukasz.
G@wron
Posty: 1169
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

http://www.airliners.net/photo/Airbus-A ... 1452286/M/ A340-600 dla Etihad który ma zostać pomalowany w specjalne promocyjne barwy Ferrari. Przyszła rejestracja A6-EHJ, czekamy na niego w okolicach czerwca :-)
Pozdrawiam, Łukasz.
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Redukcja lotów w LH Cargo
Obrazek
Przewoźnik ten ogłosił, że od 1 stycznia nastąpi zmniejszenie pojemności samolotów wykonujących loty o 10%, działanie to będzie odpowiedzią na osłabienie koniunktury na globalnym rynku lotniczych przewozów towarowych i spadek popytu na usługi typu CARGO. LHC zakończy także współpracę z World Airways, która obejmowała umowę leasingową (wet-lease) na dwa MD-11F oraz jeden B744F. Trasy do obsługi, których używano wcześniej wyleasingowanych maszyn należących do WO trafią "pod skrzydła" B744ERF będących własnością Jade Cargo Int., w którym Niemcy posiadają mniejszościowy pakiet udziałów. Lufthansa Cargo w nowym roku będzie prowadziła swoją działalność wykorzystując jak do tej pory 19 własnych MD-11F, a od połowy 2009 będzie miała dostęp do przestrzeni ładunkowych (w wyniku porozumienia o współpracy z DHL Express) nowych B772LRF należących do AeroLogic .
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Obrazek
Ten czarterowy przewoźnik ze Szwecji, zaprezentował subtelnie zmienione malowanie (PRZED na MD83 i PO) na pierwszym z dwóch B737-800, które dołączają do ich floty (trzy z czterech obecnych eMDeków mają ją opuścić). Samolot ten wcześniej miał rejestracje G-XLAE i latał dla Excel Airways. Jak widać na ich stronie widnieje stara wersja kolorystyczna logo, można także przeczytać tam o nowych połączeniach w grudniu z ARN do Aten czy Bejrutu.
<z ciekawości sprawdziłem w ich rozkładzie najbliższy lot z ARN do ATH - 4P682 z międzylądowaniem w Salonikach będzie w tą niedziele o 12:10 ze stolicy Szwecji ... może na UN133 uda się zobaczyć nową maszynkę? ;-) >
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Umowa pomiędzy FedEx i Boeing Company
Obrazek
Amerykański przewoźnik wraz z Boeingiem doszli do porozumienia w sprawie terminu dostaw piętnastu nowych B777F. Wobec światowego kryzysu w branży lotniczej o dwa lata został przesunięty w czasie plan realizacji dostaw towarowych "siódemek". Zgodnie z aktualnym terminarzem samoloty trafią do Federal Express w następującym porządku: 4 maszyny w 2010 , 4 w 2011, 5 w 2012 oraz pozostałe dwie w 2013 roku. To już drugie tego rodzaju opóźnienie w wykonaniu FedEx, pierwsze "odroczenie" było głównie związane z problemami ze strony samego producenta <aż się nie chce wierzyć, że pierwotnie pierwsza maszyna miała do nich trafić w 2009roku>. Amerykanie zdecydowali się na zamówienie B777F, po tym jak sami anulowali zamówienie opiewające na dziesięć A380 z powodu opóźnień (2008->2009r.) Airbusa w dostawach kolejnych Supejumbo :-)
Pozdrawiam DŚ
Awatar użytkownika
grztus
Posty: 1263
Rejestracja: 05 lutego 2007, 17:57
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Kontakt:

Warto przypomnieć, że przy obecnym opóźnieniu programu A380, Fedex otrzymałby pierwsze maszyny tego typu na przełomie 2009/2010 roku (pierwotnie koniec 2008). Nasuwa mi się tylko jedno skojarzenie: z deszczu pod rynnę...
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
G@wron
Posty: 1169
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

http://www.aviation-design.net/?id=4002 nie obraziłbym się za tak pomalowanego A340-600 A6-EHJ (patrz posty wyżej).
Pozdrawiam, Łukasz.
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Turkish Airlines finalizuje umowę kupna BH Airlines
Obrazek
22 grudnia Turcy sfinalizowali porozumienie z bośniackim rządem w sprawie prywatyzacji narodowego przewoźnika - BH Airlines. Turkish Airlines zakupił 49% procent udziałów przewoźnika a pozostałe 51% nadal pozostanie w rękach rządu, politycy z tego kraju zaakceptowali sprzedaż akcji poprzez odpowiednią uchwałę. Bośniacy upatrują w transakcji szansy na rozwój działalności narodowych linii lotniczych, który mają umożliwić nowe tureckie inwestycje. Ekspansja Turków to realizacja ambitnego planu, według którego Turkish Airlines aspiruje do stania się jednym z czołowych graczy na europejskim rynku. Po przejęciu BH Airlines ma prowadzić dalszą działalność pod dotychczasową nazwą, siedziba kierownictwa firmy pozostanie w Sarajewie. Według optymistycznych prognoz BH Airlines ma powiększyć obecną flotę oraz rozszerzyć sieć oferowanych połączeń tak by zostać dominującym przewoźnikiem w obszarze półwyspu Bałkańskiego. Aktualna flota przewoźnika z Bośni i Harcegowiny to dwa ATR72-210, do których dołączyć mają dwa B737.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Boeing 737 "Re-Generation"
Obrazek
Według informacji pochodzących z kilku niezależnych źródeł, Boeing Company w wielkiej tajemnicy pracuje nad przyszłymi ulepszeniami samolotu, które mogą dać początek nowej generacji B737. Pewne zmiany we wnętrzu obecnych maszyn najnowszej generacji mogą pojawić się w stosunkowo niedługim czasie. W trakcie trwania Farnborough Air Show (czerwiec 2008) FlyDubai podpisał zamówienie na 50 nowych 737-800, przewoźnik ten ma się stać pierwszym odbiorcom 737 o nieco zmienionym wnętrzu kabiny pilotów (kiedy trafią pierwsze maszyny do przewoźnika? Nie wiadomo, planowo miało to być we wrześniu 2009 ale pojawiły się opóźnienia). Kilka dni temu, największy amerykański tani operator lotniczy - Soutwest Airlines, podpisał umowę z producentem o unowocześnieniu 150 737-300. Maszyny po rekonfiguracji będą posiadały m.in. nowe 15,4" panele z awioniką umożliwiające lot z wykorzystaniem RNP (Required Navigation Performance), pierwsze samoloty mają zostać dostarczone w 2011 roku. Przewiduje się, że czwarta generacja 737 może pojawić się w dojrzałej postaci dopiero około 2020 r. Dla B737 przyszłej generacji bardzo wiele będzie zależało od tego jakie silniki zostaną zastosowane w tych maszynach, do wyboru są: Leap-X CFM oraz PW1000G P&W, pierwsza konstrukcja ma zakończyć certyfiakcję w 2016 a druga w 2013 roku. Dla przykładu zastosowanie jednostki napędowej Pratt & Whitney pociąga za sobą konieczność zaprojektowania m.in. nowych skrzydeł czy wyższego podwozia. W chwili obecnej postęp prac na 737 "Re-Generation" zależy od dwóch czynników. Pierwszy to możliwości kadrowe producenta, aktualnie większość pracowników Boeinga, koncentruje swój wysiłek wokół mocno spóźnionych programów B787 i B748. Drugim czynnikiem jest to co zaprezentuje konkurencja, a dokładniej Airbus w swoim "ulepszonym A320" <patrz post G@wrona - A320 uzbrojony w winglety strona 5>.
Pozdrawiam DŚ
ODPOWIEDZ