PAŹDZIERNIK 2008
Od 26 października przybędzie nam na UM860, UL986 i innych nowy kolega z USA
Oprócz lotu do Kuwetu będzie też nowy lot do Dubaju, szkoda, że nie na 744.
Start o tym samym czasie jak UA982,
United 976, 777-200, IAD-DXB
Od 7 Listopada DELTA Airlines rozpocznie loty do Kuwejtu z Atlanty.
Oprócz lotu do Kuwetu będzie też nowy lot do Dubaju, szkoda, że nie na 744.
Start o tym samym czasie jak UA982,
United 976, 777-200, IAD-DXB
Od 7 Listopada DELTA Airlines rozpocznie loty do Kuwejtu z Atlanty.
Pozdrawiam, Łukasz.
jeszcze z ciekawostek:
*Qatar Airways dodało miesiąc temu trzeciego 773ER do swojej floty, A7-BAC. Typ ten wejdzie na trasę do Nowego Jorku, od tej pory lądowanie będzie odbywać się na JFK.
*z powodu opóźnień w dostawie 777 Worldliner, Qatar musiał przesunąć rozpoczęcie lotów do Houston na marzec 2009.
*Qatar Airways dodało miesiąc temu trzeciego 773ER do swojej floty, A7-BAC. Typ ten wejdzie na trasę do Nowego Jorku, od tej pory lądowanie będzie odbywać się na JFK.
*z powodu opóźnień w dostawie 777 Worldliner, Qatar musiał przesunąć rozpoczęcie lotów do Houston na marzec 2009.
Pozdrawiam, Łukasz.
Jako ciekawostka...
Do WAW przyleciał SP-LOA, który już zakończył swoją swoją służbę w LOT. Przyleciał po przeglądzie w SNN. Teraz będzie latał dla Aeromexico. Obecnie jest cały biały :), nie wiadomo po co przyleciał. Podobno LOT chciał go jeszcze na miesiąc pożyczyć, ale nowy użytkownik nie wyraził zgody. Stoi na STD 051. Czy będzie latał nie wiem.
Do WAW przyleciał SP-LOA, który już zakończył swoją swoją służbę w LOT. Przyleciał po przeglądzie w SNN. Teraz będzie latał dla Aeromexico. Obecnie jest cały biały :), nie wiadomo po co przyleciał. Podobno LOT chciał go jeszcze na miesiąc pożyczyć, ale nowy użytkownik nie wyraził zgody. Stoi na STD 051. Czy będzie latał nie wiem.
Aeroflot odbiera na dniach swojego pierwszego nowego A330-200. Bedzie nosił rejestracje VP-BLX
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6391234
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6391234
UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED
Rocznica A380
W niedziele 26 października minął rok odkąd Airbus 380 (SQ) rozpoczął swoje pierwsze regularne pasażerskie loty. Dostarczony 15 października 2007r, po 10 dniach wykonał inauguracyjny lot na trasie Singapur - Sydney. Do dziś Airbus dostarczył 9 "Superjumbo" z czego 6 należy do Singapore Airlines, 1 do Qantas'a oraz 2 do Emirates (który wczoraj otrzymał A380 nowej generacji). Po dziś dzień A380(łącznie) przewiózł 700 tysięcy pasażerów, wykonując 1600 lotów (15 tysięcy godzin w powietrzu). A380 obsługuje loty na trasach: Singapur -Sydney -Londyn -Tokio, Dubaj-Nowy Jork oraz Sydney i Melbourne -Los Angeles.Ten dwupoziomowy samolot tworzy nowe pozytywne standardy w zakresie niezawodności, wydajności oraz kosztów utrzymania (niższe zużycie paliwa - nawet o 20% niż w przypadku konkurencji).
"Dziś jest wyjątkowa rocznica dla Airbusa. Dowodzi ona, że dzięki wytrwałości, ciężkiej pracy oraz bliskiej współpracy z liniami lotniczymi, Airbus A380 może realizować stawiane mu i obiecane cele. Bezprecedensowa wydajność i niezawodność tego samolotu przynosi realne zyski naszym klientom" dodaje prezydent Airbusa Tom Enders.
Obecnie 17 klientów złożyło zamówienia na łączną liczbę 202 maszyn (najwięcej Emirates 58)
źródło
W niedziele 26 października minął rok odkąd Airbus 380 (SQ) rozpoczął swoje pierwsze regularne pasażerskie loty. Dostarczony 15 października 2007r, po 10 dniach wykonał inauguracyjny lot na trasie Singapur - Sydney. Do dziś Airbus dostarczył 9 "Superjumbo" z czego 6 należy do Singapore Airlines, 1 do Qantas'a oraz 2 do Emirates (który wczoraj otrzymał A380 nowej generacji). Po dziś dzień A380(łącznie) przewiózł 700 tysięcy pasażerów, wykonując 1600 lotów (15 tysięcy godzin w powietrzu). A380 obsługuje loty na trasach: Singapur -Sydney -Londyn -Tokio, Dubaj-Nowy Jork oraz Sydney i Melbourne -Los Angeles.Ten dwupoziomowy samolot tworzy nowe pozytywne standardy w zakresie niezawodności, wydajności oraz kosztów utrzymania (niższe zużycie paliwa - nawet o 20% niż w przypadku konkurencji).
"Dziś jest wyjątkowa rocznica dla Airbusa. Dowodzi ona, że dzięki wytrwałości, ciężkiej pracy oraz bliskiej współpracy z liniami lotniczymi, Airbus A380 może realizować stawiane mu i obiecane cele. Bezprecedensowa wydajność i niezawodność tego samolotu przynosi realne zyski naszym klientom" dodaje prezydent Airbusa Tom Enders.
Obecnie 17 klientów złożyło zamówienia na łączną liczbę 202 maszyn (najwięcej Emirates 58)
źródło
Pozdrawiam DŚ
Koniec strajku w Boeing'u
IAM (International Association of Machinists and Aerospace Workers) ogłosiło wypracowanie wstępnego porozumienia, które pozwoli zakończyć trwający od 6 września strajk, który zmusił Boeing'a do wstrzymania produkcji. Wstępna umowa zapewnia ciągłość pracy, dotyczy 4 letniego okresu i została wynegocjowana na przestrzeni 5 dni przy współudziale federalnych negocjatorów. Ratyfikacja tej umowy została wstrzymana na 3 do 5 dni w celu zapoznania się z nią przez pracowników IAM, jeśli porozumienie zostanie zaakceptowane to na nowo ruszy produkcja samolotów. Prezes IAM Tom Wroblewski dodaje, że udało się wywalczyć lepsze warunki niż te, które oferowała im ostateczna propozycja Boeing'a, odrzucona 3 września. W czasie ostatniej rundy negocjacji poruszono tak istotne kwestie jak: opieka zdrowotna przyszłych i obecnych pracowników, wzrost wynagrodzeń i poprawa zasad pracy zmierzająca do wzrostu produkcji.
Strajk oraz problemy z dostawcami części spowodował poważne opóźnienia w dostawach nowych B777, co zmusiło m.in. Emirates do odłożenia w czasie otwarcia dwóch nowych połączeń lotniczych do Kalifornii. Kiedy rozpoczął się strajk cztery B777 dla Emirates były w trakcie montażu w fabryce w Everett, Waszyngton. Rozpoczęcie lotów na trasie Dubaj-Los Angeles miało miejsce dopiero 26 października zamiast zaplanowanego wcześniej 11 września. Podobny los czeka loty na trasie Dubaj-San Francisco, inauguracyjny lot zaplanowany był na 26 października a został przesunięty na 16 grudnia.
IAM (International Association of Machinists and Aerospace Workers) ogłosiło wypracowanie wstępnego porozumienia, które pozwoli zakończyć trwający od 6 września strajk, który zmusił Boeing'a do wstrzymania produkcji. Wstępna umowa zapewnia ciągłość pracy, dotyczy 4 letniego okresu i została wynegocjowana na przestrzeni 5 dni przy współudziale federalnych negocjatorów. Ratyfikacja tej umowy została wstrzymana na 3 do 5 dni w celu zapoznania się z nią przez pracowników IAM, jeśli porozumienie zostanie zaakceptowane to na nowo ruszy produkcja samolotów. Prezes IAM Tom Wroblewski dodaje, że udało się wywalczyć lepsze warunki niż te, które oferowała im ostateczna propozycja Boeing'a, odrzucona 3 września. W czasie ostatniej rundy negocjacji poruszono tak istotne kwestie jak: opieka zdrowotna przyszłych i obecnych pracowników, wzrost wynagrodzeń i poprawa zasad pracy zmierzająca do wzrostu produkcji.
Strajk oraz problemy z dostawcami części spowodował poważne opóźnienia w dostawach nowych B777, co zmusiło m.in. Emirates do odłożenia w czasie otwarcia dwóch nowych połączeń lotniczych do Kalifornii. Kiedy rozpoczął się strajk cztery B777 dla Emirates były w trakcie montażu w fabryce w Everett, Waszyngton. Rozpoczęcie lotów na trasie Dubaj-Los Angeles miało miejsce dopiero 26 października zamiast zaplanowanego wcześniej 11 września. Podobny los czeka loty na trasie Dubaj-San Francisco, inauguracyjny lot zaplanowany był na 26 października a został przesunięty na 16 grudnia.
Pozdrawiam DŚ
Sterling Bankrutem ?!
Dobrze nam znane linie Sterling, ogłosiły dzisiaj bankructwo.
Linie nie zdołały pozyskać środków na restrukturyzację;
jako powód podają załamanie się islandzkiego systemu finansowego.
Czyżby koniec czerwonych benków nad naszym niebem?
Dobrze nam znane linie Sterling, ogłosiły dzisiaj bankructwo.
Linie nie zdołały pozyskać środków na restrukturyzację;
jako powód podają załamanie się islandzkiego systemu finansowego.
Czyżby koniec czerwonych benków nad naszym niebem?
Jetphotos | MTO + 350D
Dla mnie to szok.
Tyle maszyn pod banderą Sterlinga latało po moim niebie. W "czarterowe" dni było tego kilkanaście sztuk.
Czerwone, zielone, niebieskie, żółte i w malowaniu "Maersk". Szkoda, że zabraknie tych kolorowych maszyn...
Tyle maszyn pod banderą Sterlinga latało po moim niebie. W "czarterowe" dni było tego kilkanaście sztuk.
Czerwone, zielone, niebieskie, żółte i w malowaniu "Maersk". Szkoda, że zabraknie tych kolorowych maszyn...
Pentax K10D+ MTO 11 CA
Szkoda, że nie zobaczymy już w locie tych pięknie pomalowanych samolotów Sterlinga (na południu też się pojawiały - u mnie często na skrócie MAKOV-LENOV - stając się atrakcją w czasach dominującej szarości i bieli czy malowań Star Alliance ) Już pod koniec 2005 roku Sterling miał olbrzymie straty, jednak podjął zdecydowane kroki w celu wyjścia na prostą. Wydawało się, że ten tani przewoźnik z Islandii, uporał się ze swoimi problemami kiedy to w 2007r. zakończyli działalność z operacyjnym zyskiem, lecz tak się ostatecznie nie stało. Zastój w okresie zimy 2007/2008, dramatyczny wzrost cen paliwa doprowadziły ponownie do generowania wysokich strat, wprowadzono plan ratunkowy (m.in. redukcja floty, zwolnienia pracowników). Plan ten przewidywał także finansowe wsparcie głównego akcjonariusza islandzkiego Nordic Travel Holding, w okresie sierpnia i września tego roku na konto Sterlinga trafiło 445 mln duńskich koron, planowano dalsze wsparcie w 2009 roku, jednak załamanie się islandzkiego systemu finansowego pozbawiło ich środków na dalszą działalność i przewoźnik został zmuszony do ogłoszenia bankructwa. W ostatnich tygodniach były prowadzone rozmowy z potencjalnymi inwestorami ale zakończyły się one fiaskiem.
Bankructwo Sterlinga oznacza natychmiastowe "uziemienie" samolotów co postawiło wielu pasażerów w trudnej sytuacji. Z pomocą im przyszły inne linie lotnicze. Jako pierwsze swoją pomoc zaoferował SkyEurope Airlines, zapewniając byłym pasażerom Sterlinga loty z Kopenhagi do Wiednia i Pragi (w jedną stronę) w cenie 49euro.SAS Scandinavian Airlines oferuje lot powrotny z miejsc, do których lata ten przewoźnik za symboliczną cenę pokrywającą podatki i opłaty lotniskowe (dotyczy to pasażerów wracających ze Skandynawii, lotów pomiędzy krajami skandynawskimi oraz połączeń na trasach krajowych Danii i Szwecji). Ryanair zaproponował bilety w cenie 100euro z i do każdego miejsca w Skandynawii dla byłych pasażerów, którzy okażą na lotnisku, potwierdzenie rezerwacji w Sterlingu.
Bankructwo Sterlinga oznacza natychmiastowe "uziemienie" samolotów co postawiło wielu pasażerów w trudnej sytuacji. Z pomocą im przyszły inne linie lotnicze. Jako pierwsze swoją pomoc zaoferował SkyEurope Airlines, zapewniając byłym pasażerom Sterlinga loty z Kopenhagi do Wiednia i Pragi (w jedną stronę) w cenie 49euro.SAS Scandinavian Airlines oferuje lot powrotny z miejsc, do których lata ten przewoźnik za symboliczną cenę pokrywającą podatki i opłaty lotniskowe (dotyczy to pasażerów wracających ze Skandynawii, lotów pomiędzy krajami skandynawskimi oraz połączeń na trasach krajowych Danii i Szwecji). Ryanair zaproponował bilety w cenie 100euro z i do każdego miejsca w Skandynawii dla byłych pasażerów, którzy okażą na lotnisku, potwierdzenie rezerwacji w Sterlingu.
Pozdrawiam DŚ
Lufthansa przejmuje kolejnych przewoźników
Ten największy europejski przewoźnik potrafi sobie doskonale radzić w czasach kryzysu. Przewidywany zysk operacyjny ma wynieść ponad 1mld euro (mimo, że blisko o połowę wzrosły koszty).
Lufthansa chce wykupić 50% udziałów bmi od Michela Bishopa, tym samym zwiększając swoje udziały do 80% . Co ciekawe pozostałe 20% posiada obecnie SAS Group, który planuje ich sprzedaż w niedalekiej przyszłości.
Podobny los spotka Eurowings w którym LH posiada obecnie 49% udziałów, zarząd zgodził się na sprzedaż pozostałych 51%.
Belgijski Brussels Airlines także stanie się własnością LH, początkowo kupno 45% udziałów a do 2011r. zakup pozostałych akcji.
SAS Group zastanawia się nad zmianami w struktrurze organizacyjnej i planuje zacieśnienie współpracy z jednym z partnerów z Star Alliance - Lufthansą.
Alitalia - LH i Air France mogą stać się mniejszościowymi udziałowcami (10-20%) w rekonstruowanej Alitali.
Austrian Airlines ten należący do austriackeigo państwa przewoźnik ma zostać sprywatyzowany, do kupienia jest 43% udziałów. LH złożyła swoją ofertę a rosyjski S7 pomimo, że nie przedstawił swoich warunków zakupu potwierdza, że nadal jest zaintersowany zakupem pakietów.
Ten największy europejski przewoźnik potrafi sobie doskonale radzić w czasach kryzysu. Przewidywany zysk operacyjny ma wynieść ponad 1mld euro (mimo, że blisko o połowę wzrosły koszty).
Lufthansa chce wykupić 50% udziałów bmi od Michela Bishopa, tym samym zwiększając swoje udziały do 80% . Co ciekawe pozostałe 20% posiada obecnie SAS Group, który planuje ich sprzedaż w niedalekiej przyszłości.
Podobny los spotka Eurowings w którym LH posiada obecnie 49% udziałów, zarząd zgodził się na sprzedaż pozostałych 51%.
Belgijski Brussels Airlines także stanie się własnością LH, początkowo kupno 45% udziałów a do 2011r. zakup pozostałych akcji.
SAS Group zastanawia się nad zmianami w struktrurze organizacyjnej i planuje zacieśnienie współpracy z jednym z partnerów z Star Alliance - Lufthansą.
Alitalia - LH i Air France mogą stać się mniejszościowymi udziałowcami (10-20%) w rekonstruowanej Alitali.
Austrian Airlines ten należący do austriackeigo państwa przewoźnik ma zostać sprywatyzowany, do kupienia jest 43% udziałów. LH złożyła swoją ofertę a rosyjski S7 pomimo, że nie przedstawił swoich warunków zakupu potwierdza, że nadal jest zaintersowany zakupem pakietów.
Pozdrawiam DŚ
Pozdrawiam, Łukasz.