2012 - LIPIEC | SIERPIEŃ | WRZESIEŃ

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Atlas Air, świętował 6 sierpnia, dwudziestą rocznicę powstania. Przewoźnik ten posiada największą ilość Jumbojetów w wersji towarowej w swojej flocie, pośród linii lotniczych cargo. Pierwszy komercyjny lot Atlas Air wykonał 11 lutego 1993 r. dla China Airlines B742F, lecąc na trasie z JFK do ANC. Atlas przygotował specjalne logo, które niedługo ma się pojawić na jednym z samolotów. Jak podaje wiki, 16 maszyn z 22 B74F lata dla innych operatorów, min. dla DHL czy Qantas Freight.


AirAsia X zdecydowała się na kolejne A330-300 w swojej flocie, sześć samolotów trafi do przewoźnika na okres dziesięciu lat na zasadzie leasingu od ILFC. Obecnie w AirAsia X posiada dziewięć maszyn typu A330. Głównym celem tego operatora, jest zapewnienie sobie pozycji lidera w segmencie tanich linii wykonujących loty długodystansowe w regionie, swoją uwagę skupiają na takich krajach jak Australia, Japonia, Chiny , Tajwan itp.

British Airways opóźni odebranie pierwszego A380 G-XLEA, planowo miał być początek przyszłego roku jednak obecny termin to trzeci kwartał 2013r. Spowodowane jest to dobrze znanym problemem pęknięć w skrzydłach Airbusa A380.
Pozdrawiam DŚ
mick
Posty: 601
Rejestracja: 07 lutego 2007, 01:24
Lokalizacja: Bolesławiec

mick pisze:
CARGO pisze: Linie Wind Jet przestają istnieć, a dzieję się tak dlatego, że Alitalia przejmuje tego przewoźnika. Narodowe linie z Włoch uzyskał zgodę na to przejęcie od właściwego urzędu antymonopolowego. Zgodnie z decyzją tego organu pewne sloty należące do Wind Jet, Alitalia musi oddać konkurencyjnym liniom.
Musi oddać ale nie chce. Na razie przejęcie wstrzymane.

Update:
CARGO pisze: Linie Wind Jet przestają istnieć
- ogłosiły bankructwo.
UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED
Awatar użytkownika
RafalBel
Donator
Posty: 1298
Rejestracja: 12 października 2010, 20:27
Obserwuję: L980, M860,L999, BABKO/MEBAN-BIGLU, TOSPO-BABKO, GOTIX-ROE,
Lokalizacja: Warszawa/Bełżyce

American Airlines potwierdziły zakup kolejnych dwóch Boeingów 777-300ER. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 580 mln dolarów. Obecne zamówienie to wykorzystanie praw zakupu jakie linia posiada od 2011 roku. Wtedy przewoźnik zamówił dwa samoloty B777 w wersji -300ER wraz z prawem kupna kolejnych pięciu maszyn.

Konflikt między linią Armavia oraz Suchojem wciąż narasta, a przynajmniej wydaje się, że jest on sztucznie podtrzymywany przez obie strony, które przerzucają się nawzajem odpowiedzialnością za taki stan rzeczy. Sporna kwestia to dostawy modelu SSJ100. Jednak jak donoszą źródła zbliżone do przewoźnika chodzi o to, że samolot nie spełnia wymagań przewoźnika i w formie protestu wycofał z floty swojego pierwszego SSJ100 jaki został dostarczony w kwietniu ubiegłego roku.

Obrazek

Obrazek
Canon EOS 7D Mark II / EOS 7D+Synta 8" + Powermate TeleVue 2x + Tamron 150-600 VC USD G2 + Canon 70-300 IS II USM
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Francuski przewoźnik Aigile Azur z siedzibą w ORY, planuje uruchomienie lotów do Azji. Jakie będą to być kraje i lotniska jak na razie nie wiadomo. Nowe destynacje mają zostać zaprezentowane pod koniec obecnego roku albo na początku 2013r . W związku z tym do floty mają dołączyć, prawdopodobnie wyleasingowane, Airbusy A330-200. Niedawno przewoźnik rozpoczął loty na trasie z Paryża do Moskwy (ORY-VKO), a w przyszłym rozkładzie lato 2013 ma się pojawić połączenie Nicea - Moskwa.

Volga-Dnepr Airlines rozpoczął konkurs foto, którego przewodnim tematem jest "30-sta rocznica pierwszego lotu Antonova 124". Profesjonaliści i amatorzy mogą przesyłać swoje zdjęcia, które prezentują również inne maszyny z floty VDA np. Ił76 czy B74F. Podobny konkurs odbył się w 2010, kiedy przewoźnik świętował swoje dwudzieste urodziny.

Emirates i GECAS (GE Capital Aviation Services Limited) podpisały umowę o zakupie trzech B777-300ER oraz oddaniu siedmiu silników wylesingowanych wcześniej od GECAS. Silniki zwrócono do właściciela w czerwcu, pierwszy z trzech zamówionych B77W trafił do UAE 30-stego maja, pozostałe dwie mają dolecieć do Emirates jeszcze w tym roku.

14 sierpnia odbyło się uroczyste przekazanie pierwszego B787 dla Ethiopian Airlines, maszyna jest o tyle wyjątkowa, że to pierwszy Dreamliner, który nie trafi do Japonii (jak do tej pory jedynymi odbiorcami B787 były ANA i JAL). Samolot po przekazaniu do przewoźnika poleci do Waszyngtonu gdzie będzie udostępniony dla prasy i VIPów, następnie 17-stego sierpnia wyruszy w swój dziewiczy komercyjny lot z IAD do ADD (Bole Addis Ababa International Airport, stolica Etiopii). Dzień później wykona widokowy lot min nad Klimanjaro z VIPami na pokładzie i rozpocznie tym samym swoisty tour "The Dream Tour" do takich miast jak Mombassa, Harare, Lusaka, Nairobi, Entebbe, Lagos, Johannesburg jak również do Dubaju, Rzymu, Londynu i Frankfurtu. Według Airline Route maszyna ta ma regularnie latać na trasie ADD-FCO-IAD-ADD.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Hong Kong Airlines zastanawia się nad swoim zamówieniem na 10 maszyn A380, czy w ogóle będą mu im potrzebne. Ostatecznej decyzji przewoźnik jeszcze nie podjął i warunkuje ją tym jak dalej będzie wyglądała sytuacja na rynku lotniczym. Niedawno linie te zrezygnowały z lotów do Londynu z powodu silnej konkurencji ze strony Cathaya. Przewoźnik skupi się na lotach regionalnych, gdzie idzie mu całkiem dobrze, jak na razie w tym roku odnotował znaczny wzrost pasażerów w stosunku do roku ubiegłego.

Air Berlin próbuje sobie radzić z kiepskimi wynikami finansowymi zmniejszając flotę, osiem samolotów trafi do nowych właścicieli. Od 2007 roku Air Berlin nie przynosi zysku, w czerwcu tego roku zadłużenie wyniosło 812 mln €. W stosunku do roku ubiegłego Air Berlin posiada o 13 samolotów mniej w swojej flocie i będzie pozbywał się kolejnych, jak również zrezygnuje z nierentownych tras oraz opóźni zamówienia na nowe samoloty a wszystko to w ramach programu naprawczego.

Thai Airways odebrał 2 sierpnia br. swojego pierwszego B777-300ER. Thai posiada obecnie 5 maszyn tego typu, są to samoloty wyleasingowane od Jet Airways, które wrócą do właściciela w przyszłym roku. Nowiutki B77W ma rega HS-TKK i należy do BOC Aviation, od którego przewoźnik wyleasinguje jeszcze siedem takich samolotów (jedna maszyna przyleci w listopadzie a pozostałe 6 w przyszłym roku).
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Pomimo globalnego kryzysu Air Astana radzi sobie bardzo dobrze. Narodowy przewoźnik z Kazachstanu przewiózł w pierwszej połowie roku więcej o 13% pasażerów w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku, przekłada się to na konkretny zysk jaki Air Astana wypracowała. W przyszłym roku do floty mają dołączyć cztery nowe Airbusy A320 oraz dwa A321. W czasie targów lotniczych Farnborough 2012 tym roku przewoźnik ten zamówił cztery B763ER oraz trzy B787, samoloty te mają trafić do Air Astana do roku 2017. Świetne wyniki tych linii to w głównej mierze efekt dynamicznie rozwijającej się kazachskiej gospodarki.

Do przyszłego tygodnia związek zawodowy personelu lotniczego Lufthansy wstrzymał się z podjęciem decyzji o strajku. Kilka dni temu związek odrzucił warunki jakie zawarte były w ofercie, którą złożyła Lufthansa (ponoć była to ostateczna oferta dla pracowników). Ewentualny strajk mocno zamiesza ruchem lotniczym w Niemczech. Pracownicy sprzeciwiają się dalszym zwolnieniom oraz możliwości zatrudniania tymczasowego personelu pokładowego. W połowie zaczynającego się tygodnia Lufthansa ma przedstawić kolejną ofertę związkowi, po tym zapadnie decyzja czy będzie strajk.

Lufthansa Cargo, która w marcu zamówiła 5 Boeingów B77F, pod koniec przyszłego roku odbierze jeden samolot, w 2014 i w 2015 po dwie sztuki. Nie wiadomo jeszcze dokładnie czy samoloty te zastąpią starsze MD11F czy posłużą do powiększenia obecnej floty. LHC oraz AeroLogic (współpraca z DHL Express), używają obecnie osiem sztuk B77F oraz dziewiętnaście MD11F. Przewoźnik zapowiedział, że zamierza zredukować w znacznym stopniu ilość CO2, jakie emitują do atmosfery jego samoloty.

Etihad Airways chciałby zakupić udziały w Aer Lingus jakie posiada Ryanair (30%), przewoźnik prowadzi również rozmowy z irlandzkim rządem do którego należy 25% akcji Aer Lingus. Obecnie ETD posiada jedynie 3% udziałów ale jak widać jest mocno zainteresowany przejęciem tego przewoźnika, w 2006 roku Ryanair chciał w podobny sposób kupić linie z liściem koniczyny w logo, jednak wtedy kierownictwo linii intensywnie się temu sprzeciwiało a ostatecznie EU zablokowała to przejęcie.

China Southern Airlines rozważa możliwość wprowadzenia Airbusa A380 na trasie z Sydney do Londynu oczywiście z międzylądowaniem w Kantonie (Guangzhou, CAN). Wiązałoby się to ze koniecznością zwiększenia częstotliwości lotów na trasie Kanton - Sydney natomiast od października tego roku przewoźnik zwiększy ilość lotów do Londynu z obecnych trzech do lotu codziennego. Niedawno media podawały, że na wspomnianej trasie China Southern zamierza wprowadzić B787, których przewoźnik ma zamówionych dziesięć sztuk. Rozpoczęcie lotów przez A380 CSN na trasie Sydney - Kanton - Londyn spowoduje, że Qantas będzie miał mocną konkurencje w lataniu do Londynu.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Ukraińcy z Antonova wspólnie z Rosjanami (RUAC - Russian United Aircraft Corporation) będą produkować An-70, samolot ten będzie następcą mocno przestarzałej konstrukcji (która wszyscy tak lubimy słuchać i oglądać) jaką niewątpliwie jest An-12.Samolot An-70 nie będzie zbyt nowoczesny, pierwsze prace nad jego powstaniem rozpoczęto już w 1978r. Rosyjskie Ministerstwo Obrony złożyło zamówienie na 60 sztuk An-70, maszyny będą produkowane w Kazaniu a do 2020 roku ma powstać 80 maszyn. Nowe An-70 mają być produkowane zgodnie z zachodnimi wytycznymi przez co bez trudu powinna przebiec ich certyfikacja w Europie czy USA. Bezpośrednim rywalem An-70 jest Airbus A400M, który jest od niego ponad dwa razy droższy.

Aeroflot podpisał porozumienie z "VEB-Leasing", które dotyczy finansowania czterech sztuk B77W które weźmie w leasing od tej firmy. AFL jest zainteresowany leasingiem tych samolotów na dłuższy okres czasu. Samoloty mają trafić do przewoźnika w przyszłym roku kolejno po jednej sztuce co miesiąc (w styczniu, lutym, marcu oraz kwietniu).

Airbus A330-200, który wcześniej latał jako VT-VJ dla Kingfisher Airlines trafił go Arik Air a jego obecny reg to 5N-JIC. To pierwsza tego typu maszyna we flocie przewoźnika z Nigerii, będzie obsługiwała międzynarodowe trasy (jako ciekawostka - samolot będzie miał nazwę "Joseph of the Holy Family" :-) ).

Virgin Atlantic wkracza na nowy rynek, mianowicie od marca przyszłego roku po raz pierwszy będzie wykonywał lot krajowe czyli trasy krótkiego zasięgu. Pierwszą trasą będzie MAN-LHR na wyleasingowanym A319. Na początek VIR na Hethrow będzie korzystał ze slotów, które też zostały wyleasingowane ale od Cyprus Airways.

Bahrain Air oraz Gulf Air rozważają połączenie się w jedną linie. Niespokojna sytuacja polityczna w kraju oraz konkurencja linii z regionu (min. "wielkiej trójki" - UAE, ETD i QTR) negatywnie odbiła się na kondycji obu przewoźników z Bahrajnu, Gulf niedawno ograniczył siatkę swoich połączeń. Scalenie tych dwóch przewoźników na pewno pomogło by im w walce o licencje na loty krajowe w Arabii Saudyjskiej, konkurs na operatora krajowego w sąsiednim królestwie trwa.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

VASO (Russia’s Voronezh Aircraft Production Assn.), do końca bieżącego roku dostarczy jeszcze siedem An-148. W sumie cztery samoloty trafią dla VIP-ów z rosyjskiego rządu (dwa dla Ministerstwa Sytuacji Nadzwyczajnych oraz dwa dla kancelarii prezydenckiej) oraz trzy dla Angra Airlines. Areflot, który jest min. właścicielem Rossiya Airlines, zapowiedział, że nie skorzysta z opcji na kolejne sześć An-148 jakie wykupił w czasie składania zamówienia dla Rossiy.

Qantas opublikował swoje wyniki finansowe za ostatni rok obrachunkowy, które są bardzo kiepskie - po raz pierwszy od prywatyzacji w 1995 roku przewoźnik ten odnotował straty, które wynoszą 224 mln $. W związku z trudną sytuacją Qantas zdecydował się anulować zamówienie 35 sztuk Boeingów B787-9, pomimo tego nadal posiada prawa do zakupu aż 50 sztuk do końca roku 2014. Grupa Qantas posiada również zamówienie na 15 sztuk B78-8, które mają trafić do Jetstar Airlines (pierwsze maszyny mają trafić do przewoźnika w drugiej połowie roku 2013), mają one zastąpić A330 Jetstara, które to miałyby posłużyć do wymiany B767 Qantasa.

Aer Lingus wezwał swoich udziałowców w specjalnym liście aby Ci odrzucili ostatnią, trzecią z kolei ofertę przejecia ich linii przez Ryanaira. Suma jaką RYR jest gotów zapłacić za Aer Lingusa to 694 miliony euro, jednak taka kwota nie satysfakcjonuje kierownictwa tego przewoźnika. Natomiast 29 sierpnia Europejski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyda decyzje czy wyraża zgodę na to przejęcie czy nie.

Southwest Airlines zaprezentował swojego najnowszego logojeta, B737-700 N230WN "Colorado One" ma promować w głównej mierze loty z lotniska w Denver. B737 posiada malowanie, które przedstawia flagę tego stanu, dodatkowo samolot ten jest pięciotysięczną sztuką wyprodukowaną przez Boeinga.

Bmibaby 9 września br. wykona swoje ostatni loty i tym samym znika z rynku. Przewoźnik namawia swoich pasażerów by zdecydowali się na wyjątkowe loty pożegnalne jednak loty powrotne możliwe będą tylko poprzez inne konkurencyjne linie takie jak: Ryanair, Easyjet czy Monarch Airlines itp.
Pozdrawiam DŚ
Awatar użytkownika
PM
Donator
Posty: 977
Rejestracja: 05 czerwca 2009, 21:22
Lokalizacja: PO/ZG

Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morksiej z dnia 26 czerwca 2012, zmienia granice pionowe FIR Warszawa: od GND (powierzchnia ziemi) do FL660 (dotychczasowo FL460). Oznacza to, że wreszcie dopasowujemy się wysokością naszej przestrzeni kontrolowanej do wszystkich ościennych FIRów. Rozporządzenie wchodzi w życie po 4 miesiącach od publikacji.

pzdr,
Paweł
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Do skromnej floty Bingo Airways dołączył kolejny A320 - SP-ACK, samolot został wyleasingowany od ALC i poprzednio latał dla Kingfisher Airlines stąd jego obecne barwy. Co ciekawe samolot ten jest logojetem i reklamuje lizaki "Chupa Chups" a nieoficjalna nazwa tej maszyny to "Chuck Force One".

Wczorajszego dnia Boeing świętował pierwszą rocznicę otrzymania niezbędnych certyfikatów dla B787 od FAA-Federal Aviation Administration (USA) oraz od EASA-European Aviation Safety Agency. W czasie tego roku dostarczonych zostało 17 Dreamlinerów, w sumie zamówionych zostało ponad 800 sztuk. Miesiąc po certyfikacji pierwszy B787 trafił do All Nippon Airlines (ANA) by miesiąc później rozpocząć regularne loty. Aby nie było tak "różowo" przypomnieć należy, że w czasie tego roku pojawiły się również pierwsze usterki.

Rosyjski producent samolotów, Russia’s United Aircraft Corp. (UAC) zamierza wyprodukować 130 -140 miejscowy samolot. Całkowicie nowa maszyna ma trafić na rynek między 2016 a 2020 rokiem, planowo ma zapełnić lukę w segmencie rosyjskich samolotów cywilnych, jaka powstanie pomiędzy SSJ100 (110-155 miejsc) a MS21 (150-200 miejc). Dla przypomnienia, tak orientacyjnie pierwszy lot MS21 jest zaplanowany na 2015 rok.

Łotewski przewoźnik airBaltic zaczyna wreszcie wychodzić na przysłowiową prostą. Wprowadzony program naprawczy linii przełożył się na konkretny zysk, airBaltic zarobił 1,4 miliona łotewskich łat (8,14 mln zł). Porównując lipiec 2011 i 2012, ilość wykonanych lotów spadła o blisko 20% jednak współczynnik wypełnienia samolotów pozostał na wysokim poziomie i wynosi około 80%, w ujęciu 7 miesięcy (od początku roku) wartość tego współczynnika to 73%.

W Indiach po raz pierwszy to IndiGo stał się liderem wśród linii wykonujących loty krajowe. W samym tylko lipcu IndiGo przetransportował 1,23 miliona pasażerów wyprzedzając min. Jet Airways, Air Indie, Kingfishera czy SpiceJeta. Skok na pozycje pierwszą był możliwy dzięki słabnącemu udziałowi Kingfisher Airlines. Liderowi na pewno pomogła również punktualność, aż 90% lotów było wykonanych zgodnie z rozkładem.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Aerolineas Argentinas dołącza do Skyteam stając się tym samym osiemnastym członkiem sojuszu. W tym roku to już trzecia linia, która powiększyła grono linii skupionych w Skyteam. W pod koniec obecnego roku Xiamen Airlines ma również wstąpić do tego sojuszu a Garuda Airlines w 2014r.

MNG Airlines, towarowa linia lotnicza z Turcji odebrała swojego pierwszego TC-MCZ A330-200F, to pierwsza maszyna z czterech zamówionych jakie mają trafić do tego przewoźnika. W swojej flocie MNG Airlines obecnie posiada siedem A300RF oraz jednego B734F.

Wczoraj miał miejsce zapowiadany strajk personelu pokładowego w Niemczech. W piątek Lufthansa odwołała blisko 200 lotów we Frankfurcie, strajk trwał 8 godzin co w znacznym stopniu spowodowało chaos na największych lotniskach w Niemczech. Akcja protestacyjna skutecznie zadziałała na kierownictwo Lufthansy, która wezwała związkowców skupionych w UFO do wznowienia negocjacji. Związkowcy domagają się zwiększenia swoich zarobków oraz sprzeciwiają się zatrudnianiu tymczasowemu.

Philippine Airlines złożyły zamówienie na 54 Airbusy. Na zamówienie składa się 10 A333 oraz 44 A321 z czego dziesięć maszyn to najnowsze A321neo. Pierwsze samoloty z tego zamówienia mają trafić do przewoźnika już w przyszłym roku. A321 planowo mają obsługiwać krajowe loty natomiast szerokokadłubowe A330 zakupiono w celu obsługi lotów do krajów Bliskiego Wschodu oraz do Australii.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Air France połączy swoje trzy regionalne linie w jedną w ramach programu naprawczego. Airlinair, Brit Air, Air France Regional będą funkcjonować jako jeden przewoźnik pod nową marką, nowa strategia zakłada również wybranie jednego lotniska, który będzie obsługiwał większość lotów regionalnych Francji. Nowa marka ma zostać zaprezentowana w styczniu przyszłego roku, pierwszy lot nowych linii jest planowany na kwiecień 2013r.

LAN Airlines świętował wczoraj odebranie pierwszego Dreamlinera CC-BBA, to pierwszy B787 który trafił do Ameryki południowej. W sumie przewoźnik ten posiada zamówienie na 32 Dreamliney, 22 B788 oraz 10 B789, do końca tego roku do floty mają trafić jeszcze dwa Dreamlinery. LAN jest narodowym przewoźnik Chile, członkiem grupy LATAM Airlines Group po przejęciu brazylijskiego TAM Airlines.

Szczegóły zapowiadanej wcześniej współpracy pomiędzy liniami Qantas i Emirates mają zostać zaprezentowane 6 września. Tego dnia na pokładzie A380 specjalnym lotem do SYD ma przylecieć prezydent Emirates Tim Clark, który podpisze umowę typu codeshare z Qantasem. Prawie pewne jest to, że "Kangur" żegna się z lotami do FRA, natomiast nie wiadomo co będzie z lotami do LHR. Dla pasażerów Qantasa lotniskiem przesiadkowym dla lotów do Europy stanie się DXB, gdzie będą oni mieć dostęp do rozbudowanej siatki lotów EK.
Komentarz: loty do Australii dla Emirates to bardzo cenny i ważny rynek, chyba drugi co do dochodowości, qantas chciał ściślejszej współpracy jednak EK się na to nie zgodził. Jak dla mnie to efekt negatywnej tendencji jaka panuje od kilku dobrych lat, wielka trójka z Bliskiego Wschodu wypycha innych przewoźników z rynku i zamiast kangurów będziemy mieli kolejne wielbłądy :-/
Pozdrawiam DŚ
ODPOWIEDZ